|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. februára 2013
Starý most nezloží slovenská firma
Nie slovenská firma, ale zrejme medzinárodné konzorcium zloží Starý most ponad rieku Dunaj v Bratislave. Budúci zhotoviteľ mosta totiž musí mať podľa podmienok súťaže za ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. februára (WEBNOVINY) – Nie slovenská firma, ale zrejme medzinárodné konzorcium zloží Starý most ponad rieku Dunaj v Bratislave.
Budúci zhotoviteľ mosta totiž musí mať podľa podmienok súťaže za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok.
„Súťažiaci musí predložiť v referenciách mostnú konštrukciu, ktorú realizoval za posledné tri roky cez tečúcu rieku, ktorá má svoju šírku 300 metrov,“ uviedol na dnešnej tlačovej konferencii hlavný bratislavský dopravný inžinier Tibor Schlosser.
Na Slovensku však za posledné tri roky takýto projekt nebol, uviedol bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Mesto preto v súťaži očakáva medzinárodné konzorciá zložené z domácich a zahraničných firiem.
Domáca firma nemôže súťažiť
„Zistili sme, že nie je veľa takýchto realizovaných diel v rámci Európy, že v rámci Slovenska sa takéto dielo za posledné tri roky nerealizovalo,“ povedal dnes primátor. Domáca firma sa tak podľa primátora nebude môcť prihlásiť.
„Môže sa prihlásiť firma, ktorá takúto referenciu prinesie zo zahraničia,“ dodal Ftáčnik. „Keď sme si mapovali situáciu, čo sa vlastne v Európe za tri roky urobilo, tak sme boli prekvapení, že rieka Dunaj je fenomén, čiže projekty sú z Maďarska, Srbska, Ukrajiny a Ruska,“ dodal hlavný dopravný inžinier.
Hlavné mesto vyhlásilo medzinárodný tender na výber zhotoviteľa na rekonštrukciu Starého mosta. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmédia a rozšírenie estakády Einsteinova.
Električková trať
Úspešný uchádzač sa tiež zaviaže zrekonštruovať a vybudovať prvú etapu nosného dopravného systému - novú električkovú trať v úseku Bosáková ulica - Šafárikovo námestie v Bratislave. Hodnota zákazky je viac ako 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov.
Súťažné podklady si vzalo 40 záujemcov, siedmi z nich sú fyzické osoby, ktoré zrejme chceli nahliadnuť do podmienok súťaže. Rozhodujúcou bude podľa Ftáčnika pri výbere zhotoviteľa cena. Mesto pripraví ešte jeden tender – na externý stavebný dozor.
Požiadalo ho o to ministerstvo dopravy. Bratislavská samospráva pôvodne počítala s tým, že dozor bude vykonávať jej spoločnosť Metro, ministerstvo však chce, aby dozorujúci subjekt vyšiel zo súťaže.
Projekt do dvoch rokov
V komisii, ktorá bude ponuky posudzovať, budú podľa primátora aj akademickí zástupcovia, aby garantovali odborný prístup. „Po druhé, chcem, aby členmi komisie s hlasom poradným boli poslanci mestského zastupiteľstva,“ uviedol Ftáčnik.
Do 20. marca sa podávajú prihlášky do súťaže, 21. marca komisia otvorí obálky. Zhotoviteľa by mali vybrať do polovice tohto roka. Žiadnu závažnú pripomienku k podmienkam tendra mesto podľa Ftáčnika zatiaľ nezaznamenalo, mali však dve žiadosti o spresnenie.
Celý projekt aj s prvou etapou koľajovej trate do Petržalky by mali dokončiť počas dvoch rokov. Mesto si trúfa celý projekt stihnúť, primátor považuje jeho časový plán za realistický.
„Mesto je pripravené, aby sa za 24 mesiacov zrealizoval tento projekt,“ uviedol Schlosser s tým, že stále sa môžu vyskytnúť aj nepredvídateľné okolnosti ako tisícročná voda na Dunaji.
Časová rezerva
Mesto si však aj preto vytvorilo polročnú časovú rezervu. Skladať konštrukciu mosta by mohli podľa Ftáčnika na jar 2013, keďže vtedy by mohli byť na to vhodné podmienky na toku rieky.
Hlavné mesto sa v projekte rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania koľajovej trate do Petržalky uchádza o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava. Mesto sa na financovaní projektu bude podieľať piatimi percentami, zaplatí 4,2 milióna eur, štát prispeje 10 percent.
Súčasnú konštrukciu Starého mosta zložia, novú konštrukciu začnú nasúvať z petržalskej strany Dunaja. Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách.
Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty odstránia a nahradia ich jednou.
Budúci zhotoviteľ mosta totiž musí mať podľa podmienok súťaže za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok.
„Súťažiaci musí predložiť v referenciách mostnú konštrukciu, ktorú realizoval za posledné tri roky cez tečúcu rieku, ktorá má svoju šírku 300 metrov,“ uviedol na dnešnej tlačovej konferencii hlavný bratislavský dopravný inžinier Tibor Schlosser.
Na Slovensku však za posledné tri roky takýto projekt nebol, uviedol bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Mesto preto v súťaži očakáva medzinárodné konzorciá zložené z domácich a zahraničných firiem.
Domáca firma nemôže súťažiť
„Zistili sme, že nie je veľa takýchto realizovaných diel v rámci Európy, že v rámci Slovenska sa takéto dielo za posledné tri roky nerealizovalo,“ povedal dnes primátor. Domáca firma sa tak podľa primátora nebude môcť prihlásiť.
„Môže sa prihlásiť firma, ktorá takúto referenciu prinesie zo zahraničia,“ dodal Ftáčnik. „Keď sme si mapovali situáciu, čo sa vlastne v Európe za tri roky urobilo, tak sme boli prekvapení, že rieka Dunaj je fenomén, čiže projekty sú z Maďarska, Srbska, Ukrajiny a Ruska,“ dodal hlavný dopravný inžinier.
Hlavné mesto vyhlásilo medzinárodný tender na výber zhotoviteľa na rekonštrukciu Starého mosta. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmédia a rozšírenie estakády Einsteinova.
Električková trať
Úspešný uchádzač sa tiež zaviaže zrekonštruovať a vybudovať prvú etapu nosného dopravného systému - novú električkovú trať v úseku Bosáková ulica - Šafárikovo námestie v Bratislave. Hodnota zákazky je viac ako 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov.
Súťažné podklady si vzalo 40 záujemcov, siedmi z nich sú fyzické osoby, ktoré zrejme chceli nahliadnuť do podmienok súťaže. Rozhodujúcou bude podľa Ftáčnika pri výbere zhotoviteľa cena. Mesto pripraví ešte jeden tender – na externý stavebný dozor.
Požiadalo ho o to ministerstvo dopravy. Bratislavská samospráva pôvodne počítala s tým, že dozor bude vykonávať jej spoločnosť Metro, ministerstvo však chce, aby dozorujúci subjekt vyšiel zo súťaže.
Projekt do dvoch rokov
V komisii, ktorá bude ponuky posudzovať, budú podľa primátora aj akademickí zástupcovia, aby garantovali odborný prístup. „Po druhé, chcem, aby členmi komisie s hlasom poradným boli poslanci mestského zastupiteľstva,“ uviedol Ftáčnik.
Do 20. marca sa podávajú prihlášky do súťaže, 21. marca komisia otvorí obálky. Zhotoviteľa by mali vybrať do polovice tohto roka. Žiadnu závažnú pripomienku k podmienkam tendra mesto podľa Ftáčnika zatiaľ nezaznamenalo, mali však dve žiadosti o spresnenie.
Celý projekt aj s prvou etapou koľajovej trate do Petržalky by mali dokončiť počas dvoch rokov. Mesto si trúfa celý projekt stihnúť, primátor považuje jeho časový plán za realistický.
„Mesto je pripravené, aby sa za 24 mesiacov zrealizoval tento projekt,“ uviedol Schlosser s tým, že stále sa môžu vyskytnúť aj nepredvídateľné okolnosti ako tisícročná voda na Dunaji.
Časová rezerva
Mesto si však aj preto vytvorilo polročnú časovú rezervu. Skladať konštrukciu mosta by mohli podľa Ftáčnika na jar 2013, keďže vtedy by mohli byť na to vhodné podmienky na toku rieky.
Hlavné mesto sa v projekte rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania koľajovej trate do Petržalky uchádza o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava. Mesto sa na financovaní projektu bude podieľať piatimi percentami, zaplatí 4,2 milióna eur, štát prispeje 10 percent.
Súčasnú konštrukciu Starého mosta zložia, novú konštrukciu začnú nasúvať z petržalskej strany Dunaja. Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách.
Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty odstránia a nahradia ich jednou.