|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. augusta 2010
Starší radi čítajú negatívne správy o mladých
Starší ľudia radi čítajú negatívne správy o mladých, pretože to povzbudzuje ich sebavedomie. Podľa nemeckej štúdie sú starí ľudia zobrazovaní v spoločnosti negatívne. ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA BRATISLAVA 31. augusta (WEBNOVINY) - Starší ľudia radi čítajú negatívne správy o mladých, pretože to povzbudzuje ich sebavedomie. Podľa nemeckej štúdie sú starí ľudia zobrazovaní v spoločnosti negatívne. Napriek tomu, že sa im pripisuje múdrosť, tiež sú opisovaní ako pomalí a zábudliví. "Keďže žijeme v kultúre, ktorá sa točí okolo mladých ľudí, oceňujú zvýšenie sebavedomia. Preto preferujú negatívne správy o mladých ľuďoch, ktorí majú v spoločnosti vyššie postavenie," uviedla Silvia Knobloch-Westerwick zo štátnej univerzity v Ohiu. Ona a spoluautor štúdie Matthias Hastall z univerzity Zeppelin v nemeckom meste Friedrichshafen skúmali reakcie 276 dospelých Nemcov, z ktorých 178 bolo vo veku 18 až 30 rokov a 98 vo veku 55 až 60 rokov. Výsledky sú publikované v Journal of Communication.
Všetci zúčastnení si mysleli, že si prezerajú testovaciu verziu nového online magazínu. Potom dostali limitovaný čas na to, aby ohodnotili desať vopred vybraných negatívnych alebo pozitívnych článkov. Ku každej správe bola tiež umiestnená fotografia zobrazujúca mladšieho alebo staršieho človeka. Výskumníci zistili, že starší najradšej čítali negatívne informácie o mladých než o sebe. Nemali záujem o správy o starých ľuďoch všeobecne - či už pozitívne alebo negatívne. Mladí však uprednostnili pozitívne články o mladých ľuďoch.
Podľa Knobloch-Westerwick môže mať záujem starších ľudí o negatívne spravodajstvo v súvislosti s mladými ľuďmi spojitosť s ich miestom v spoločnosti. "Každý si rád zvyšuje sebavedomie. Aj mladí ľudia, je to takmer automatické. Mládež je v spoločnosti považovaná za veľmi dôležitú," vysvetlila. Po prezretí článkov mali účastníci štúdie vyplniť dotazník zostavený na zhodnotenie úrovne ich sebavedomia. Na rozdiel od mladých, starším sa zvýšilo sebavedomie po tom, ako si prečítali negatívne správy o mladých. Hoci štúdiu realizovali v Nemecku, Knobloch-Westerwick si myslí, že povaha národnosti v tomto prípade nezohráva rolu. "Som presvedčená o tom, že by to rovnako dopadlo aj u Američanov, keby sa podobná štúdia uskutočnila v USA," dodala.
SITA/Reuters
Všetci zúčastnení si mysleli, že si prezerajú testovaciu verziu nového online magazínu. Potom dostali limitovaný čas na to, aby ohodnotili desať vopred vybraných negatívnych alebo pozitívnych článkov. Ku každej správe bola tiež umiestnená fotografia zobrazujúca mladšieho alebo staršieho človeka. Výskumníci zistili, že starší najradšej čítali negatívne informácie o mladých než o sebe. Nemali záujem o správy o starých ľuďoch všeobecne - či už pozitívne alebo negatívne. Mladí však uprednostnili pozitívne články o mladých ľuďoch.
Podľa Knobloch-Westerwick môže mať záujem starších ľudí o negatívne spravodajstvo v súvislosti s mladými ľuďmi spojitosť s ich miestom v spoločnosti. "Každý si rád zvyšuje sebavedomie. Aj mladí ľudia, je to takmer automatické. Mládež je v spoločnosti považovaná za veľmi dôležitú," vysvetlila. Po prezretí článkov mali účastníci štúdie vyplniť dotazník zostavený na zhodnotenie úrovne ich sebavedomia. Na rozdiel od mladých, starším sa zvýšilo sebavedomie po tom, ako si prečítali negatívne správy o mladých. Hoci štúdiu realizovali v Nemecku, Knobloch-Westerwick si myslí, že povaha národnosti v tomto prípade nezohráva rolu. "Som presvedčená o tom, že by to rovnako dopadlo aj u Američanov, keby sa podobná štúdia uskutočnila v USA," dodala.
SITA/Reuters