Starý most v Bratislave uzavrú pre autá už dnes večer
Starý most v Bratislave, ktorý čaká rozsiahla rekonštrukcia, uzavrú pre individuálnu automobilovú dopravu už dnes o 19:00. Starý most tak bude istý čas slúžiť len MHD, peším a cyklistom. Autá ...
BRATISLAVA 31. decembra (WEBNOVINY) - Starý most v Bratislave, ktorý čaká rozsiahla rekonštrukcia, uzavrú pre individuálnu automobilovú dopravu už dnes o 19:00. Starý most tak bude istý čas slúžiť len MHD, peším a cyklistom. Autá sa budú môcť na Starý most opäť vrátiť až po dokončení jeho rekonštrukcie, práce by sa podľa vedenia mesta mohli začať do dvoch rokov. Mesto k takémuto kroku pristúpilo po posledných skúškach a meraniach na moste, podľa ktorých je najstarší most v hlavnom meste v kritickom stave. V súvislosti s uzatvorením Starého mosta sa zmení organizácia dopravy na Jantárovej ulici v Petržalke a v okolí Šafárikovho námestia. Zmena sa dotkne aj autobusovej linky číslo 78, ktorá bude mať od piatka zastávku na Šafárikovom námestí. Všetky autobusy, ktoré budú premávať po Starom moste, budú musieť dodržiavať 70-metrové odstupy a rýchlosť 40 km/h. Agentúru SITA informovala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Mesto odporúča vodičom náhradné trasy. V smere z mesta do Petržalky by mali vodiči na Štúrovej ulici odbočiť vpravo na Vajanského a Rázusovo nábrežie a pokračovať cez Nový most a Panónsku cestu. Pri jazde z Dostojevského radu sa odporúča ísť cez Landererovu a Košickú ulicu na Most Apollo, odbočiť doprava na Einsteinovu a cez Krasovského a Jantárovu cestu priamo na križovatku Jantárova cesta - Bosákova - Farského.
V opačnom smere, teda pri ceste z Petržalky do mesta na Dostojevského rad, môžu ísť vodiči dvoma spôsobmi. Buď pôjdu z Jantárovej cesty cez Bosákovu ulicu, Dolnozemskú cestu, Most Apollo, Košickú a Landererovu ulicu. Druhou možnosťou je ísť z Černyševského ulice cez železničné priecestie, na Einsteinovu ulicu, Most Apollo a následne Košickú a Landererovu ulicu.
Starý most postavili v roku 1891, verejnej doprave slúžil 117 rokov. V roku 1945 bola postavená nová mostná konštrukcia ako náhrada za pôvodnú, zničenú koncom 2. svetovej vojny. Ďalšia väčšia rekonštrukcia bola v roku 1985.
SITA