|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. januára 2017
Štátna železničná spoločnosť testuje novú technológiu šírenia wi-fi
Na ilustračnej snímke wi-fi v bratislavskej MHD.
Zdieľať
Na ilustračnej snímke wi-fi v bratislavskej MHD. Foto: Ikar
Bratislava 23. januára (TASR) - Štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) začala testovať novú technológiu šírenia wi-fi signálu vo vlakoch. V prvom rade sa bude podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča využívať vo vozňoch prvej a druhej triedy v medzinárodnej doprave."V pilotnom projekte bude technológia montovaná do 20 vagónov. Po vyhodnotení kvality technológie v ostrej prevádzke ZSSK vypíše verejnú súťaž na montáž novej technológie do približne 200 ďalších vagónov," avizoval Kováč.
V súčasnosti využívané riešenia wi-fi pripojenia už totiž podľa neho nereflektujú všetky potreby a očakávania cestujúcich. "Ak chceme v ZSSK reálne súťažiť s cestnou dopravou a súkromnými konkurentmi, technologická vyspelosť ponúkaných služieb tomu musí zodpovedať," dodal riaditeľ úseku ekonomiky spoločnosti Patrik Horný. Internetové pripojenie, ktoré stačilo pred ôsmimi rokmi, je dnes podľa jeho slov "zúfalo zastarané a cestujúci sa naň oprávnene sťažujú".
"Pokiaľ chceme naplniť naše ambiciózne ciele v raste prepravených ľudí a tržieb, musíme investovať," doplnil Horný. V pilotnom režime dopravca využije vysúťažené riešenie od výrobcu Huawei, ktoré dodá a namontuje spoločnosť WDS Solution.
Nová technológia má podľa hovorcu napríklad umožniť využitie dátového signálu potenciálne až od ôsmich operátorov a pripojenie viac ako 100 cestujúcich v jednom vagóne bez zmeny kvality dodávaného signálu. Rovnako dôležitá je podľa dopravcu aj spôsobilosť zariadení pracovať v náročnej železničnej prevádzke, kde musia pracovať pri vysokých rýchlostiach vlakov, v prostredí s elektrickými výbojmi spôsobenými elektrickým vedením nad vagónmi a podobne.
"Riešenie vysúťažené ZSSK je v prevádzke na železniciach v Španielsku v desiatkach kusov, v Číne v stovkách kusov a prebiehajú rokovania o nasadení v Poľsku a Česku," dodal Kováč.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR