Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

12. mája 2016

Starostovia požadujú začať výstavbu obchvatu Bratislavy čo najskôr



Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby. Upozorňujú na to starostovia obcí a mestských ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR – Štefan Puškáš
Bratislava 12. mája (TASR) – Po vládnom odobrení projektu bratislavského obchvatu musí čo najrýchlejšie nasledovať začiatok výstavby. Upozorňujú na to starostovia obcí a mestských častí Bratislavy, ktorí presne pred rokom spustili petíciu za urýchlený začiatok výstavby D4 a R7.


Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík pripomenul, že pôvodne sa malo začať s výstavbou už na jar. Verí preto, že začiatok prác sa nebude naťahovať. "Každé otáľanie iba zhorší už i tak neúnosnú situáciu,“ zdôraznil pre TASR s tým, že je nevyhnutné, aby sa v rámci R7 začalo s výstavbou úseku medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou. "Tu sú najväčšie problémy, tu sa kumuluje najväčší počet áut," vysvetlil Jurčík a poukázal pritom na fakt, že cez Dunajskú Lužnú prejde denne 28.000 áut.

"Ten, kto pozná situáciu, ktorú dennodenne zažívame, vie, ako veľmi na to čakáme," pripojil sa starosta Miloslavova Milan Baďanský. Ľudia sú podľa neho unavení a nahnevaní na akademické diskusie o parametroch projektu. "My nemôžeme robiť politiku a skúmať cenu, diskutovať o tom, či je vhodné to robiť formou PPP projektu. My vidíme len riešenie, ktoré je potrebné urobiť," dodal Baďanský.

Obaja starostovia sa zhodli, že v prípade potreby budú samosprávy opäť iniciovať nátlakové akcie. "Či už formou krátkodobého zatarasenia komunikácie, alebo iným spôsobom budeme štrajkovať za naozaj urýchlené začatie výstavby," povedal Jurčík.

Pre starostku bratislavských Podunajských Biskupíc Alžbetu Ožvaldovú znamená súhlas vlády s podpisom zmluvy o výstavbe obchvatu veľkú úľavu i zadosťučinenie. "Končí sa môj boj, ktorý som od roku 2007 viedla s mudrlantmi, ktorí spochybňovali potrebu rýchlostnej cesty R7," skonštatovala pre TASR. Na rozdiel od Jurčíka si nemyslí, že je dôležité začať za každú cenu s výstavbou úseku medzi bratislavskou Bajkalskou ulicou a Dunajskou Lužnou. "Ak by nás mali zbrzdiť niektoré technicko-administratívne veci, o ktorých viem, že ešte nie sú úplne doriešené, nech sa pokojne začne aj úsekom Dunajská Lužná - Holice. Dôležité je, aby sa začalo," zdôraznila Ožvaldová.

Rozhodnutie vlády víta aj starosta bratislavskej Vrakune Martin Kuruc. "Som rád, že sa veci pohli dopredu a naše spoločné úsilie prináša výsledky," uviedol vo svojom profile na sociálnej sieti. Zopakoval prísľub, že prvý deň robotníkom na stavbe navarí.

Po tom, čo v stredu (11.5.) projekt bratislavského obchvatu odobrila vláda, chce minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete) hovoriť s víťazným konzorciom na čele so spoločnosťou Cintra a hľadať čo najbližší možný termín. "Predpokladám, že v lete alebo na jeseň sa začne stavať," odhadol minister.   Víťazné konzorcium musí totiž následne ešte projekt finančne uzavrieť. Združenie sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

Suma, ktorú štát zaplatí za tento projekt, je podľa ministra úplne primeraná a adekvátna tomu, čo sa bude stavať. Jeho ambíciou je pritom následne vybrať poradcu aj na ďalší úsek obchvatu, ktorého súčasťou bude aj tunel popod Karpaty. To je totiž podľa ministra ďalší horúci adept na PPP projekt. "Myslím si, že týmto projektom diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 môžeme oddémonizovať PPP projekty na Slovensku," zhodnotil.





Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Lajčák v Nemecku: Vypočujte si NAŽIVO diskusiu s Asselbornom
<< predchádzajúci článok
PRIESKUM: A. Kiska vedie v dôveryhodnosti pred A. Dankom a R. Ficom