|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. septembra 2009
Sťažnosti už nemá vybavovať vedúci orgánu, voči ktorému smeruje
Sťažnosti, ktoré občania adresujú na orgány verejnej správy, už zrejme od januára nebude vybavovať vedúci orgánu, voči ktorému sťažnosť smeruje. Vyplýva to z návrhu zákona o sťažnostiach, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) - Sťažnosti, ktoré občania adresujú na orgány verejnej správy, už zrejme od januára nebude vybavovať vedúci orgánu, voči ktorému sťažnosť smeruje. Vyplýva to z návrhu zákona o sťažnostiach, ktorý dnes schválila vláda. Rozhodla, že na vybavenie sťažnosti je príslušný orgán verejnej správy, do ktorého pôsobnosti patrí činnosť, na ktorú sa sťažuje občan. Orgán, ktorý si povinnosti neplní, sťažuje vybavenie sťažnosti či marí jej vybavovanie môže dostať podľa normy pokutu až do 650 €, pričom ju možno uložiť opakovane až do výšky 6 500 €.
Súčasný platný zákon o sťažnostiach prijal parlament už pred jedenástimi rokmi, prešiel zatiaľ jednou novelizáciou. Podľa neho boli všetky orgány verejnej správy povinné prijímať sťažnosti. V novej norme sa táto povinnosť upravuje. Uvádza, že orgán verejnej správy je povinný sťažnosť prijať. Kým podľa predošlej legislatívy museli orgány prijaté sťažnosti postúpiť na riešenie bezodkladne, nová zavádza minimálne desaťdňovú lehotu. Zákon tiež zavádza možnosť podať sťažnosť faxom a elektronicky.
Norma definuje sťažnosť ako podanie osoby (sťažovateľa), ktorý sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy. Sťažovateľ pritom podľa zákona poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie je v jeho pôsobnosti. Podanie sa posudzuje podľa obsahu.
Cieľom zákona o sťažnostiach je zabezpečiť ochranu individuálnych práv fyzických osôb a právnických osôb, porušovaných alebo ohrozovaných činnosťou alebo nečinnosťou orgánov verejnej správy, tvrdí predkladateľ návrhu zákona, ktorým je vedúci Úradu vlády SR Igor Federič. Návrh upravuje aj dôvody pre odloženie sťažnosti, lehoty, ich počítanie, spočívanie lehôt a poriadkové opatrenie.
SITA
Súčasný platný zákon o sťažnostiach prijal parlament už pred jedenástimi rokmi, prešiel zatiaľ jednou novelizáciou. Podľa neho boli všetky orgány verejnej správy povinné prijímať sťažnosti. V novej norme sa táto povinnosť upravuje. Uvádza, že orgán verejnej správy je povinný sťažnosť prijať. Kým podľa predošlej legislatívy museli orgány prijaté sťažnosti postúpiť na riešenie bezodkladne, nová zavádza minimálne desaťdňovú lehotu. Zákon tiež zavádza možnosť podať sťažnosť faxom a elektronicky.
Norma definuje sťažnosť ako podanie osoby (sťažovateľa), ktorý sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy. Sťažovateľ pritom podľa zákona poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie je v jeho pôsobnosti. Podanie sa posudzuje podľa obsahu.
Cieľom zákona o sťažnostiach je zabezpečiť ochranu individuálnych práv fyzických osôb a právnických osôb, porušovaných alebo ohrozovaných činnosťou alebo nečinnosťou orgánov verejnej správy, tvrdí predkladateľ návrhu zákona, ktorým je vedúci Úradu vlády SR Igor Federič. Návrh upravuje aj dôvody pre odloženie sťažnosti, lehoty, ich počítanie, spočívanie lehôt a poriadkové opatrenie.
SITA