|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. februára 2014
Stavba devínskej cyklotrasy čaká na odklepnutie poslancami
Časť cyklotrasy spájajúcej bratislavskú Karlovu Ves s Devínom by mohli začať stavať už tento rok. Ako agentúru SITA informoval poradca primátora Bratislavy Michal Feik, ak mestskí poslanci ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) - Časť cyklotrasy spájajúcej bratislavskú Karlovu Ves s Devínom by mohli začať stavať už tento rok. Ako agentúru SITA informoval poradca primátora Bratislavy Michal Feik, ak mestskí poslanci rozhodnú o schválení peňazí pre cyklistickú trasu do Devína, mohli by začať stavať približne kilometrový úsek s pracovným názvom Tieňava. V tejto časti už existuje účelová komunikácia, ktorú potrebujú zrekonštruovať, následne by po nej mohli jazdiť cyklisti.
Úsek Tieňava sa nachádza približne v strede plánovanej trasy, vedie okolo domov a chát a ďalej po svahu cez les. Investičné náklady na túto časť sú 62 370 eur bez DPH, náklady na celú cyklotrasu sú 1 055 467 eur bez DPH. "Ďalšími úsekmi, ktoré by sa mohli robiť, sú Gronáre a Kameňolom. Na tieto úseky však treba stavebné povolenie, čo môže istý čas trvať," povedal Feik, podľa ktorého víťaz súťaže v ďalších fázach dodá dokumentáciu pre územné rozhodnutie aj pre stavebné povolenie.
Urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie cyklotrasy mimo ostrova Sihoť vyhodnotili ešte minulý rok. Víťazný návrh predstavila spoločnosť Dopravoprojekt. Cyklotrasa má byť dlhá 4 946 metrov, z toho cyklistická trasa v dopravnom priestore je dlhá 2 706 metrov, trasa vedená samostatne má 2 240 metrov. Navrhovaná cyklistická trasa je v celej svojej dĺžke obojsmerná a tri metre široká s bezpečnostným priestorom 0,25 metra po oboch stranách.
Ako informuje spoločnosť vo svojom návrhu, riešenie trasy využíva existujúci potenciál komunikácií, ciest a poľných ciest, vďaka ktorým sa minimalizuje výška investičných nákladov na konštrukcie a terénne úpravy. Rozdelenie na jednotlivé časti zároveň umožňuje etapizáciu výstavby cyklotrasy podľa náročnosti investičných nákladov a majetkoprávneho usporiadania pozemkov určených pre jej výstavbu.
Úsek Tieňava sa nachádza približne v strede plánovanej trasy, vedie okolo domov a chát a ďalej po svahu cez les. Investičné náklady na túto časť sú 62 370 eur bez DPH, náklady na celú cyklotrasu sú 1 055 467 eur bez DPH. "Ďalšími úsekmi, ktoré by sa mohli robiť, sú Gronáre a Kameňolom. Na tieto úseky však treba stavebné povolenie, čo môže istý čas trvať," povedal Feik, podľa ktorého víťaz súťaže v ďalších fázach dodá dokumentáciu pre územné rozhodnutie aj pre stavebné povolenie.
Urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie cyklotrasy mimo ostrova Sihoť vyhodnotili ešte minulý rok. Víťazný návrh predstavila spoločnosť Dopravoprojekt. Cyklotrasa má byť dlhá 4 946 metrov, z toho cyklistická trasa v dopravnom priestore je dlhá 2 706 metrov, trasa vedená samostatne má 2 240 metrov. Navrhovaná cyklistická trasa je v celej svojej dĺžke obojsmerná a tri metre široká s bezpečnostným priestorom 0,25 metra po oboch stranách.
Ako informuje spoločnosť vo svojom návrhu, riešenie trasy využíva existujúci potenciál komunikácií, ciest a poľných ciest, vďaka ktorým sa minimalizuje výška investičných nákladov na konštrukcie a terénne úpravy. Rozdelenie na jednotlivé časti zároveň umožňuje etapizáciu výstavby cyklotrasy podľa náročnosti investičných nákladov a majetkoprávneho usporiadania pozemkov určených pre jej výstavbu.