|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2009
Štát sa zaručí za výstavbu diaľnice D1 prostredníctvom PPP
Štát by mal na seba prevziať záruky za výstavbu diaľnice D1 prostredníctvom PPP projektov. Ministerstvo financií (MF) SR už pripravilo novely príslušných zákonov, ktoré by mali umožniť poskytnúť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Štát by mal na seba prevziať záruky za výstavbu diaľnice D1 prostredníctvom PPP projektov. Ministerstvo financií (MF) SR už pripravilo novely príslušných zákonov, ktoré by mali umožniť poskytnúť štátnu záruku za úver od Európskej investičnej banky (EIB) koncesionárovi na účely financovania výstavby diaľnice D1. EIB poskytne konzorciu, ktoré má zabezpečiť výstavbu diaľnice v rámci prvého balíka, časť prostriedkov vo výške 1 mld. eur. "Vzhľadom na to, že tento úver musí koncesionár zabezpečiť do výšky 800 mil. eur zodpovedajúcou zárukou, ktorú je vzhľadom na súčasnú finančnú krízu prakticky nemožné získať u komerčných bánk, predstavuje poskytnutie štátnej záruky do takejto výšky jediné schodné riešenie, ako vytvoriť pre štát a víťazné konzorcium priestor na finančné uzavretie PPP projektu," konštatuje rezort financií.
Ministerstvo pritom navrhuje účinnosť novely zákona o štátnom dlhu a štátnych zárukách ako aj zákona o Štátnej pokladnici a ďalších zákonov od začiatku októbra tohto roka. "V programovom vyhlásení vlády SR z augusta 2006 vláda vyhlásila, že inštitút štátnych záruk bude využívať len v nevyhnutnom rozsahu a v mimoriadnych prípadoch, pričom doteraz súčasná vláda SR nerozhodla o poskytnutí žiadnej štátnej záruky," uvádza rezort financií.
Koncesná zmluva pre prvý balík PPP projektov bola podpísaná 15. apríla tohto roku medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. Bratislava. Tú založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. €, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát má koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne viac ako dvojnásobok uvedenej sumy. Súčasťou prvého balíka PPP projektov sú úseky D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v celkovej dĺžke okolo 75 kilometrov. Rezort dopravy a vláda pôvodne plánovali ukončiť výstavbu chýbajúcich úsekov na D1 medzi Bratislavou a Košicami bez tunelových častí do roku 2010, spolu s tunelmi v rokoch 2012 a 2013.
SITA
Ministerstvo pritom navrhuje účinnosť novely zákona o štátnom dlhu a štátnych zárukách ako aj zákona o Štátnej pokladnici a ďalších zákonov od začiatku októbra tohto roka. "V programovom vyhlásení vlády SR z augusta 2006 vláda vyhlásila, že inštitút štátnych záruk bude využívať len v nevyhnutnom rozsahu a v mimoriadnych prípadoch, pričom doteraz súčasná vláda SR nerozhodla o poskytnutí žiadnej štátnej záruky," uvádza rezort financií.
Koncesná zmluva pre prvý balík PPP projektov bola podpísaná 15. apríla tohto roku medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. Bratislava. Tú založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. €, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát má koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne viac ako dvojnásobok uvedenej sumy. Súčasťou prvého balíka PPP projektov sú úseky D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v celkovej dĺžke okolo 75 kilometrov. Rezort dopravy a vláda pôvodne plánovali ukončiť výstavbu chýbajúcich úsekov na D1 medzi Bratislavou a Košicami bez tunelových častí do roku 2010, spolu s tunelmi v rokoch 2012 a 2013.
SITA