|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. mája 2013
Stavba obchvatu R2 pri Žiari nad Hronom bude dlhšia
Na stavbe obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 vznikol mierny sklz v realizácii prác. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) to zdôvodnila tým, že sa vypracováva ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. mája (WEBNOVINY) - Na stavbe obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 vznikol mierny sklz v realizácii prác.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) to zdôvodnila tým, že sa vypracováva dokumentácia na realizáciu stavby, ktorú zabezpečuje jej zhotoviteľ, spoločnosť Strabag s.r.o.
Takmer šesťkilometrový obchvat v polovičnom profile by mal byť odovzdaný do užívania motoristom do konca októbra 2014, teda po dvoch rokoch od oficiálneho začiatku prác, resp. odovzdania staveniska začiatkom novembra minulého roka.
Stavba žiarskeho obchvatu je na začiatku štádia rozostavanosti. "Momentálne sa pracuje na archeologickom výskume, odhumusovaní hlavnej trasy a realizuje sa prístupová cesta na stavenisko v kilometri 3,2. Projektuje sa dokumentácia na realizáciu stavebných objektov," informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík. Zhotoviteľ uskutočňuje stavebné práce zatiaľ svojimi kapacitami. Zmluvná cena výstavby obchvatu Žiaru nad Hronom, vrátane vypracovania projektovej dokumentácie, je 26,17 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to necelých 47 % z pôvodných odhadovaných nákladov viac ako 56 mil. eur. Do konca marca bolo podľa NDS prestavaných 196 tis. eur a v apríli malo byť podľa harmonogramu prestavaných takmer 913 tis. eur.
NDS podpísala so Strabagom zmluvu o výstavbe žiarskeho obchvatu vlani 25. septembra. Projekt má byť financovaný z peňazí Európskej únie, ktorá preplatí 85 % oprávnených nákladov, a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Tender na zhotoviteľa začal v máji 2012 a ponuky deviatich uchádzačov sa otvárali 20. júla. Strabag uspel vo verejnej súťaži s najlacnejšou ponukou. Územné rozhodnutie stavby obchvatu nadobudlo právoplatnosť v júni 2005 a stavebné povolenie začiatkom roka 2012. Pozemky pre obchvat sú úplne majetkovo-právne vyrovnané.
Cieľom stavby obchvatu Žiaru nad Hronom je dobudovať základný ťah rýchlostnej cesty R2 a vytvoriť podmienky na odľahčenie prejazdu cez centrum mesta domácim obyvateľom. Momentálna intenzita dopravy na tomto úseku je viac ako 20 tis. vozidiel za deň, čo znamená vytváranie dopravných kolízií, nehôd a časté zápchy na ceste prvej triedy. Vybudovaním úseku rýchlostnej cesty sa tranzitná doprava presunie z centra Žiaru nad Hronom na rýchlostnú cestu R2, ktorá bude slúžiť ako západný obchvat mesta. Na obchvate bude päť mostov a dva vystužené zárubné múry v dĺžke 1,025 kilometra. Mesto Žiar nad Hronom bude na obchvat napojené križovatkou rýchlostnej cesty R2 a cesty I. triedy č. 50 pri obci Lovčica - Trubín. Koniec úseku bude pri Lovči v križovatke na rýchlostnej ceste R1. Obchvat je súčasťou plánovanej trasy R2 od križovatky s diaľnicou D1 pri Trenčíne v smere na Bánovce nad Bebravou, Prievidzu, až po napojenie na rýchlostnú cestu R1 pri Žiari nad Hronom.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) to zdôvodnila tým, že sa vypracováva dokumentácia na realizáciu stavby, ktorú zabezpečuje jej zhotoviteľ, spoločnosť Strabag s.r.o.
Takmer šesťkilometrový obchvat v polovičnom profile by mal byť odovzdaný do užívania motoristom do konca októbra 2014, teda po dvoch rokoch od oficiálneho začiatku prác, resp. odovzdania staveniska začiatkom novembra minulého roka.
Stavba žiarskeho obchvatu je na začiatku štádia rozostavanosti. "Momentálne sa pracuje na archeologickom výskume, odhumusovaní hlavnej trasy a realizuje sa prístupová cesta na stavenisko v kilometri 3,2. Projektuje sa dokumentácia na realizáciu stavebných objektov," informoval agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík. Zhotoviteľ uskutočňuje stavebné práce zatiaľ svojimi kapacitami. Zmluvná cena výstavby obchvatu Žiaru nad Hronom, vrátane vypracovania projektovej dokumentácie, je 26,17 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to necelých 47 % z pôvodných odhadovaných nákladov viac ako 56 mil. eur. Do konca marca bolo podľa NDS prestavaných 196 tis. eur a v apríli malo byť podľa harmonogramu prestavaných takmer 913 tis. eur.
NDS podpísala so Strabagom zmluvu o výstavbe žiarskeho obchvatu vlani 25. septembra. Projekt má byť financovaný z peňazí Európskej únie, ktorá preplatí 85 % oprávnených nákladov, a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Tender na zhotoviteľa začal v máji 2012 a ponuky deviatich uchádzačov sa otvárali 20. júla. Strabag uspel vo verejnej súťaži s najlacnejšou ponukou. Územné rozhodnutie stavby obchvatu nadobudlo právoplatnosť v júni 2005 a stavebné povolenie začiatkom roka 2012. Pozemky pre obchvat sú úplne majetkovo-právne vyrovnané.
Cieľom stavby obchvatu Žiaru nad Hronom je dobudovať základný ťah rýchlostnej cesty R2 a vytvoriť podmienky na odľahčenie prejazdu cez centrum mesta domácim obyvateľom. Momentálna intenzita dopravy na tomto úseku je viac ako 20 tis. vozidiel za deň, čo znamená vytváranie dopravných kolízií, nehôd a časté zápchy na ceste prvej triedy. Vybudovaním úseku rýchlostnej cesty sa tranzitná doprava presunie z centra Žiaru nad Hronom na rýchlostnú cestu R2, ktorá bude slúžiť ako západný obchvat mesta. Na obchvate bude päť mostov a dva vystužené zárubné múry v dĺžke 1,025 kilometra. Mesto Žiar nad Hronom bude na obchvat napojené križovatkou rýchlostnej cesty R2 a cesty I. triedy č. 50 pri obci Lovčica - Trubín. Koniec úseku bude pri Lovči v križovatke na rýchlostnej ceste R1. Obchvat je súčasťou plánovanej trasy R2 od križovatky s diaľnicou D1 pri Trenčíne v smere na Bánovce nad Bebravou, Prievidzu, až po napojenie na rýchlostnú cestu R1 pri Žiari nad Hronom.