|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. októbra 2010
Štátne peniaze na cesty budú
Štátne peniaze na výstavbu ciest podľa návrhu rozpočtu na budúci rok budú, tvrdí minister dopravy Ján Figeľ (KDH). "Zaznamenajú ...
Zdieľať
Ilustračné foto
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) - Štátne peniaze na výstavbu ciest podľa návrhu rozpočtu na budúci rok budú, tvrdí minister dopravy Ján Figeľ (KDH). "Zaznamenajú nárast o 356 miliónov eur, ku ktorým samozrejme treba pripočítať aj eurofondy, ktoré kumulatívne túto sumu posunú blízko jednej miliarde, pretože presúvame aj prostriedky nevyužité, " povedal Figeľ v relácii STV O päť minút dvanásť. S niektorým rezortmi budú rokovať ešte o presunutí ďalších zdrojov na diaľnice.
Predseda Smer-SD a podpredseda NR SR Robert Fico argumentoval, že spomínaná suma peňazí je nič. Uviedol, že len stavebné práce napríklad na diaľnici D1 v úseku Dubná Skala-Prešov mali stáť v rámci dnes už zrušeného PPP projektu 2,4 mld. eur. "Táto cena, keď sme ju porovnávali s cenou, ktorá sa bežne získavala pri verejných obstarávaniach, bola nižšia, čiže v rámci PPP projektov sme schopní zabezpečovať nižšiu cenu stavebných prác ako je to v prípade štandardného verejného obstarávania," povedal Fico.
Pripomenul, že súkromné firmy v takom projekte diaľnicu potom 30 rokov prevádzkujú za poplatok štátu. Zrušenie projektu považuje za najväčšiu chybu. Okolo eurofondov sa podľa Fica vytvára "bublina", 50 percent je už zazmluvnených a a neurobí sa s nimi nič. "Zostáva vám ešte ďalších 50 percent, ale to sú peniaze v 11 operačných programoch, počnúc informatizáciou, cez všetky oblasti, ktoré pokrývajú európske fondy," dodal Fico, ktorý je zvedavý, ako bude Európska komisia súhlasiť s prípadným presúvaním peňazí.
Figeľ pripustil, že PPP forma zostáva jednou z alternatív na jednom z úsekov. "Rokujeme o tom najťažšom z najťažších úsekov pod Žilinou s tretím koncesionárom, ktorý sa nazýva Žilinská diaľničná a.s., aby sa vytvorili prijateľné podmienky, ktoré súvisia aj s cenou samozrejme," povedal Figeľ. Podľa neho je potrebná v prípade výstavby ciest kvalita, európske ceny a kontinuita výstavby. "Chcem, udržateľne a európsky, aby sa na Slovensku ďalej stavali," vyhlásil minister. Pôvodný balík PPP projektov bol podľa neho nadstavený predražene.
SITA
BRATISLAVA 3. októbra (WEBNOVINY) - Štátne peniaze na výstavbu ciest podľa návrhu rozpočtu na budúci rok budú, tvrdí minister dopravy Ján Figeľ (KDH). "Zaznamenajú nárast o 356 miliónov eur, ku ktorým samozrejme treba pripočítať aj eurofondy, ktoré kumulatívne túto sumu posunú blízko jednej miliarde, pretože presúvame aj prostriedky nevyužité, " povedal Figeľ v relácii STV O päť minút dvanásť. S niektorým rezortmi budú rokovať ešte o presunutí ďalších zdrojov na diaľnice.
Predseda Smer-SD a podpredseda NR SR Robert Fico argumentoval, že spomínaná suma peňazí je nič. Uviedol, že len stavebné práce napríklad na diaľnici D1 v úseku Dubná Skala-Prešov mali stáť v rámci dnes už zrušeného PPP projektu 2,4 mld. eur. "Táto cena, keď sme ju porovnávali s cenou, ktorá sa bežne získavala pri verejných obstarávaniach, bola nižšia, čiže v rámci PPP projektov sme schopní zabezpečovať nižšiu cenu stavebných prác ako je to v prípade štandardného verejného obstarávania," povedal Fico.
Pripomenul, že súkromné firmy v takom projekte diaľnicu potom 30 rokov prevádzkujú za poplatok štátu. Zrušenie projektu považuje za najväčšiu chybu. Okolo eurofondov sa podľa Fica vytvára "bublina", 50 percent je už zazmluvnených a a neurobí sa s nimi nič. "Zostáva vám ešte ďalších 50 percent, ale to sú peniaze v 11 operačných programoch, počnúc informatizáciou, cez všetky oblasti, ktoré pokrývajú európske fondy," dodal Fico, ktorý je zvedavý, ako bude Európska komisia súhlasiť s prípadným presúvaním peňazí.
Figeľ pripustil, že PPP forma zostáva jednou z alternatív na jednom z úsekov. "Rokujeme o tom najťažšom z najťažších úsekov pod Žilinou s tretím koncesionárom, ktorý sa nazýva Žilinská diaľničná a.s., aby sa vytvorili prijateľné podmienky, ktoré súvisia aj s cenou samozrejme," povedal Figeľ. Podľa neho je potrebná v prípade výstavby ciest kvalita, európske ceny a kontinuita výstavby. "Chcem, udržateľne a európsky, aby sa na Slovensku ďalej stavali," vyhlásil minister. Pôvodný balík PPP projektov bol podľa neho nadstavený predražene.
SITA