|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. marca 2013
Stovky taxikárov blokovali počas špičky bratislavské cesty
Tagy: taxikári
Nahnevaným taxikárom sa zacnelo po socializme. Žiadajú magistrát, aby určil pevné ceny. V súčasnosti ich diktuje trh a majitelia taxislužieb.
Zdieľať
BRATISLAVA 25. marca - Niekoľko stoviek taxikárov protestovalo jazdou v uliciach Bratislavy za vyriešenie svojich problémov.
Protestnou jazdou chceli poukázať na cenovú politiku, ktorú podľa Ondreja Wenzla z Únie taxikárov z Bratislavy sprevádzajú dampingové ceny.
Taxikári sa zhromaždili na parkovisku pri divadle Aréna v Petržalke pod Starým mostom.
Protestná jazda smerovala cez Most SNP k Hodžovmu námestiu, ďalej cez Šancovú ulicu k ministerstvu financií, Úradu vlády SR až k Národnej rade SR.
„Nechceme, aby sa zdražovalo. Ide vyslovene o zrušenie dampingových cien, ktoré v žiadnom prípade nepokrývajú náklady taxikárov,“ povedal novinárom Wenzl. Podľa neho taxikárom škodí 50 percentná zľava pri telefonickej objednávke taxíka oproti využitiu vozidla na ulici. Tvrdí, že to zaviedla istá taxislužba ešte v roku 1997.
„Poznáte, že by niekde mohla byť zľava 50 percent toľko rokov,“ pýtal sa. Wenzl odmieta, že by bolo kartelovou dohodou, ak by sa majitelia taxislužieb sami dohodli na zrušení dampingových cien. No keďže sa na odstránení tohto stavu dohodnúť podľa jeho slov nevedia, riešenie vidia taxikári v zákonnej úprave. „Keď sa nevedia dohodnúť majitelia, tak nech nastúpi štát, jednoznačne musíme tlačiť na ministerstvo financií,“ dodal.
Blokovanie Bratislavy
Protestná jazda taxikárov ochromila dopravu od Starého mosta pri divadle Aréna, odkiaľ sa presunú na Most SNP. Kolóna pokračovala po Staromestskej ulici, Hodžovým námestím na Štefánikovu ulicu. Taxikári prešli popri ministerstve financií, Prezidentskom paláci a úrade vlády. Zablokovali aj cesty na Palisádach k parlamentu.
Únia taxikárov z Bratislavy žiada zavedenie jednotnej ceny za kilometer. Pohybovala by sa od 1,21 do 1,51 eura, čo sú podľa taxikárov reálne náklady. Ich priemerné náklady odhadli na 1,056. V súčasnosti si najlacnejšie taxíky účtujú za kilometer 50 centov. Taxikári by chceli, aby pevnú sadzbu určil magistrát, ceny v súčasnosti diktujú majitelia taxislužieb a trh. Ak by požiadavka taxikárov prešla, výrazne by sa zvýšila cena za krátke cesty po meste.
Nespokojní vodiči taxíkov požadujú aj zrušenie 50-percentnej zľavy, ktorú dostávajú zákazníci pri telefonickej objednávke. Tvrdia, že tí vodiči, ktorí musia pre zákazníkov prísť, majú vyššie náklady ako tí, ktorých si ľudia objednajú na mieste.
Medzi ďalšie požiadavky patrí zmena zákona o cestnej doprave, ktorá vstúpila do platnosti začiatkom marca. Únii taxikárov sa nepáči, že pri žiadosti o koncesiu „nesmie mať auto viac ako päť rokov alebo najazdených viac, ako je stanovený limit kilometrov“, hovorí časť zákona.
Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik prisľúbil, že sa vytvoria dve pracovné skupiny, pokračuje Wenzl. „V jednej bude Únia taxikárov a Cech taxikárov a magistrát a mala by vypracovávať podklady pre veľkú skupinu, kde by malo byť ministerstvo financií, dopravy, vnútra, magistrát, cech a my,“ ozrejmil.
Taxikári žiadajú tiež novelizáciu zákona o doprave, podľa ktorého nemôže dostať taxikár licenciu na auto staršie ako päť rokov, respektíve na auto, ktoré má najazdených 100-tisíc kilometrov pri benzínových a hybridných pohonoch a 150-tisíc pri dieselových. „Sami viete, že je to nezmysel. To sú autá v perfektnom stave, lebo každý rok musíme chodiť na technickú kontrolu,“ argumentoval šéf taxikárskeho združenia.
Protestnou jazdou chceli poukázať na cenovú politiku, ktorú podľa Ondreja Wenzla z Únie taxikárov z Bratislavy sprevádzajú dampingové ceny.
Taxikári sa zhromaždili na parkovisku pri divadle Aréna v Petržalke pod Starým mostom.
Protestná jazda smerovala cez Most SNP k Hodžovmu námestiu, ďalej cez Šancovú ulicu k ministerstvu financií, Úradu vlády SR až k Národnej rade SR.
„Nechceme, aby sa zdražovalo. Ide vyslovene o zrušenie dampingových cien, ktoré v žiadnom prípade nepokrývajú náklady taxikárov,“ povedal novinárom Wenzl. Podľa neho taxikárom škodí 50 percentná zľava pri telefonickej objednávke taxíka oproti využitiu vozidla na ulici. Tvrdí, že to zaviedla istá taxislužba ešte v roku 1997.
„Poznáte, že by niekde mohla byť zľava 50 percent toľko rokov,“ pýtal sa. Wenzl odmieta, že by bolo kartelovou dohodou, ak by sa majitelia taxislužieb sami dohodli na zrušení dampingových cien. No keďže sa na odstránení tohto stavu dohodnúť podľa jeho slov nevedia, riešenie vidia taxikári v zákonnej úprave. „Keď sa nevedia dohodnúť majitelia, tak nech nastúpi štát, jednoznačne musíme tlačiť na ministerstvo financií,“ dodal.
Blokovanie Bratislavy
Protestná jazda taxikárov ochromila dopravu od Starého mosta pri divadle Aréna, odkiaľ sa presunú na Most SNP. Kolóna pokračovala po Staromestskej ulici, Hodžovým námestím na Štefánikovu ulicu. Taxikári prešli popri ministerstve financií, Prezidentskom paláci a úrade vlády. Zablokovali aj cesty na Palisádach k parlamentu.
Únia taxikárov z Bratislavy žiada zavedenie jednotnej ceny za kilometer. Pohybovala by sa od 1,21 do 1,51 eura, čo sú podľa taxikárov reálne náklady. Ich priemerné náklady odhadli na 1,056. V súčasnosti si najlacnejšie taxíky účtujú za kilometer 50 centov. Taxikári by chceli, aby pevnú sadzbu určil magistrát, ceny v súčasnosti diktujú majitelia taxislužieb a trh. Ak by požiadavka taxikárov prešla, výrazne by sa zvýšila cena za krátke cesty po meste.
Nespokojní vodiči taxíkov požadujú aj zrušenie 50-percentnej zľavy, ktorú dostávajú zákazníci pri telefonickej objednávke. Tvrdia, že tí vodiči, ktorí musia pre zákazníkov prísť, majú vyššie náklady ako tí, ktorých si ľudia objednajú na mieste.
Medzi ďalšie požiadavky patrí zmena zákona o cestnej doprave, ktorá vstúpila do platnosti začiatkom marca. Únii taxikárov sa nepáči, že pri žiadosti o koncesiu „nesmie mať auto viac ako päť rokov alebo najazdených viac, ako je stanovený limit kilometrov“, hovorí časť zákona.
Cena jazdného na kilometer pre taxíky
Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik prisľúbil, že sa vytvoria dve pracovné skupiny, pokračuje Wenzl. „V jednej bude Únia taxikárov a Cech taxikárov a magistrát a mala by vypracovávať podklady pre veľkú skupinu, kde by malo byť ministerstvo financií, dopravy, vnútra, magistrát, cech a my,“ ozrejmil.
Taxikári žiadajú tiež novelizáciu zákona o doprave, podľa ktorého nemôže dostať taxikár licenciu na auto staršie ako päť rokov, respektíve na auto, ktoré má najazdených 100-tisíc kilometrov pri benzínových a hybridných pohonoch a 150-tisíc pri dieselových. „Sami viete, že je to nezmysel. To sú autá v perfektnom stave, lebo každý rok musíme chodiť na technickú kontrolu,“ argumentoval šéf taxikárskeho združenia.
Tagy: taxikári