|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2019
Štrajk v maďarskom Audi môže mať negatívny dosah na celý región
Na archívnej snímke zamestnanci mávajú odborárskymi vlajkami a požadujú vyššie mzdy počas úvodného dňa týždenného štrajku pred automobilkou Audi Hungaria v Győri 24. januára 2019.
Zdieľať
Na archívnej snímke zamestnanci mávajú odborárskymi vlajkami a požadujú vyššie mzdy počas úvodného dňa týždenného štrajku pred automobilkou Audi Hungaria v Győri 24. januára 2019. Foto: TASR/AP
Bratislava 31. januára (TASR) - Štrajk v maďarskej automobilke Audi Hungaria, ktorý sa v stredu (30.1.) skončil pristúpením vedenia podniku na mzdové požiadavky odborov, môže mať v budúcnosti negatívny dosah a spôsobiť vážne škody pre celý región strednej Európy. Podľa stanoviska Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR zaslaného vo štvrtok médiám, vyslal štrajk negatívny signál a poškodil obraz regiónu smerom k medzinárodným investorom."Štrajk v Audi Hungaria mal priamy vplyv na automobilové výroby na Slovensku v nutnosti reorganizácie výroby a pozastavenia montáže vozidiel. Takto spôsobené ekonomické škody sú často nahraditeľné, no strata dlhodobej spoľahlivosti a predvídateľnosti môže mať negatívny dopad a spôsobiť vážne škody pre celý región, ktorý je vnímaný ako automobilový región Európy," informovali zástupcovia zväzu vo vyhlásení.
Automobilový priemysel prechádza v súčasnosti významnými zmenami a podľa zväzu existujú silné tlaky a reálne hrozby, aby sa zahraničné výrobné podniky vrátili do domovských krajín. "Nátlakové akcie spochybňujúce stabilitu a dôveryhodnosť by mohli mať neblahý vplyv na chrbtovú kosť hospodárstva a celkovú zamestnanosť v regióne, Slovensko nevynímajúc," obáva sa ZAP. Analytici v tejto súvislosti upozorňujú na zaostávanie Slovenska v inováciách a prechode na nové trendy, najmä zavádzanie výroby elektrických vozidiel. Slovensko v súčasnosti vedie svetový rebríček v počte vyrobených automobilov, keď na 1000 obyvateľov vyrobí 198 áut. Podiel automobilov na celkovej priemyselnej produkcii dosiahol 46,8 %.
Po niekoľkých rokoch kontinuálneho rastu počtu zamestnancov a produkcie automobilov na Slovensku, oznámili začiatkom tohto roka KIA Žilina prepustenie 27 zamestnancov výroby dieselových motorov a Volkswagen Bratislava zníženie počtu pracovných zmien pri výrobe malých automobilov, a tiež prémiových SUV automobilov. Štrajk v maďarskom závode Audi plány Volkswagenu ovplyvnil, nakoľko maďarský závod je dodávateľom motorov pre bratislavskú automobilku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR