|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. januára 2012
Štát ušetrí na mýte podľa Jána Figeľa desiatky milónov eur
Štát v nasledujúcich jedenástich rokoch podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) ušetrí vyše 70 mil. eur na prevádzku mýtneho systému a odloží splátky 80 mil. eur na jeho vybudovanie do ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. januára (WEBNOVINY) - Štát v nasledujúcich jedenástich rokoch podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) ušetrí vyše 70 mil. eur na prevádzku mýtneho systému a odloží splátky 80 mil. eur na jeho vybudovanie do ďalšieho obdobia.
Ide o poplatky pre mýtnu spoločnosť SkyToll, a.s. za stavebné a prevádzkové náklady spojené s elektronickým výberom mýta. Šéf rezortu dopravy označil úpravu zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. a SkyTollom z minulého roka za výhodnú pre štát a za jedno z najdôležitejších opatrení na zefektívnenie mýtneho systému. "Považujem to za veľmi dôležité v čase, keď máme veľmi deficitné rozpočty, " povedal minister dopravy.
Výhrady únie k mýtnemu tendru
Podľa Figeľa Zostáva Slovensku doriešiť pri Európskom súdnom dvore základný spor, ktorý sa týka mýtneho tendra. Európska komisia začala už skôr prvostupňové konanie pre výhrady k priebehu mýtneho tendra a na druhom stupni rozhodne podľa postoja Európskeho súdneho dvora, ktorý vlani dostal podnet z Najvyššieho súdu SR na zaujatie stanoviska. "Našim záujmom je seriózne a dôsledne obhajovať Slovensko, aby nebolo opakovane postihnuté za konanie predchádzajúcej vlády, ktoré už znamenalo dopady. Snažíme sa ich postupne eliminovať," odvetil Figeľ na otázku, nakoľko je reálna hrozba, že Európska komisia pre mýtny tender podá žalobu proti Slovensku.
"Všetky kroky, ktoré sme robili doteraz a budeme robiť naďalej, smerujú k tomu, aby sa mýtny systém na Slovensku vyvažoval aj v prospech štátu a užívateľov. Predtým bol výrazne výhodným pre prevádzkovateľa, tak ako ho nastavila bývalá vláda," uviedol ďalej Figeľ. Mýtny systém bol podľa neho predtým sprevádzaný množstvom sporov a problémov, ktoré pocítili aj dopravcovia.
Za dôležitú zmenu v mýtnom systéme označil minister aj značné zníženie pokút pre dopravcov za porušovanie mýtnych predpisov. Dúfa, že dopravcovia nižšie postihy nezneužívajú. "Dopravcov sme vopred informovali, že výšku pokuty znížime na výrazne nižšiu úroveň s tým, že ak by mal byť systém zneužívaný, tak sa dajú pokuty upraviť aj opačne. Nikdy som nevnímal pokuty ako nástroj likvidačný, ale skôr motivačný. Je lepšie konať podľa zákona než obchádzať zákon, lepšie je byť poctivým než špekulovať," myslí si Figeľ. Umiestnenie značiek so zákazom vjazdu ťažkých nákladných vozidiel nad 12 ton na vybraných úsekoch ciest druhej a tretej triedy podľa neho ochráni slabšie cesty a sídla, kde žijú ľudia. "Ale zvýši to aj výber mýta na spoplatnených úsekoch," uzavrel minister dopravy.
Ide o poplatky pre mýtnu spoločnosť SkyToll, a.s. za stavebné a prevádzkové náklady spojené s elektronickým výberom mýta. Šéf rezortu dopravy označil úpravu zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. a SkyTollom z minulého roka za výhodnú pre štát a za jedno z najdôležitejších opatrení na zefektívnenie mýtneho systému. "Považujem to za veľmi dôležité v čase, keď máme veľmi deficitné rozpočty, " povedal minister dopravy.
Výhrady únie k mýtnemu tendru
Podľa Figeľa Zostáva Slovensku doriešiť pri Európskom súdnom dvore základný spor, ktorý sa týka mýtneho tendra. Európska komisia začala už skôr prvostupňové konanie pre výhrady k priebehu mýtneho tendra a na druhom stupni rozhodne podľa postoja Európskeho súdneho dvora, ktorý vlani dostal podnet z Najvyššieho súdu SR na zaujatie stanoviska. "Našim záujmom je seriózne a dôsledne obhajovať Slovensko, aby nebolo opakovane postihnuté za konanie predchádzajúcej vlády, ktoré už znamenalo dopady. Snažíme sa ich postupne eliminovať," odvetil Figeľ na otázku, nakoľko je reálna hrozba, že Európska komisia pre mýtny tender podá žalobu proti Slovensku.
"Všetky kroky, ktoré sme robili doteraz a budeme robiť naďalej, smerujú k tomu, aby sa mýtny systém na Slovensku vyvažoval aj v prospech štátu a užívateľov. Predtým bol výrazne výhodným pre prevádzkovateľa, tak ako ho nastavila bývalá vláda," uviedol ďalej Figeľ. Mýtny systém bol podľa neho predtým sprevádzaný množstvom sporov a problémov, ktoré pocítili aj dopravcovia.
Za dôležitú zmenu v mýtnom systéme označil minister aj značné zníženie pokút pre dopravcov za porušovanie mýtnych predpisov. Dúfa, že dopravcovia nižšie postihy nezneužívajú. "Dopravcov sme vopred informovali, že výšku pokuty znížime na výrazne nižšiu úroveň s tým, že ak by mal byť systém zneužívaný, tak sa dajú pokuty upraviť aj opačne. Nikdy som nevnímal pokuty ako nástroj likvidačný, ale skôr motivačný. Je lepšie konať podľa zákona než obchádzať zákon, lepšie je byť poctivým než špekulovať," myslí si Figeľ. Umiestnenie značiek so zákazom vjazdu ťažkých nákladných vozidiel nad 12 ton na vybraných úsekoch ciest druhej a tretej triedy podľa neho ochráni slabšie cesty a sídla, kde žijú ľudia. "Ale zvýši to aj výber mýta na spoplatnených úsekoch," uzavrel minister dopravy.