|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. novembra 2010
Stavbári predčasne prerazili železničný tunel Turecký vrch
Stavbári vo štvrtok predčasne prerazili takmer 1 800 metrov dlhý železničný tunel Turecký vrch, ktorý je súčasťou prvej a druhej etapy modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad ...
Zdieľať
Foto: asb.skBRATISLAVA 25. novembra (WEBNOVINY) - Stavbári vo štvrtok predčasne prerazili takmer 1 800 metrov dlhý železničný tunel Turecký vrch, ktorý je súčasťou prvej a druhej etapy modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra. Výstavba tunela začala v januári tohto roka a podľa pôvodného harmonogramu jeho razba mala byť ukončená v júni 2012. Informovala o tom Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) ako investora projektu. Úplné dokončenie tunela, vrátane inžinierskych sietí je predpokladané v máji 2013.
Prerazenie tunela v jeho kalotovej časti umožňuje, aby razba jadra tunela bola dokončená v januári budúceho roka. Zámerom zhotoviteľa je urýchlenie výstavby tunelovej časti tak, aby sekundárne ostenie tunela bolo ukončené do konca roka 2011. Tunel by mal byť vybavený technologickým zariadením a pevnou jazdnou dráhou v júli 2012, potom by mala začať prevádzka tunela po jednej koľaji. Druhá koľaj má byť sprevádzkovaná v októbri 2012.
Modernizácia spomínaného úseku začala vlani v septembri a mala by stáť takmer 264 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Práce majú trvať zhruba tri a pol roka, do konca mája 2013. Financované sú z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Na prerazení tunela sa zúčastnili prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ, generálny riaditeľ ŽSR Vladimír Ľupták, ako aj zástupcovia zhotoviteľa stavby Združenia Nové mesto nad Váhom - Zlatovce 2009. Členmi združenia sú spoločnosti OHL ŽS, a.s. Brno, Skanska SK, a.s., Váhostav - SK, Doprastav, a.s. a Eltra, s.r.o. Modernizácia úseku z Nového Mesta nad Váhom do Zlatoviec je súčasťou modernizácie trate do Púchova pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Turecký vrch je najvýraznejším prvkom prvej etapy stavby, dosahuje dĺžku 1 775 metrov, z toho dĺžka razenej časti je 1 738,5 metra. Ide o prvý železničný tunel na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu pre konvenčné trate. Je to pilotný projekt, z ktorého budú vychádzať aj projekty ďalších pripravovaných stavieb železničných tunelov. "Pôvodne boli posudzované tri varianty trasy okolo Tureckého vrchu v spracovanej zjednodušenej technickej štúdii - tunelový, odrezový s rozsiahlym zásahom do chránenej krajinnej oblasti a preložka trate s preložkou cesty prvej triedy a železničnej stanice Trenčianske Bohuslavice. Výsledky technickej štúdie svedčili jednoznačne v prospech tunelového variantu," informovali ďalej ŽSR. Výhodami tunelového variantu je zníženie nákladov na údržbu trate v tuneli, minimálny zásah do chráneného územia, ako aj skrátenie trasy, jazdného času a prevádzkových nákladov.
Prerazenie tunela v jeho kalotovej časti umožňuje, aby razba jadra tunela bola dokončená v januári budúceho roka. Zámerom zhotoviteľa je urýchlenie výstavby tunelovej časti tak, aby sekundárne ostenie tunela bolo ukončené do konca roka 2011. Tunel by mal byť vybavený technologickým zariadením a pevnou jazdnou dráhou v júli 2012, potom by mala začať prevádzka tunela po jednej koľaji. Druhá koľaj má byť sprevádzkovaná v októbri 2012.
Modernizácia spomínaného úseku začala vlani v septembri a mala by stáť takmer 264 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Práce majú trvať zhruba tri a pol roka, do konca mája 2013. Financované sú z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava. Na prerazení tunela sa zúčastnili prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ, generálny riaditeľ ŽSR Vladimír Ľupták, ako aj zástupcovia zhotoviteľa stavby Združenia Nové mesto nad Váhom - Zlatovce 2009. Členmi združenia sú spoločnosti OHL ŽS, a.s. Brno, Skanska SK, a.s., Váhostav - SK, Doprastav, a.s. a Eltra, s.r.o. Modernizácia úseku z Nového Mesta nad Váhom do Zlatoviec je súčasťou modernizácie trate do Púchova pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Turecký vrch je najvýraznejším prvkom prvej etapy stavby, dosahuje dĺžku 1 775 metrov, z toho dĺžka razenej časti je 1 738,5 metra. Ide o prvý železničný tunel na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podľa technických špecifikácií pre interoperabilitu pre konvenčné trate. Je to pilotný projekt, z ktorého budú vychádzať aj projekty ďalších pripravovaných stavieb železničných tunelov. "Pôvodne boli posudzované tri varianty trasy okolo Tureckého vrchu v spracovanej zjednodušenej technickej štúdii - tunelový, odrezový s rozsiahlym zásahom do chránenej krajinnej oblasti a preložka trate s preložkou cesty prvej triedy a železničnej stanice Trenčianske Bohuslavice. Výsledky technickej štúdie svedčili jednoznačne v prospech tunelového variantu," informovali ďalej ŽSR. Výhodami tunelového variantu je zníženie nákladov na údržbu trate v tuneli, minimálny zásah do chráneného územia, ako aj skrátenie trasy, jazdného času a prevádzkových nákladov.