|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júna 2013
Štát nikdy nepustí Cargo z rúk, tvrdí Robert Fico
Železničné Cargo nikdy nebude pustené z rúk štátu, vyhlásil v dnešnej diskusnej relácii Rozhlasu a televízie Slovenska Sobotné dialógy premiér Robert Fico (Smer-SD). Vstup partnera je ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. júna (WEBNOVINY) - Železničné Cargo nikdy nebude pustené z rúk štátu, vyhlásil v dnešnej diskusnej relácii Rozhlasu a televízie Slovenska Sobotné dialógy premiér Robert Fico (Smer-SD).
Vstup partnera je podľa jeho slov možný, ale nikdy sa táto vláda nerozhodne tak, aby túto nákladnú železničnú spoločnosť stratila.
"Nikdy neurobíme takú privatizáciu, ako urobila Dzurindova vláda, že v najlukratívnejších a najpodstatnejších firmách sme stratili kontrolu nad podnikmi," povedal Fico.
Vláda v súčasnosti nemá podľa Fica také možnosti ako v rokoch 2006 - 2010, kedy Cargu poskytla pôžičku. Prichádzajú preto rôzne návrhy, ako spoločnosť zachraňovať. Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) prišiel s návrhom, podľa ktorého má Cargo vytvoriť tri dcérske spoločnosti pre manažment parku nákladných vozňov, údržbu a opravy rušňov a vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy. Návrh opatrení ministerstva dopravy počíta s postupným oddlžením Carga pomocou využitia časti získaných finančných prostriedkov z odpredaja časti majetkového podielu v dvoch dcérskych spoločnostiach pre manažment nákladných vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy.
Do roku 2016 sa má zadlženie spoločnosti znížiť na úroveň 30 percent v porovnaní so stavom koncom roku 2012.
Výnos z odpredaja majetkového podielu v dcérskych firmách má byť použitý na zníženie dlhu najmä voči bankám, lízingovým spoločnostiam, ministerstvu financií a Železniciam Slovenskej republiky.
Na základe spomínaných opatrení by malo Cargo byť schopné generovať dostatok prostriedkov na rozvoj ľudských zdrojov, významnú obnovu techniky a technológií.
Fico hovorí, že sa stále rokuje aj s Poľskom a Českou republikou o fúzii. Je toho názoru, že v čase krízy je Cargo postihnuté v tom, že bez hospodárskeho rastu nie je vo vagónoch ani čo voziť. "Ja odmietam riešiť krízu tak, že pošleme na ulicu dvetisíc, tritisíc alebo štyritisíc ľudí," hovorí premiér.
Cargo mohlo Slovensko predať v roku 2006 za 13,8 miliardy korún (460 miliónov eur), súťaž vypísala druhá vláda Mikuláša Dzurindu. Pre principiálny nesúhlas šéfa Smeru-SD Fica sa predaj neuskutočnil. Firme sa neskôr nedarilo a počas prvej Ficovej vlády v roku 2008 dostala od kabinetu pôžičku vo výške 166 miliónov eur.
Vstup partnera je podľa jeho slov možný, ale nikdy sa táto vláda nerozhodne tak, aby túto nákladnú železničnú spoločnosť stratila.
"Nikdy neurobíme takú privatizáciu, ako urobila Dzurindova vláda, že v najlukratívnejších a najpodstatnejších firmách sme stratili kontrolu nad podnikmi," povedal Fico.
Vláda v súčasnosti nemá podľa Fica také možnosti ako v rokoch 2006 - 2010, kedy Cargu poskytla pôžičku. Prichádzajú preto rôzne návrhy, ako spoločnosť zachraňovať. Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) prišiel s návrhom, podľa ktorého má Cargo vytvoriť tri dcérske spoločnosti pre manažment parku nákladných vozňov, údržbu a opravy rušňov a vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy. Návrh opatrení ministerstva dopravy počíta s postupným oddlžením Carga pomocou využitia časti získaných finančných prostriedkov z odpredaja časti majetkového podielu v dvoch dcérskych spoločnostiach pre manažment nákladných vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy.
Do roku 2016 sa má zadlženie spoločnosti znížiť na úroveň 30 percent v porovnaní so stavom koncom roku 2012.
Výnos z odpredaja majetkového podielu v dcérskych firmách má byť použitý na zníženie dlhu najmä voči bankám, lízingovým spoločnostiam, ministerstvu financií a Železniciam Slovenskej republiky.
Na základe spomínaných opatrení by malo Cargo byť schopné generovať dostatok prostriedkov na rozvoj ľudských zdrojov, významnú obnovu techniky a technológií.
Fico hovorí, že sa stále rokuje aj s Poľskom a Českou republikou o fúzii. Je toho názoru, že v čase krízy je Cargo postihnuté v tom, že bez hospodárskeho rastu nie je vo vagónoch ani čo voziť. "Ja odmietam riešiť krízu tak, že pošleme na ulicu dvetisíc, tritisíc alebo štyritisíc ľudí," hovorí premiér.
Cargo mohlo Slovensko predať v roku 2006 za 13,8 miliardy korún (460 miliónov eur), súťaž vypísala druhá vláda Mikuláša Dzurindu. Pre principiálny nesúhlas šéfa Smeru-SD Fica sa predaj neuskutočnil. Firme sa neskôr nedarilo a počas prvej Ficovej vlády v roku 2008 dostala od kabinetu pôžičku vo výške 166 miliónov eur.