|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2014
Starý most by mohol byť rozobratý do dvoch týždňov
Práce na bratislavskom Starom moste pokračujú. Ak vydrží priaznivé počasie, most by mohol byť rozobratý už do dvoch týždňov. V súčasnosti je odstránených asi 18 percent nosnej konštrukcie. TASR ...
Zdieľať
Bratislava 11. februára (TASR) – Práce na bratislavskom Starom moste pokračujú. Ak vydrží priaznivé počasie, most by mohol byť rozobratý už do dvoch týždňov. V súčasnosti je odstránených asi 18 percent nosnej konštrukcie. TASR o tom informoval hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.
"Pásnice oceľovej časti sa museli zosilniť, pretože boli do značnej miery skorodované a mohlo by dôjsť k ich rozlomeniu pri demontáži. V najbližších dňoch bude zhotoviteľ demontovať aj oceľovú konštrukciu nad riekou Dunaj," priblížil práce na moste hovorca s tým, že momentálne sa dokončujú aj úpravy na súlodí, ktoré bude slúžiť ako dočasná montážna podpora a pod most by malo vyplávať 13. februára. "Jednotlivé časti sa následne odvezú po Dunaji súlodím do zimného prístavu," dodal Ščepán.
V Starom Meste pokračujú práce na Štúrovej ulici, kde sa demontovalo trolejové vedenie električiek, pokračuje búranie podkladových vrstiev vozovky, demontáž koľajového zvršku a odstraňovanie spevnených plôch. "Ide všetko o prípravné práce na začatie rekonštrukcie kanalizácie a sietí uložených pod vozovkou," vysvetlil hovorca.
Na petržalskej strane sa zase podľa Ščepána vytyčovali a sondovali inžinierske siete a odkopával sa násyp pri Artmedii. "Pripravujú sa pilotážne plošiny a realizujú sa prístupové vnútrostaveniskové komunikácie," dodal. Všetky informácie mesto poskytuje na svojej webovej stránke.
Most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.
Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto päť percent.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
"Pásnice oceľovej časti sa museli zosilniť, pretože boli do značnej miery skorodované a mohlo by dôjsť k ich rozlomeniu pri demontáži. V najbližších dňoch bude zhotoviteľ demontovať aj oceľovú konštrukciu nad riekou Dunaj," priblížil práce na moste hovorca s tým, že momentálne sa dokončujú aj úpravy na súlodí, ktoré bude slúžiť ako dočasná montážna podpora a pod most by malo vyplávať 13. februára. "Jednotlivé časti sa následne odvezú po Dunaji súlodím do zimného prístavu," dodal Ščepán.
V Starom Meste pokračujú práce na Štúrovej ulici, kde sa demontovalo trolejové vedenie električiek, pokračuje búranie podkladových vrstiev vozovky, demontáž koľajového zvršku a odstraňovanie spevnených plôch. "Ide všetko o prípravné práce na začatie rekonštrukcie kanalizácie a sietí uložených pod vozovkou," vysvetlil hovorca.
Na petržalskej strane sa zase podľa Ščepána vytyčovali a sondovali inžinierske siete a odkopával sa násyp pri Artmedii. "Pripravujú sa pilotážne plošiny a realizujú sa prístupové vnútrostaveniskové komunikácie," dodal. Všetky informácie mesto poskytuje na svojej webovej stránke.
Most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá.
Konzorcium troch firiem na čele s EUROVIA SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto päť percent.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR