|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. februára 2010
Stavba úsekov R1 pri Nitre zväčša podľa plánu
Výstavba troch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a na severnom obchvate Banskej Bystrice pokračuje zväčša podľa ...
Zdieľať
Selenec
Foto: SITA/Mária Pietová
BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) - Výstavba troch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a na severnom obchvate Banskej Bystrice pokračuje zväčša podľa harmonogramu prác. Výnimkou je úsek Selenec - Beladice, kde priebeh prác sťažuje archeologický prieskum v Kľačanoch. Na tejto stavbe v súčasnosti pracuje okolo 1 300 ľudí.
"Dopad archeologického prieskumu sa stále vyhodnocuje, hľadáme adekvátne riešenia na elimináciu negatívneho dopadu a riešime celú záležitosť v spolupráci s ministerstvom dopravy," informovala agentúru SITA Dagmar Baloghová zo spoločnosti Granvia Construction, s.r.o. Táto firma je generálnym dodávateľom stavebných prác pre projekt verejno-súkromného partnerstva na R1.
Koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s., ktorá bude úseky R1 prevádzkovať 30 rokov, podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho žiada kvôli prieskumu kompenzáciu v podobe posunu termínu ukončenia spomínaného úseku. Zatiaľ nie je známe, o aký časový posun pôjde. Rezort dopravy a koncesionár si stále vymieňajú listy a sporia sa o to. "Požadujú kompenzačnú udalosť, len čo sa týka termínu. Má to drobný dopad aj na cenu. Sú to finančne zanedbateľné veci. Mení sa cena peňazí v čase, nie je to dodatok za výkopy, alebo niektoré stavebné práce," dodal Vážny 5. februára.
"Stavebné práce prebiehajú primerane tomuto ročnému obdobiu," uviedla ďalej Baloghová. V rámci prípravných prác sú zo stavebných objektov dokončené demolácie, väčšina prekládok inžinierskych sietí, stavebné dvory a prístupové komunikácie. V hlavných prácach boli založené násypové telesá hlavné mostné objekty.
V zimnom období prebiehajú práce na zakladaní kritických mostov. "Ide o pilotážne práce, viazanie výstuže základov a spodnej stavby a v prípade priaznivého počasia tiež betonáž základov a spodnej stavby. Na mostoch ležiacich na kritickej ceste výstavby sa pracuje aj počas nepriaznivých klimatických podmienok, no pri dodržaní všetkých technologických pravidiel a predpisov," dodala Baloghová. S ohľadom na počasie prebiehajú práce na sanáciách podložia a v obmedzenej miere aj zemné práce. V súlade s harmonogramom sa vyrábajú prefabrikáty určené k zabudovaniu do mostov a oceľové konštrukcie. Práce na archeologickom prieskume ešte v niektorých oblastiach pokračujú.
Jednotlivé úseky R1 majú byť odovzdané postupne od konca júla 2011 a do konca júla 2012 do predčasného užívania. Úseky by mali byť úplne bezpečné a prejazdné v plnom profile. Do predčasného užívania má byť najprv odovzdaný úsek Beladice - Tekovské Nemce, a to 31. júla 2011. Nasledovať majú úseky Nitra - Selenec a Selenec - Beladice s termínom 30. septembra 2011 a napokon severný obchvat Banskej Bystrice 31. júla 2012. Kolaudácia konkrétnych úsekov je naplánovaná tiež vždy najneskôr šesť mesiacov po uvedených termínoch: 31. januára a 31. marca 2012 a 31. januára 2013.
Víťazné francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A.-ABN Amro Highway B.V. v tendri na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 predložilo ponuku vo výške 1,5 mld. eur. Zhruba dve tretiny z tejto sumy by mali predstavovať stavebné náklady, pričom zvyšok tvoria náklady na prevádzku a údržbu úsekov počas 30 rokov trvania koncesie. Koncesná zmluva na výstavbu a prevádzku úsekov R1 bola podpísaná 23. marca tohto roku. Vláda vlani v polovici júla schválila druhý dodatok ku koncesnej zmluve so spoločnosťou Granvia, ktorú založilo úspešné konzorcium. Dodatok predpokladá navýšenie pôvodnej vysúťaženej ceny na 1,8 mld. eur vzhľadom na sťažené podmienky na finančnom trhu kvôli hospodárskej kríze. Zhruba dvojnásobok tejto sumy má štát postupne splatiť koncesionárovi za 30 rokov. Takisto sa zvýši ročný poplatok štátu koncesionárovi, a to zo 109,4 mil. eur na 127,4 mil. eur. Dohodnuté podmienky refinancovania počas 30-ročnej koncesie umožňujú znižovanie poplatkov štátu v prípade zníženia ceny peňazí na finančných trhoch. Projekt bol finančne uzatvorený vlani koncom augusta.
SITA
BRATISLAVA 8. februára (WEBNOVINY) - Výstavba troch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a na severnom obchvate Banskej Bystrice pokračuje zväčša podľa harmonogramu prác. Výnimkou je úsek Selenec - Beladice, kde priebeh prác sťažuje archeologický prieskum v Kľačanoch. Na tejto stavbe v súčasnosti pracuje okolo 1 300 ľudí.
"Dopad archeologického prieskumu sa stále vyhodnocuje, hľadáme adekvátne riešenia na elimináciu negatívneho dopadu a riešime celú záležitosť v spolupráci s ministerstvom dopravy," informovala agentúru SITA Dagmar Baloghová zo spoločnosti Granvia Construction, s.r.o. Táto firma je generálnym dodávateľom stavebných prác pre projekt verejno-súkromného partnerstva na R1.
Koncesionárska spoločnosť Granvia, a.s., ktorá bude úseky R1 prevádzkovať 30 rokov, podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho žiada kvôli prieskumu kompenzáciu v podobe posunu termínu ukončenia spomínaného úseku. Zatiaľ nie je známe, o aký časový posun pôjde. Rezort dopravy a koncesionár si stále vymieňajú listy a sporia sa o to. "Požadujú kompenzačnú udalosť, len čo sa týka termínu. Má to drobný dopad aj na cenu. Sú to finančne zanedbateľné veci. Mení sa cena peňazí v čase, nie je to dodatok za výkopy, alebo niektoré stavebné práce," dodal Vážny 5. februára.
"Stavebné práce prebiehajú primerane tomuto ročnému obdobiu," uviedla ďalej Baloghová. V rámci prípravných prác sú zo stavebných objektov dokončené demolácie, väčšina prekládok inžinierskych sietí, stavebné dvory a prístupové komunikácie. V hlavných prácach boli založené násypové telesá hlavné mostné objekty.
V zimnom období prebiehajú práce na zakladaní kritických mostov. "Ide o pilotážne práce, viazanie výstuže základov a spodnej stavby a v prípade priaznivého počasia tiež betonáž základov a spodnej stavby. Na mostoch ležiacich na kritickej ceste výstavby sa pracuje aj počas nepriaznivých klimatických podmienok, no pri dodržaní všetkých technologických pravidiel a predpisov," dodala Baloghová. S ohľadom na počasie prebiehajú práce na sanáciách podložia a v obmedzenej miere aj zemné práce. V súlade s harmonogramom sa vyrábajú prefabrikáty určené k zabudovaniu do mostov a oceľové konštrukcie. Práce na archeologickom prieskume ešte v niektorých oblastiach pokračujú.
Jednotlivé úseky R1 majú byť odovzdané postupne od konca júla 2011 a do konca júla 2012 do predčasného užívania. Úseky by mali byť úplne bezpečné a prejazdné v plnom profile. Do predčasného užívania má byť najprv odovzdaný úsek Beladice - Tekovské Nemce, a to 31. júla 2011. Nasledovať majú úseky Nitra - Selenec a Selenec - Beladice s termínom 30. septembra 2011 a napokon severný obchvat Banskej Bystrice 31. júla 2012. Kolaudácia konkrétnych úsekov je naplánovaná tiež vždy najneskôr šesť mesiacov po uvedených termínoch: 31. januára a 31. marca 2012 a 31. januára 2013.
Víťazné francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A.-ABN Amro Highway B.V. v tendri na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 predložilo ponuku vo výške 1,5 mld. eur. Zhruba dve tretiny z tejto sumy by mali predstavovať stavebné náklady, pričom zvyšok tvoria náklady na prevádzku a údržbu úsekov počas 30 rokov trvania koncesie. Koncesná zmluva na výstavbu a prevádzku úsekov R1 bola podpísaná 23. marca tohto roku. Vláda vlani v polovici júla schválila druhý dodatok ku koncesnej zmluve so spoločnosťou Granvia, ktorú založilo úspešné konzorcium. Dodatok predpokladá navýšenie pôvodnej vysúťaženej ceny na 1,8 mld. eur vzhľadom na sťažené podmienky na finančnom trhu kvôli hospodárskej kríze. Zhruba dvojnásobok tejto sumy má štát postupne splatiť koncesionárovi za 30 rokov. Takisto sa zvýši ročný poplatok štátu koncesionárovi, a to zo 109,4 mil. eur na 127,4 mil. eur. Dohodnuté podmienky refinancovania počas 30-ročnej koncesie umožňujú znižovanie poplatkov štátu v prípade zníženia ceny peňazí na finančných trhoch. Projekt bol finančne uzatvorený vlani koncom augusta.
SITA