|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. marca 2017
Stravovacie návyky v Nemecku sa menia najmä u mladých ľudí
Stravovacie návyky Nemcov sa výrazne menia. V domácnostiach sa presadzujú hlbokozmrazené hotové jedlá a polotovary. Celoročne medzi najobľúbenejšie patrí pizza, v zime maliny ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Berlín 25. marca (TASR) - Stravovacie návyky Nemcov sa výrazne menia. V domácnostiach sa presadzujú hlbokozmrazené hotové jedlá a polotovary. Celoročne medzi najobľúbenejšie patrí pizza, v zime maliny a koncom leta špargľa. Dobrý je odbyt aj rybieho filé s omáčkou, ryžou a špenátom.Nemecký ústav pre mrazené potraviny predpokladá, že vlani výrobcovia mrazených jedál dosiahli prírastok obratu najmenej 3,7 % a ich príjmy vzrástli na 13,7 miliardy eur. Presné čísla však budú známe v apríli.
Na každého obyvateľa krajiny sa spotrebúva viac ako 40 kilogramov mrazených potravín ročne; trend je vzostupný.
Mrazené potraviny sa presadzujú najmä v domácnostiach, kde sú manželia zamestnaní a na varenie náročných večerí nemajú času.
Spolkové ministerstvo pre výživu a pôdohospodárstva vo výročnej správe Ernährungsreport 2017 uvádza, že viac ako polovica Nemcov dáva prednosť pokrmom, ktoré sa pripravujú rýchlo. Takéto produkty uprednostňuje 72 % ľudí mladších ako 30 rokov.
V konzume jedál v domácnostiach už nejestvuje pevná štruktúra. O obedoch vo všedných dňoch ani nehovoriac. Ľudia prichádzajú domov v rozdielnych časoch a spoločné večere sa už zvyčajne nekonajú. Namiesto toho si každý člen rodiny sám „niečo zahryzne“. V mimoriadnom časovom strese žijú najmä mladé rodiny.
Štruktúru stravovania rodín ovplyvňujú aj rozdielne diéty jej členov. Rozrušili ju vegetariáni i vegáni, dospievajúce dievčatá a mladé ženy, ktoré úzkostlivo dbajú o svoju líniu. Vo vyššom veku ide o diéty, ktoré vyžaduje zdravotný stav.
V sektore výroby hotových jedál sa zvyšuje konkurencia. Rýchlo rastie dopyt po kvalitných produktoch. Hinnerk Ehlers z vedenia spoločnosti Frosta vo štvrtok (23.3.) na tlačovej konferencii uviedol, že firma v posledných dvoch rokoch zvýšila tržby o vyše 40 %. Zákazníci s obľubou kupujú jej výrobky, ktoré sú chutné, bez pridaných éčiek a s jasnými informáciami o zložení jedál. Navyše musia byť v rámci súčasného konzumného trendu, inými slovami – chuti doby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR