Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Pre ženy

31. januára 2007

Stratégia Quelle pre krajiny strednej a východnej Európy



E-commerce a Quelle



Zdieľať
Quelle si veľa sľubuje od regiónu strednej a východnej Európy, vrátane Ruska. Strategicky sa plánuje zamerať najmä na online obchod, v ktorom vidí svoju budúcnosť – a to aj na Slovensku, čo slovenská dcéra potvrdila vznikom nového oddelenia pre e-commerce marketing. V súčasnosti tvorí podiel internetových objednávok Quelle na Slovensku 18 percent.

Spoločnosť Quelle je najväčším zásielkovým domom v Európe a svoje podnikanie plánuje v budúcnosti ešte viac posilniť a upevniť. Už dnes je firma zastúpená na najdôležitejších trhoch strednej a východnej Európy ako Slovensko, Česko, Poľsko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvátsko, Rumunsko, Litva a Estónsko. Vo väčšine z nich je číslom jeden alebo dva na trhu v univer-zálnom zásielkovom obchode. Lídrom trhu je aj na Slovensku, v Česku, Poľsku a Maďarsku.

Práve krajiny strednej a východnej Európy (ďalej SVE), vrátane Ruska predstavujú pre tohto zásielkového obra obrovský trhový potenciál. Ako na tlačovej konferencii povedal riaditeľ Quelle pre SVE, Axel Steuernagel, „Našim cieľom je aktívny rozvoj obchodnej činnosti a som presvedčený o tom, že na to máme dostatok zdrojov, nápadov a personálnych kapacít. Chceme kontinuálne a dlhodobo zvyšovať obrat a zisk a tento potenciál vidíme práve v regióne centrálnej Európy a v Rusku, ktoré sa neustále rozvíjajú. Rastie tu životná úroveň aj kúpyschopnosť obyvateľstva a zásielkovému obchodu sa tu darí vskutku nadpriemerne.

Neustále rastúce trhy strednej a východnej Európy hrajú v stratégiách Quelle centrálnu úlohu. Firma sa chce zamerať na budovanie multi-channel a elektronických odbytových ciest a aj takýmto spôsobom získať nových zákazníkov. Primárne sa bude sústrediť na cieľovú skupinu „ženy a rodiny“ a do svojho sortimentu bude zaraďovať len vysokohodnotný a kvalitný tovar. Rásť by mala aj sieť stacionárnych objednávkových centier Quelle Shop. Okrem toho chce Quelle podstatne zvýšiť svoje aktivity na poli e-commerce marketingu. Od online oblasti si firma sľubuje nárast podielu internetových objednávok, ktorý by o pár rokov mal predstavovať len na Slovensku viac ako tretinu doručených objednávok.

Internet predstavuje pre zásielkový obchod ideálny predajný kanál, ktorý je dostupný kdekoľvek a kedykoľvek. Pre Quelle to zároveň znamená posilnenie svojej pozície multi-channel predaja, ktorý zákazníkovi umožní, aby si vybral pre neho najpohodlnejšie a najprijateľnejšie riešenie, ako si tovar objedná,“ vyjadril sa na margo e-commerce plánov Axel Steuernagel.

Práve multi-channel stratégia žne úspechy aj na Slovensku. Quelle tu postupne zavádzalo nové možnosti objednávania (e-mail, internet, SMS, IVR) a relaunch-ovalo svoju internetovú stránku – vždy v súlade so želaniami svojich zákazníkov, ktoré vyplynuli z pravidelných prieskumov.

Veľa zákazníkov, ktorí majú klasický katalóg nakoniec objedná cez internet. Tlačeného katalógu sa však nechcú vzdať, pretože ako povedali, je to pre nich taká malá slávnosť, keď si k nemu sadnú s celou rodinou a spoločne v ňom listujú. Alebo máme zákazníkov, ktorí si tovar vyberú na internete a objednajú v Quelle Shope. Je to rôzne.“, hodnotí situáciu Michaela Kinzelová z oddelenia pre e-commerce marketing a pokračuje: „Myslím si, že multi-channel a internet ako jeho podstatná zložka budú pre nás v budúcnosti znamenať strategickú výhodu. A tiež, že sa internet a klasický katalóg budú navzájom dopĺňať.“

Quelle Slovensko zaviedlo možnosť objednávania cez internet v roku 1998 – ako prvá zásielková spoločnosť na Slovensku, a to prostredníctvom objednávkového formuláru. Skutočný online shop prišiel na rad až v roku 2003 s ponukou celého sortimentu z hlavných sezónnych katalógov. Rok 2004 priniesol rozšírenie funkcií na www.quelle.sk a rok 2005 redizajn stránky, ktorý nastolil rovnaké štandardy pre vzhľad internetových stránok Quelle vo všetkých krajinách SVE. Menší redizajn čakal stránku aj v roku 2006 a priniesol ďalšie nové funkcie, ktoré zefektívňujú online nakupovanie. Ide najmä o oblasť vyhľadávania produktov nielen podľa kľúčového slova a objednávkového čísla, ale aj podľa farby, značky, cenovej relácie a produktovej skupiny (kategórie). V súčasnosti nájde zákazník na www.quelle.sk viac ako 7.000 produktov.

Novinkou je aj online poradenstvo, kedy systém ponúkne zákazníkovi k vybranému produktu ďalšie príbuzné tovary. Okrem toho stránka ponúka užitočné tipy z celého sortimentu a prináša zaujímavé témy.

Priemerná návštevnosť stránky za obdobie január až december 2006 predstavuje takmer 113.000 návštevní-kov, pričom na jedného užívateľa pripadá až 21 prezretých stránok a 10 minút strávených na www.quelle.sk. Ročná návštevnosť presiahla 1,35 milióna návštevníkov. V porovnaní s rokom 2005 to predstavuje medziročný nárast o 26 percent, a nárast počtu prezretých stránok na jedného užívateľa je viac ako 46 %. Návštevníci stránok Quelle v roku 2006 najčastejšie vyhľadávali topánky, oblečenie pre moletky, svetre a dámske bundy a vianočné dekorácie.

V roku 2006 predstavoval podiel internetových objednávok na celkovom obrate spoločnosti 20 percent.

Do budúcnosti je našou ambíciou, aby sa www.quelle.sk zaradilo medzi najvýznamnejšie internetové stránky z pohľadu online nákupov. Preto už teraz tvrdo pracujeme na podpore predaja prostredníctvom internetu a spolupracujeme s najvýznamnejšími internetovými portálmi. Strategickým partnerom pre sortiment zdravie a vitalita ostáva aj naďalej Všeobecná zdravotná poisťovňa.“, prezradila Michaela Kinzelová.


   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Módne trendy – jar a leto 2007 (13. 5. 2007)



nasledujúci článok >>
Čertovica pre nákladné vozidlá a kamióny uzavretá
<< predchádzajúci článok
Skupina Desmod pripravuje DVD plné videoklipov a dokumentov