![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
30. septembra 2009
Sťažnosti už nemá vybavovať vedúci orgánu, voči ktorému smeruje
Sťažnosti, ktoré občania adresujú na orgány verejnej správy, už zrejme od januára nebude vybavovať vedúci orgánu, voči ktorému sťažnosť smeruje. Vyplýva to z návrhu zákona o sťažnostiach, ...
Zdieľať

Súčasný platný zákon o sťažnostiach prijal parlament už pred jedenástimi rokmi, prešiel zatiaľ jednou novelizáciou. Podľa neho boli všetky orgány verejnej správy povinné prijímať sťažnosti. V novej norme sa táto povinnosť upravuje. Uvádza, že orgán verejnej správy je povinný sťažnosť prijať. Kým podľa predošlej legislatívy museli orgány prijaté sťažnosti postúpiť na riešenie bezodkladne, nová zavádza minimálne desaťdňovú lehotu. Zákon tiež zavádza možnosť podať sťažnosť faxom a elektronicky.
Norma definuje sťažnosť ako podanie osoby (sťažovateľa), ktorý sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy. Sťažovateľ pritom podľa zákona poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie je v jeho pôsobnosti. Podanie sa posudzuje podľa obsahu.
Cieľom zákona o sťažnostiach je zabezpečiť ochranu individuálnych práv fyzických osôb a právnických osôb, porušovaných alebo ohrozovaných činnosťou alebo nečinnosťou orgánov verejnej správy, tvrdí predkladateľ návrhu zákona, ktorým je vedúci Úradu vlády SR Igor Federič. Návrh upravuje aj dôvody pre odloženie sťažnosti, lehoty, ich počítanie, spočívanie lehôt a poriadkové opatrenie.
SITA