|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. septembra 2009
Strana zelených navrhuje riešenia pre cyklistov v Bratislave
V rámci Európskeho týždňa mobility 2009, ktorý sa koná od 16. do 22. septembra, sa očakáva, že do stoviek aktivít, ktoré sú zamerané na podporu udržateľnej mobility, sa zapoja desiatky ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. septembra (WEBNOVINY) - V rámci Európskeho týždňa mobility 2009, ktorý sa koná od 16. do 22. septembra, sa očakáva, že do stoviek aktivít, ktoré sú zamerané na podporu udržateľnej mobility, sa zapoja desiatky miliónov ľudí. "Tohtoročná téma je zameraná na vplyv mestskej dopravy na klimatické zmeny," uvádza portál EurActiv.sk, ktorý informuje o dianí v Európskej únii. Na Slovensku sa k tejto medzinárodnej aktivite pripojilo aj vedenie mesta Bratislava a pripravilo viacero podujatí na podporu verejnej dopravy a mobility. "Určite k tomu prispel aj fakt, že Strana zelených (SZ) a obyvatelia mesta kritizovali vedenie mesta za to, že minulý ročník Týždňa mobility odignorovali," uviedol predseda Strany zelených Peter Pilinský. Podľa neho by vedenie hlavného mesta malo podniknúť niekoľko krokov, ktoré by zlepšili podmienky pre chodcov a cyklistov.
Bratislava podľa Pilinského patrí "k chvostu krajín z bývalého východného bloku" v kvalite života. "Popracujme spoločne na tom, aby sa aj Bratislava priblížila k Zürichu, Ženeve alebo neďalekej Viedni," vyzýva predseda zelených. "Vyzývame preto vedenie tohto mesta, aby počas nasledujúceho roka, a to najneskôr do septembra 2010, pristúpilo ku konkrétnym krokom, ktoré naštartujú pozitívnu premenu Bratislavy. Hlavné mesto SR sa stane priateľskejším k svojim obyvateľom - chodcom a cyklistom," uviedol Pilinský. Navrhuje, aby bola v rámci rozpočtu mesta vyčlenená položka na rozvoj cyklistickej dopravy s pravidlami finančnej podpory. Ďalším krokom by malo byť budovanie predstavených státí pre cyklistov pred automobilmi pri plánovaných rekonštrukciách svetelných križovatiek. "Križovatky sa tak stanú pre cyklistov ale aj automobilistov bezpečnejšie," vysvetlil. Dodal, že prvky cyklistickej infraštruktúry by mali byť zahrnuté do všetkých rekonštrukcii a nových výstavieb komunikácii .
"Pri prebiehaní priechodov pre chodcov, kde zelená svieti sotva pár sekúnd, nebezpečnom kľučkovaní na bicykli medzi nekonečnými kolónami áut, alebo náročnom obchádzaní automobilov parkujúcich už aj na chodníkoch, si musíme neraz povzdychnúť. Prečo to u nás na rozdiel od iných európskych miest musí byť práve takto? Realizované opatrenia, ak vôbec nejaké sú, sú stále málo viditeľné. Premena komunikácii v meste na priateľské k svojim obyvateľom však nemusí byť vždy extrémne drahá," hodnotí Pilinský situáciu v Bratislave. Podľa neho by sa v Bratislave mali nechať inšpirovať premyslenými krokmi z európskych a svetových miest, ktoré už pochopili, že kvalita života v meste sa hodnotí podľa toho, aký priestor poskytuje mesto pre svojich obyvateľov - a nie podľa toho, koľko nových obchodných domov bolo vybudovaných.
"Dúfame, že pri ďalšom ročníku Európskeho týždňa mobility, ktorého vyvrcholením je práve 22. september - Európsky deň bez áut, budeme bilancovať, čo z vyššie uvedeného sa nám podarilo dosiahnuť spoločne s vedením mesta Bratislava, ktoré sa bude v budúcnosti na tomto významnom už nie len európskom, ale aj svetovom podujatí zúčastňovať aktívnejšie," skonštatoval Pilinský.
SITA
Bratislava podľa Pilinského patrí "k chvostu krajín z bývalého východného bloku" v kvalite života. "Popracujme spoločne na tom, aby sa aj Bratislava priblížila k Zürichu, Ženeve alebo neďalekej Viedni," vyzýva predseda zelených. "Vyzývame preto vedenie tohto mesta, aby počas nasledujúceho roka, a to najneskôr do septembra 2010, pristúpilo ku konkrétnym krokom, ktoré naštartujú pozitívnu premenu Bratislavy. Hlavné mesto SR sa stane priateľskejším k svojim obyvateľom - chodcom a cyklistom," uviedol Pilinský. Navrhuje, aby bola v rámci rozpočtu mesta vyčlenená položka na rozvoj cyklistickej dopravy s pravidlami finančnej podpory. Ďalším krokom by malo byť budovanie predstavených státí pre cyklistov pred automobilmi pri plánovaných rekonštrukciách svetelných križovatiek. "Križovatky sa tak stanú pre cyklistov ale aj automobilistov bezpečnejšie," vysvetlil. Dodal, že prvky cyklistickej infraštruktúry by mali byť zahrnuté do všetkých rekonštrukcii a nových výstavieb komunikácii .
"Pri prebiehaní priechodov pre chodcov, kde zelená svieti sotva pár sekúnd, nebezpečnom kľučkovaní na bicykli medzi nekonečnými kolónami áut, alebo náročnom obchádzaní automobilov parkujúcich už aj na chodníkoch, si musíme neraz povzdychnúť. Prečo to u nás na rozdiel od iných európskych miest musí byť práve takto? Realizované opatrenia, ak vôbec nejaké sú, sú stále málo viditeľné. Premena komunikácii v meste na priateľské k svojim obyvateľom však nemusí byť vždy extrémne drahá," hodnotí Pilinský situáciu v Bratislave. Podľa neho by sa v Bratislave mali nechať inšpirovať premyslenými krokmi z európskych a svetových miest, ktoré už pochopili, že kvalita života v meste sa hodnotí podľa toho, aký priestor poskytuje mesto pre svojich obyvateľov - a nie podľa toho, koľko nových obchodných domov bolo vybudovaných.
"Dúfame, že pri ďalšom ročníku Európskeho týždňa mobility, ktorého vyvrcholením je práve 22. september - Európsky deň bez áut, budeme bilancovať, čo z vyššie uvedeného sa nám podarilo dosiahnuť spoločne s vedením mesta Bratislava, ktoré sa bude v budúcnosti na tomto významnom už nie len európskom, ale aj svetovom podujatí zúčastňovať aktívnejšie," skonštatoval Pilinský.
SITA