|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. apríla 2010
Stavba širokorozchodnej trate asi v roku 2013
Tagy: širokorozchodná trať
Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto : SITA/APBRATISLAVA 5. apríla (WEBNOVINY) - Výstavba širokorozchodnej železničnej trate z Košíc cez Bratislavu do Viedne by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016, predpokladajú Ruské železnice. Možnosti realizácie investície s predbežne odhadovanými nákladmi viac ako 4,7 mld. eur však ešte musí posúdiť štúdia, ktorú vypracuje nemecká poradenská firma Roland Berger. Dohoda o vypracovaní štúdie má byť podpísaná 6. apríla.
Ako ďalej informovali Ruské železnice, hlavne o projekte výstavby širokorozchodnej železničnej trate bude na Slovensku rokovať šéf železničnej spoločnosti Vladimir Jakunin počas návštevy ruského prezidenta Dmitrija Medvedeva v Slovenskej republike. Ruské železnice sú spolu s ukrajinskými a rakúskymi železnicami, ako aj Železnicami SR zakladateľmi spoločného podniku pre prípravu projektu.
V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú okrem Slovenska a Rakúska aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.
Dcérska firma Ruských železníc Transcontainer podpísala so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia, a.s. v novembri 2008 dohodu o 15-ročnom prenájme terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej v okrese Trebišov. Ruská firma začala prevádzku terminálu vlani v septembri. Terminál má byť súčasťou kontajnerovej prepravy z prístavov na severe Jadranu do Ruska a ďalších postsovietskych štátov.
Ruské železnice podľa vlastnej internetovej stránky v roku 2009 previezli celkom 1,133 mld. osôb, čo bolo medziročne menej o 12,5 %. Na prímestskú prepravu pripadlo 1,013 mld. a na diaľkovú 119,6 mil. cestujúcich. Nákladná doprava predstavovala 1,108 mld. ton pri poklese o 15 %. Medzi najviac prepravované tovary patrili kovové konštrukcie - 596,1 mil. ton, kamenné uhlie 275,4 mil. ton, ropa a ropné výrobky 227,9 mil. ton, stavebniny 128,1 mil. ton a železná a mangánová ruda 95,4 mil. ton. Podiel nákladnej aj osobnej dopravy na železnici v rámci celkovej doprave v Rusku sa pohybuje na úrovni okolo 40 %.
Ruské železnice (Rossijskije železnyje dorogi) sú otvorenou akciovou spoločnosťou, založenou rozhodnutím ruskej vlády z 18. septembra 2003. Spoločnosť vznikla v rámci prvej etapy reformovania železničného sektora. Patrí do trojice najväčších železničných spoločností sveta. Základné imanie Ruských železníc dosahuje 1,583 bil. RUB. Majetok firmy je sformovaný z vloženia aktív 987 organizácií federálnej železničnej dopravy. Ruské železnice prevádzkujú vyše 85 tis. kilometrov tratí, z toho elektrifikovaných je okolo 43 tis. kilometrov.
(1 EUR = 39,5985 RUB)
SITA
Ako ďalej informovali Ruské železnice, hlavne o projekte výstavby širokorozchodnej železničnej trate bude na Slovensku rokovať šéf železničnej spoločnosti Vladimir Jakunin počas návštevy ruského prezidenta Dmitrija Medvedeva v Slovenskej republike. Ruské železnice sú spolu s ukrajinskými a rakúskymi železnicami, ako aj Železnicami SR zakladateľmi spoločného podniku pre prípravu projektu.
V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú okrem Slovenska a Rakúska aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.
Dcérska firma Ruských železníc Transcontainer podpísala so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia, a.s. v novembri 2008 dohodu o 15-ročnom prenájme terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej v okrese Trebišov. Ruská firma začala prevádzku terminálu vlani v septembri. Terminál má byť súčasťou kontajnerovej prepravy z prístavov na severe Jadranu do Ruska a ďalších postsovietskych štátov.
Ruské železnice podľa vlastnej internetovej stránky v roku 2009 previezli celkom 1,133 mld. osôb, čo bolo medziročne menej o 12,5 %. Na prímestskú prepravu pripadlo 1,013 mld. a na diaľkovú 119,6 mil. cestujúcich. Nákladná doprava predstavovala 1,108 mld. ton pri poklese o 15 %. Medzi najviac prepravované tovary patrili kovové konštrukcie - 596,1 mil. ton, kamenné uhlie 275,4 mil. ton, ropa a ropné výrobky 227,9 mil. ton, stavebniny 128,1 mil. ton a železná a mangánová ruda 95,4 mil. ton. Podiel nákladnej aj osobnej dopravy na železnici v rámci celkovej doprave v Rusku sa pohybuje na úrovni okolo 40 %.
Ruské železnice (Rossijskije železnyje dorogi) sú otvorenou akciovou spoločnosťou, založenou rozhodnutím ruskej vlády z 18. septembra 2003. Spoločnosť vznikla v rámci prvej etapy reformovania železničného sektora. Patrí do trojice najväčších železničných spoločností sveta. Základné imanie Ruských železníc dosahuje 1,583 bil. RUB. Majetok firmy je sformovaný z vloženia aktív 987 organizácií federálnej železničnej dopravy. Ruské železnice prevádzkujú vyše 85 tis. kilometrov tratí, z toho elektrifikovaných je okolo 43 tis. kilometrov.
(1 EUR = 39,5985 RUB)
SITA
Tagy: širokorozchodná trať