|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2009
Štát stále nevie, kedy začne v Trenčíne stavať druhý most
Termín výstavby nového cestného mosta v Trenčíne je stále neznámy. Štát chce stavbu v hodnote vyše 70 miliónov € financovať z peňazí od Európskej únie, no doposiaľ ešte ani o ne ...
Zdieľať
TRENČÍN 24. augusta (WEBNOVINY) – Termín výstavby nového cestného mosta v Trenčíne je stále neznámy. Štát chce stavbu v hodnote vyše 70 miliónov € financovať z peňazí od Európskej únie, no doposiaľ ešte ani o ne nepožiadal. Ministerstvo dopravy napriek tomu verí, že dlho sľubovaný druhý cestný most cez rieku Váh sa začne stavať ešte v tomto volebnom období.
Trenčín je predelený riekou Váh. Nový most potrebuje, po tom súčasnom prejde denne asi 30-tisíc áut a mesto sužujú každodenné zápchy. Navyše súčasný most bude treba rekonštruovať. Minister výstavby, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny (Smer-SD) predpokladal, že sa začne stavať v októbri 2008. Jeho predchodca Pavol Prokopovič (SDKÚ-DS) avizoval začiatok výstavby ešte na jeseň 2006. „V súčasnosti prebieha posudzovanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok konzultantskou skupinou JASPERS,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.
Štát bude peniaze žiadať od Európskej komisie. Hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurkovič povedal, že žiadosť o peniaze odošlú v septembri. Následne bude mať komisia niekoľko mesiacov na posúdenie žiadosti. Ak ju schváli, správa ciest vyhlási tender na zhotoviteľa zákazky. Podľa Fedorovej je málo pravdepodobné, že by peniaze od únie napokon nezískali.
Z únie má byť hradených 85 % nákladov, zvyšok doplatí štát. Jurkovič uviedol, že ak všetko pôjde bez pripomienok, v prvej polovici budúceho roka sa výstavba konečne začne. Podľa jeho slov sa most dostane aj do budúcoročného štátneho rozpočtu. „Čakáme len na schválenie žiadosti,“ povedal.
Most má stáť asi dva kilometre južne od súčasného, viesť má od diaľnice cez Váh smerom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh. Mestu záleží na výstavbe natoľko, že zaplatilo desiatky miliónov korún za projektovú dokumentáciu, aj keď ide o štátnu stavbu. Petíciu za urýchlenie výstavby druhého cestného mosta za krátky čas podpísalo vyše 25-tisíc ľudí.
Primátor Trenčína Branislav Celler (SDKÚ-DS) verí, že vyhlásenie súťaže je otázka niekoľkých týždňov. No štát tender nevyhlási skôr, ako mu Európska komisia schváli spolufinancovanie stavby. To, že je SDKÚ-DS vo veľkej politike v opozícii, podľa neho problém nie je. “Ja sa necítim ako opozičný politik, ale ako primátor, ktorý potrebuje riešiť dopravu a nemám ani pocit, že by bolo takto pristupované k problémom Trenčína.“
SITA
Trenčín je predelený riekou Váh. Nový most potrebuje, po tom súčasnom prejde denne asi 30-tisíc áut a mesto sužujú každodenné zápchy. Navyše súčasný most bude treba rekonštruovať. Minister výstavby, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny (Smer-SD) predpokladal, že sa začne stavať v októbri 2008. Jeho predchodca Pavol Prokopovič (SDKÚ-DS) avizoval začiatok výstavby ešte na jeseň 2006. „V súčasnosti prebieha posudzovanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok konzultantskou skupinou JASPERS,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.
Štát bude peniaze žiadať od Európskej komisie. Hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurkovič povedal, že žiadosť o peniaze odošlú v septembri. Následne bude mať komisia niekoľko mesiacov na posúdenie žiadosti. Ak ju schváli, správa ciest vyhlási tender na zhotoviteľa zákazky. Podľa Fedorovej je málo pravdepodobné, že by peniaze od únie napokon nezískali.
Z únie má byť hradených 85 % nákladov, zvyšok doplatí štát. Jurkovič uviedol, že ak všetko pôjde bez pripomienok, v prvej polovici budúceho roka sa výstavba konečne začne. Podľa jeho slov sa most dostane aj do budúcoročného štátneho rozpočtu. „Čakáme len na schválenie žiadosti,“ povedal.
Most má stáť asi dva kilometre južne od súčasného, viesť má od diaľnice cez Váh smerom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh. Mestu záleží na výstavbe natoľko, že zaplatilo desiatky miliónov korún za projektovú dokumentáciu, aj keď ide o štátnu stavbu. Petíciu za urýchlenie výstavby druhého cestného mosta za krátky čas podpísalo vyše 25-tisíc ľudí.
Primátor Trenčína Branislav Celler (SDKÚ-DS) verí, že vyhlásenie súťaže je otázka niekoľkých týždňov. No štát tender nevyhlási skôr, ako mu Európska komisia schváli spolufinancovanie stavby. To, že je SDKÚ-DS vo veľkej politike v opozícii, podľa neho problém nie je. “Ja sa necítim ako opozičný politik, ale ako primátor, ktorý potrebuje riešiť dopravu a nemám ani pocit, že by bolo takto pristupované k problémom Trenčína.“
SITA