|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. júla 2016
Stratou batožiny by sa mal turista zaoberať ešte na letisku
Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. Toto je ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP Photo
Bratislava 14. júla (TASR) - Pri strate, poškodení či vykradnutí batožiny by mal dovolenkár bezprostredne po prílete na letisko kontaktovať ešte v príletovej hale oddelenie reklamácií. Toto je podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej základné pravidlo.Oddelenie reklamácií býva pritom často podľa jej slov nazývané ako Baggage Claim alebo Lost and Found. Tu turista spíše protokol o danej skutočnosti, takzvaný PIR (Property Irregularity Report).
"Cestujúci zároveň na letisku s protokolom PIR dostane aj informácie o tom, akým spôsobom má kontaktovať leteckú spoločnosť so žiadosťou o náhradu škody, prípadne poisťovňu, ak mal stratu či poškodenie batožiny aj poistené," doplnila Ševčíková.
S protokolom, ktorý letisko vystaví ako potvrdenie o strate, poškodení či vykradnutí batožiny, potom pasažier kontaktuje leteckú spoločnosť či už cez formulár na jej webovej stránke, alebo cez kontaktné centrum.
"Podľa rozsahu škody môže letecká spoločnosť, s ktorou pasažier letel, po uznaní reklamácie preplatiť cestujúcemu buď opravu batožiny, alebo preplatiť kúpu novej batožiny či poskytnúť novú batožinu," vymenovala Ševčíková. Zodpovednosť za poškodenie batožiny teda podľa jej slov nesie letecká spoločnosť, nie letisko.
Ak však cestujúci hneď po prílete nevyhľadá oddelenie reklamácií, ale škodu si všimne dodatočne až doma či v hoteli, mal by už podľa hovorkyne kontaktovať samotnú leteckú spoločnosť, s ktorou letel. A to v lehote, ktorú stanovuje daná letecká spoločnosť vo svojich prepravných podmienkach. Spravidla je to podľa Ševčíkovej do siedmich dní od príletu do destinácie.
Ak sa cestujúcemu batožina stratila, na letisku pri vystavení zápisu o strate zadá aj presnú adresu, na ktorú si želá batožinu doručiť. "Za vyhľadanie a doručenie batožiny zodpovedá letecká spoločnosť, batožinu teda cestujúcemu doručí na zadanú adresu na vlastné náklady," opísala.
Každý prípad stratenej batožiny sa podľa je slov podrobne monitoruje v rámci systému World Tracer Management. "Ide o počítačový systém, ktorý pomáha pri pátraní po batožine po celom svete," vysvetlila Ševčíková. Spravidla sa väčšina nedoručených batožín podľa nej nájde do niekoľkých hodín.
"Závisí teda od podmienok leteckých spoločností, či pasažierom ponúkajú v prípade straty kufra náhradné balíčky so základnými hygienickými potrebami alebo finančnú hotovosť na kúpu základných potrieb, alebo takúto službu neposkytujú," doplnila.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR