Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

09. februára 2014

Stavba devínskej cyklotrasy čaká na odklepnutie poslancami



Časť cyklotrasy spájajúcej bratislavskú Karlovu Ves s Devínom by mohli začať stavať už tento rok. Ako agentúru SITA informoval poradca primátora Bratislavy Michal Feik, ak mestskí poslanci ...



Zdieľať
zima sneh pocasie cyklista bicykel BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) - Časť cyklotrasy spájajúcej bratislavskú Karlovu Ves s Devínom by mohli začať stavať už tento rok. Ako agentúru SITA informoval poradca primátora Bratislavy Michal Feik, ak mestskí poslanci rozhodnú o schválení peňazí pre cyklistickú trasu do Devína, mohli by začať stavať približne kilometrový úsek s pracovným názvom Tieňava. V tejto časti už existuje účelová komunikácia, ktorú potrebujú zrekonštruovať, následne by po nej mohli jazdiť cyklisti.


Úsek Tieňava sa nachádza približne v strede plánovanej trasy, vedie okolo domov a chát a ďalej po svahu cez les. Investičné náklady na túto časť sú 62 370 eur bez DPH, náklady na celú cyklotrasu sú 1 055 467 eur bez DPH. "Ďalšími úsekmi, ktoré by sa mohli robiť, sú Gronáre a Kameňolom. Na tieto úseky však treba stavebné povolenie, čo môže istý čas trvať," povedal Feik, podľa ktorého víťaz súťaže v ďalších fázach dodá dokumentáciu pre územné rozhodnutie aj pre stavebné povolenie.

Urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie cyklotrasy mimo ostrova Sihoť vyhodnotili ešte minulý rok. Víťazný návrh predstavila spoločnosť Dopravoprojekt. Cyklotrasa má byť dlhá 4 946 metrov, z toho cyklistická trasa v dopravnom priestore je dlhá 2 706 metrov, trasa vedená samostatne má 2 240 metrov. Navrhovaná cyklistická trasa je v celej svojej dĺžke obojsmerná a tri metre široká s bezpečnostným priestorom 0,25 metra po oboch stranách.

Ako informuje spoločnosť vo svojom návrhu, riešenie trasy využíva existujúci potenciál komunikácií, ciest a poľných ciest, vďaka ktorým sa minimalizuje výška investičných nákladov na konštrukcie a terénne úpravy. Rozdelenie na jednotlivé časti zároveň umožňuje etapizáciu výstavby cyklotrasy podľa náročnosti investičných nákladov a majetkoprávneho usporiadania pozemkov určených pre jej výstavbu.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Únia autodopravcov Slovenska nevylučuje ani protestné akcie
<< predchádzajúci článok
V súdnictve, prokuratúre aj polícii nás EK hodnotí podpriemerne