|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. januára 2015
Štart dcérskej firmy Cargo Wagon je pre ZSSK Cargo prioriotu roka
Generálny riaditeľ ZSSK Cargo Vladimír Ľupták
Zdieľať
Generálny riaditeľ ZSSK Cargo Vladimír Ľupták Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 6. januára (TASR) - Absolútnou prioritou roku 2015 pre štátneho nákladného dopravcu Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) je dotiahnutie transakcie so švajčiarskou firmou Ahaus Alstätter Eisenbahn Cargo (AAE) a spustenie dcérskej firmy Cargo Wagon. Pre TASR to uviedol generálny riaditeľ firmy Vladimír Ľupták. "Peniaze z tejto transakcie použijeme na zníženie zadlženia spoločnosti a jej stabilizáciu," avizoval Ľupták. Spoločnosť AAE zvíťazila vlani v lete v súťaži štátu na nákup 66 % akcií dcérskej firmy ZSSK Carga.
Podľa ministerstva dopravy ako jediná splnila podmienky pre záväzné ponuky, vrátane zabezpečenia záväzného financovania kúpy nákladných vozňov vo výške 216,66 milióna eur. Firma zároveň súhlasila s podmienkami spätného nájmu 8218 vozňov Cargu na obdobie ôsmich rokov s opciou na ďalších osem rokov. Jeho cena bola stanovená na 10,35 eura za vozeň na jeden deň. Okrem toho má firma zaplatiť 7 miliónov eur za 66 % akcií spoločnosti Cargo Wagon.
Štátne ZSSK Cargo chce zároveň počas prvého štvrťroka 2015 dotiahnuť do konca aj výber investora pre druhú dcérsku spoločnosť Cargo Intermodal. Firma si od neho podľa Ľuptáka sľubuje rozvoj intermodálnej dopravy na našom trhu.
"Aktívnou obchodnou politikou chceme oproti roku 2014 mierne zvýšiť objem prepravy na úroveň 36,6 milióna ton," doplnil Ľupták. Po oddlžení je pritom podľa neho čas zamyslieť sa aj nad obnovou technológií. Nákladný dopravca má totiž podľa šéfa prestarnutý park rušňov. "Jeho údržba a prevádzka je veľmi neefektívna a finančne náročná," dodal.
Obnovu čakajú aj prekládkové technológie v Čiernej nad Tisou a spoločnosť sa nevyhne ani redizajnu informačných systémov, ktoré musí prispôsobiť rozsahu poskytovaných služieb a znížiť náklady na ich prevádzku. "Samozrejme, trvalou úlohou je znižovanie nákladov vo firme tak, aby sme dosiahli čo najvyšší prevádzkový zisk a tomu zodpovedajúci hospodársky výsledok na konci tohto roka," skonštatoval Ľupták.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR