|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. apríla 2012
Strata Železničnej spoločnosti bude nižšia než čakala
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. uzavrie minulý rok s nižšou stratou, ako pôvodne predpokladala. Jej negatívny hospodársky výsledok by sa tak mal znížiť z plánovaných 7,5 mil. eur zhruba o ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. apríla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. uzavrie minulý rok s nižšou stratou, ako pôvodne predpokladala. Jej negatívny hospodársky výsledok by sa tak mal znížiť z plánovaných 7,5 mil. eur zhruba o 2,5 mil. eur.
Informoval o tom v utorok odchádzajúci generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Pavel Kravec s tým, že zatiaľ ide o odhadovaný údaj pred ukončením auditu.
"Jedným zo zásadných opatrení, ktoré sa nám podarilo urobiť, bolo zavedenie transparentnosti a zverejňovanie zmlúv a takisto elektronické aukcie," povedal Kravec. Štátneho osobného dopravcu viedol od polovice septembra 2010 ako nominant KDH. Podľa očakávania vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko by mal minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) vymeniť v týchto dňoch.
Po rokoch sa zvýšil počet cestujúcich
Kravec označil za dôležitý faktor prevádzky osobnej železničnej dopravy zníženie štátnej dotácie od roku 2010 doteraz o 17,3 mil. eur alebo o 8 %. Napriek zníženiu vlaňajších výkonov o 1,2 mil. vlakových kilometrov a zrušeniu okolo 220 vlakov podľa neho spoločnosť prvý raz po dlhých rokoch zvýšila počet cestujúcich.
Minulý rok tak prepravila takmer 46 mil. ľudí, čo bolo medziročne viac o 2,1 % alebo o 903 tis. osôb. Po zavedení novej cenovej politiky výnosy spoločnosti od marca minulého roka medziročne stúpli o 11,5 %, hoci dopravné výkony sa za uvedené obdobie znížili o 2,4 %.
Za dôležitú pre zabezpečenie osobnej prepravy Kravec označil desaťročnú zmluvu medzi Železničnou spoločnosťou Slovensko a ministerstvom dopravy s platnosťou do roku 2020. "Dáva dobrý základ na stabilizáciu financovania spoločnosti," dodal. Prehodnotenie investičných zmlúv s firmami ŽOS, ktoré pre spoločnosť vykonávajú opravy a údržbu vozňov, podľa neho umožnilo ušetriť na nákladoch 38 mil. eur.
Dlžníkom spoločnosti je štát
Železničná spoločnosť Slovensko hospodárila v roku 2010 so ziskom 4,908 mil. eur, pritom plánovala stratu 78,156 mil. eur. Zmenu spôsobilo aj zaúčtovanie nekrytej straty vyplývajúcej zo záväzku štátu voči spoločnosti za roky 2009 a 2010, preto bol hospodársky výsledok kladný. Štát v súčasnosti dlhuje spoločnosti za objednané výkony vo verejnom záujme okolo 160 mil. eur.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Informoval o tom v utorok odchádzajúci generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Pavel Kravec s tým, že zatiaľ ide o odhadovaný údaj pred ukončením auditu.
"Jedným zo zásadných opatrení, ktoré sa nám podarilo urobiť, bolo zavedenie transparentnosti a zverejňovanie zmlúv a takisto elektronické aukcie," povedal Kravec. Štátneho osobného dopravcu viedol od polovice septembra 2010 ako nominant KDH. Podľa očakávania vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko by mal minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) vymeniť v týchto dňoch.
Po rokoch sa zvýšil počet cestujúcich
Kravec označil za dôležitý faktor prevádzky osobnej železničnej dopravy zníženie štátnej dotácie od roku 2010 doteraz o 17,3 mil. eur alebo o 8 %. Napriek zníženiu vlaňajších výkonov o 1,2 mil. vlakových kilometrov a zrušeniu okolo 220 vlakov podľa neho spoločnosť prvý raz po dlhých rokoch zvýšila počet cestujúcich.
Minulý rok tak prepravila takmer 46 mil. ľudí, čo bolo medziročne viac o 2,1 % alebo o 903 tis. osôb. Po zavedení novej cenovej politiky výnosy spoločnosti od marca minulého roka medziročne stúpli o 11,5 %, hoci dopravné výkony sa za uvedené obdobie znížili o 2,4 %.
Za dôležitú pre zabezpečenie osobnej prepravy Kravec označil desaťročnú zmluvu medzi Železničnou spoločnosťou Slovensko a ministerstvom dopravy s platnosťou do roku 2020. "Dáva dobrý základ na stabilizáciu financovania spoločnosti," dodal. Prehodnotenie investičných zmlúv s firmami ŽOS, ktoré pre spoločnosť vykonávajú opravy a údržbu vozňov, podľa neho umožnilo ušetriť na nákladoch 38 mil. eur.
Dlžníkom spoločnosti je štát
Železničná spoločnosť Slovensko hospodárila v roku 2010 so ziskom 4,908 mil. eur, pritom plánovala stratu 78,156 mil. eur. Zmenu spôsobilo aj zaúčtovanie nekrytej straty vyplývajúcej zo záväzku štátu voči spoločnosti za roky 2009 a 2010, preto bol hospodársky výsledok kladný. Štát v súčasnosti dlhuje spoločnosti za objednané výkony vo verejnom záujme okolo 160 mil. eur.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.