|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2012
Stavať diaľnice cez PPP je nateraz podľa SDKÚ-DS nezmysel
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest tak, ako to presadzuje strana Smer-SD, povedie k vyššiemu zadlžovaniu a neprinesie ani viac práce, ako keby sa diaľnice stavali cez eurofondy. Tvrdia to ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest tak, ako to presadzuje strana Smer-SD, povedie k vyššiemu zadlžovaniu a neprinesie ani viac práce, ako keby sa diaľnice stavali cez eurofondy. Tvrdia to predstavitelia SDKÚ-DS, podľa ktorých Smer-SD akoby ignoroval miliardové zdroje v eurofondoch určené práve na dopravnú infraštruktúru.
"V prípade, že by sa Robert Fico vrátil k stavaniu diaľnic formou PPP, bude to znamenať menej práce pre Slovensko a väčšie zadlženie Slovenska a občanov Slovenskej republiky. Ak využijeme eurofondy, dokážeme stavať dvakrát toľko," povedal na piatkovej tlačovej konferencii poslanec za SDKÚ-DS Ondrej Matej.
Ako doplnil štátny tajomník ministerstva financií Vladimír Tvaroška, budúca vláda bude mať vďaka eurofondom na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest k dispozícii až 6 mld. eur. Preto je podľa neho presadzovanie PPP projektov v tejto situácii iracionálne. "PPP môžu mať svoj zmysel, keď budú dobre pripravené a v situácii, keď nie sú iné zdroje. Absurdnosť tej dnešnej situácie je v tom, že tie iné zdroje sú. Tie eurofondy sú a budú k dispozícii ešte najbližších niekoľko rokov,“ konštatoval.
Zároveň dodal, že prekážkou v používaní PPP projektov na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest môžu byť aj nové pravidlá rozpočtového hospodárenia, prijaté tak na národnej úrovni, ako aj tie dohodnuté v rámci únie. Po novom sa totiž budú musieť evidovať a monitorovať všetky náklady, ktoré z PPP projektov vychádzajú a preto bude preukázateľné, ako tieto projekty zvyšujú dlh do budúcnosti.
"V prípade, že by sa Robert Fico vrátil k stavaniu diaľnic formou PPP, bude to znamenať menej práce pre Slovensko a väčšie zadlženie Slovenska a občanov Slovenskej republiky. Ak využijeme eurofondy, dokážeme stavať dvakrát toľko," povedal na piatkovej tlačovej konferencii poslanec za SDKÚ-DS Ondrej Matej.
Ako doplnil štátny tajomník ministerstva financií Vladimír Tvaroška, budúca vláda bude mať vďaka eurofondom na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest k dispozícii až 6 mld. eur. Preto je podľa neho presadzovanie PPP projektov v tejto situácii iracionálne. "PPP môžu mať svoj zmysel, keď budú dobre pripravené a v situácii, keď nie sú iné zdroje. Absurdnosť tej dnešnej situácie je v tom, že tie iné zdroje sú. Tie eurofondy sú a budú k dispozícii ešte najbližších niekoľko rokov,“ konštatoval.
Zároveň dodal, že prekážkou v používaní PPP projektov na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest môžu byť aj nové pravidlá rozpočtového hospodárenia, prijaté tak na národnej úrovni, ako aj tie dohodnuté v rámci únie. Po novom sa totiž budú musieť evidovať a monitorovať všetky náklady, ktoré z PPP projektov vychádzajú a preto bude preukázateľné, ako tieto projekty zvyšujú dlh do budúcnosti.