![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
28. januára 2013
Stredná trieda bude v roku 2030 žiť v rozvojových krajinách
V rozvojových krajinách bude do roku 2030 žiť až 80 % svetovej strednej triedy, pričom spotrebiteľské výdavky tejto skupiny obyvateľstva planéty dosiahnu vyše 22 biliónov USD. Tvrdí to štúdia ...
Zdieľať

"V priebehu nasledujúcich rokov budeme svedkami rýchleho rastu populácie a zlepšenia kvality života v rozvojových regiónoch sveta,“ hovorí Constantin Kinský, partner spoločnosti RBSC. Spotrebitelia v rozvojových krajinách budú podľa jeho slov javiť väčší záujem o kvalitnejší, prípadne značkový tovar. Zaujímať ich bude aj životnosť produktov a ich dopad na životné prostredie.
"Firmy, ktoré budú chcieť tieto rastové príležitosti využiť, budú musieť včas vyhodnotiť trendy na týchto trhoch a vytvoriť vyhovujúce produktové, marketingové a predajné stratégie," tvrdí Kinský.
Motorom rastu životnej úrovne v rozvojových krajinách budú podľa RBSC hlavné veľké mestá, avšak zaujímavými predajnými trhmi sa môžu stať aj regióny s nižšou kúpnou silou obyvateľstva. V týchto oblastiach očakáva RBSC nárast záujmu hlavne o lacné produkty.
Kľúčovým trendom, ktorý v priebehu nasledujúcich rokoch ovplyvní nákupné správanie, je rozmach mobilnej komunikácie. RBSC očakáva, že do roku 2020 bude v rozvojových krajinách využívať mobilný telefón približne 2,2 mld. ľudí a pripojenie na internet až 2,5 mld. ľudí.
Rozšírenie mobilnej komunikácie v rozvojových častiach sveta pôjde podľa RSBC ruka v ruke s rastom investícií do mobilného marketingu. "Do roku 2016 vzrastú v krajinách ako Čína či India investície do tejto oblasti až šesťnásobne, a to na 6 miliárd USD. Pre porovnanie, v Európe firmy minú za rovnaké obdobie 1 miliardu USD," uzavrel Kinský.
Spoločnosť Roland Berger Strategy Consultants vznikla v roku 1967 v Mníchove. Svoje zastúpenie má prostredníctvom 51 kancelárií v 36 krajinách sveta, pričom zamestnáva vyše 2700 pracovníkov. Spoločnosť funguje ako nezávislé združenie 250 partnerov.