|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2011
Strabag postaví druhú etapu obchvatu Galanty za 5,8 mil. eur
Vyše dva roky meškajúcu druhú stavbu obchvatu Galanty v dĺžke 4,4 kilometra uskutoční spoločnosť Strabag, s.r.o. so sídlom v Bratislave za 5,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavebné práce ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. júla (WEBNOVINY) - Vyše dva roky meškajúcu druhú stavbu obchvatu Galanty v dĺžke 4,4 kilometra uskutoční spoločnosť Strabag, s.r.o. so sídlom v Bratislave za 5,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavebné práce naplánované na viac ako rok majú začať v auguste, potvrdila pre agentúru SITA vedúca odboru organizačno-správneho v Slovenskej správe ciest Iveta Fedorová. Cestári podľa nej už uzavreli zmluvu s vybraným dodávateľom. Pôvodná predpokladaná cena za pokračovanie obchvatu Galanty bola 7,57 mil. eur bez dane.
Vo verejnej súťaži predložilo ponuky 12 uchádzačov, pričom všetky boli nižšie ako odhadované stavebné náklady. Slovenská správa ciest začala nový tender na druhú stavbu obchvatu Galanty v máji a žiadny uchádzač nenamietal vyhodnotenie ponúk. Stavebné práce majú byť financované zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.
Predchádzajúci tender na druhú stavbu obchvatu Galanty, vyhlásený pred rokom, musela správa ciest zrušiť po rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie z polovice februára tohto roka. Dôvodom zrušenia súťaže boli diskriminačné a neprimerané požiadavky v podmienkach účasti. Po vyhodnotení podmienok účasti vlani v decembri bolo vyradených osem z jedenástich ponúk. Predpokladaná cena prác vtedy dosahovala 11,16 mil. eur bez dane. Cestári nemohli prijaté ponuky vyhodnotiť, pretože jeden z vylúčených uchádzačov najprv podal námietky. Úrad však konanie o námietkach v januári zastavil, keďže vyradený účastník ich stiahol pred rozhodnutím.
Cestári zdôvodnili meškanie prác tým, že bolo potrebné prepracovať projektovú dokumentáciu stavby a následne i žiadosť o nenávratný finančný príspevok z ERDF. Napriek tomu, že práce na druhej stavbe obchvatu Galanty nemohli začať, správa ciest a ministerstvo dopravy zorganizovali v polovici novembra minulého roka poklepanie základného kameňa. Stavebné povolenie na túto stavbu nadobudlo platnosť vlani 6. mája.
Predpokladaná tretia stavba obchvatu Galanty v dĺžke vyše 5 kilometrov mala podľa pôvodných plánov začať v júli tohto roku a dokončená mala byť o ďalšie dva roky v lete 2013. Doposiaľ však na ňu nie je vyhlásená verejná súťaž. Dobudovanie štvrtej etapy obchvatu Galanty predpokladajú cestári po naplnení kapacity cesty asi okolo roku 2030.
V opakovanom tendri na výstavbu mostu v Trenčíne za predpokladanú cenu 60,36 mil. eur bez dane zaslalo ponuky 12 záujemcov. Podľa neoficiálnych informácií skupina firiem Strabag, s.r.o. a Zipp Bratislava, spol. s r.o. navrhli najnižšiu cenu 30,6 mil. eur bez dane. Cestári ešte vyhodnocujú ponuky aj v tendri na vybudovanie 4-kilometrovej preložky cestnej komunikácie mimo centra Prešova za predpokladanú cenu 47,42 mil. eur bez dane. V tejto súťaži s deviatimi doručenými ponukami malo podať najlacnejší návrh združenie firiem Hant BA, a.s. a Arian, s.r.o. vo výške 26,9 mil. eur.
Firma Strabag, s.r.o., ktorá je súčasťou rakúskeho koncernu Strabag, bola zapísaná v Obchodnom registri SR pod obchodným menom Bürohaus Bratislava spol. s r.o. v júni 1991, od februára 1999 fungovala pod názvom Ilbau s.r.o. a terajšie meno má od 10. júna 2001. Spoločnosť eviduje základné imanie 66,39 tis. eur, vložil ho rakúsky spoločník Bau Holding Beteiligungs AG, Spittal an der Drau. Strabag s.r.o. zabezpečuje obstarávateľskú činnosť v stavebníctve, ako aj činnosti stavebného dozoru a stavbyvedúceho pri inžinierskych a dopravných stavbách. Uskutočňuje stavby a ich zmeny, vyrába transportný betón. SAT, odštepný závod firmy, uskutočňuje stavby a ich zmeny.
Vo verejnej súťaži predložilo ponuky 12 uchádzačov, pričom všetky boli nižšie ako odhadované stavebné náklady. Slovenská správa ciest začala nový tender na druhú stavbu obchvatu Galanty v máji a žiadny uchádzač nenamietal vyhodnotenie ponúk. Stavebné práce majú byť financované zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.
Predchádzajúci tender na druhú stavbu obchvatu Galanty, vyhlásený pred rokom, musela správa ciest zrušiť po rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie z polovice februára tohto roka. Dôvodom zrušenia súťaže boli diskriminačné a neprimerané požiadavky v podmienkach účasti. Po vyhodnotení podmienok účasti vlani v decembri bolo vyradených osem z jedenástich ponúk. Predpokladaná cena prác vtedy dosahovala 11,16 mil. eur bez dane. Cestári nemohli prijaté ponuky vyhodnotiť, pretože jeden z vylúčených uchádzačov najprv podal námietky. Úrad však konanie o námietkach v januári zastavil, keďže vyradený účastník ich stiahol pred rozhodnutím.
Cestári zdôvodnili meškanie prác tým, že bolo potrebné prepracovať projektovú dokumentáciu stavby a následne i žiadosť o nenávratný finančný príspevok z ERDF. Napriek tomu, že práce na druhej stavbe obchvatu Galanty nemohli začať, správa ciest a ministerstvo dopravy zorganizovali v polovici novembra minulého roka poklepanie základného kameňa. Stavebné povolenie na túto stavbu nadobudlo platnosť vlani 6. mája.
Predpokladaná tretia stavba obchvatu Galanty v dĺžke vyše 5 kilometrov mala podľa pôvodných plánov začať v júli tohto roku a dokončená mala byť o ďalšie dva roky v lete 2013. Doposiaľ však na ňu nie je vyhlásená verejná súťaž. Dobudovanie štvrtej etapy obchvatu Galanty predpokladajú cestári po naplnení kapacity cesty asi okolo roku 2030.
V opakovanom tendri na výstavbu mostu v Trenčíne za predpokladanú cenu 60,36 mil. eur bez dane zaslalo ponuky 12 záujemcov. Podľa neoficiálnych informácií skupina firiem Strabag, s.r.o. a Zipp Bratislava, spol. s r.o. navrhli najnižšiu cenu 30,6 mil. eur bez dane. Cestári ešte vyhodnocujú ponuky aj v tendri na vybudovanie 4-kilometrovej preložky cestnej komunikácie mimo centra Prešova za predpokladanú cenu 47,42 mil. eur bez dane. V tejto súťaži s deviatimi doručenými ponukami malo podať najlacnejší návrh združenie firiem Hant BA, a.s. a Arian, s.r.o. vo výške 26,9 mil. eur.
Firma Strabag, s.r.o., ktorá je súčasťou rakúskeho koncernu Strabag, bola zapísaná v Obchodnom registri SR pod obchodným menom Bürohaus Bratislava spol. s r.o. v júni 1991, od februára 1999 fungovala pod názvom Ilbau s.r.o. a terajšie meno má od 10. júna 2001. Spoločnosť eviduje základné imanie 66,39 tis. eur, vložil ho rakúsky spoločník Bau Holding Beteiligungs AG, Spittal an der Drau. Strabag s.r.o. zabezpečuje obstarávateľskú činnosť v stavebníctve, ako aj činnosti stavebného dozoru a stavbyvedúceho pri inžinierskych a dopravných stavbách. Uskutočňuje stavby a ich zmeny, vyrába transportný betón. SAT, odštepný závod firmy, uskutočňuje stavby a ich zmeny.