|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. apríla 2011
Staré Mesto zvýšilo výdavky na chod úradu
Bratislavská mestská časť Staré Mesto zvýši výdavky na chod miestneho úradu o 457-tis. eur. Poslanci miestneho ...
Zdieľať
Starostka Starého Mesta Tatiana Rosová. Ilustračné foto.Foto: SITA/Nina BednárikováBRATISLAVA 26. apríla (WEBNOVINY) – Bratislavská mestská časť Staré Mesto zvýši výdavky na chod miestneho úradu o 457-tis. eur. Poslanci miestneho úradu dnes schválili prvú zmenu rozpočtu mestskej časti.
V pôvodnom rozpočte schválenom pred voľbami bolo na chod miestneho úradu určených 3,143 mil. eur, po zmene rozpočtu je to 3,6 mil. eur.
Podľa poslanca Martina Borguľu sa miestny úrad dostáva na najvyšší rozpočet za posledné roky. Ako dodal, zvýšenie výdavkov na miestny úrad je v rozpore s predvolebným sľubom starostky Tatiany Rosovej. „Ja som bojoval za to, aby na miestny úrad išlo menej a menej peňazí, momentálne na samosprávu ide 20 percent všetkých peňazí,“ uviedol Borguľa.
Podľa Rosovej ide oproti predchádzajúcim obdobiam o zníženie výdavkov. Starostka povedala, že schválený rozpočet bol „predvolebný“ a ak by nedošlo k zvýšeniu výdavkov na chod miestneho úradu, znamenalo by to jeho znefunkčnenie. Dodala, že rozpočet schválený pred voľbami nebol reálny. K efektívnemu fungovaniu patria podľa Rosovej aj náklady. „Je našou snahou náklady znižovať, ale urobiť aj úrad efektívny, aby mohol slúžiť občanom, nie aby nemohol fungovať,“ uviedla Rosová. Podľa poslanca Slavomíra Freša má miestny úrad veľké problémy po technickej stránke.
Poslanec Martin Borguľa v diskusii uviedol, že má neoficiálne informácie o počte pracovníkov na miestnom úrade. Podľa jeho informácií je ich o 33 viac ako pred voľbami, pričom starostka pred voľbami sľubovala, že zamestnancov úradu bude menej. Počet pracovníkov je podľa Rosovej dnes už o šesť nižší, ako bol predtým. Personálne zmeny však budú podľa starostky citeľné až v poslednom štvrťroku a najmä v budúcom roku.
Rosovej plat je 3 704 eur
Starostka tejto bratislavskej mestskej časti Tatiana Rosová má od 1. apríla plat 3 704 eur. Poslanci to dnes schválili na miestnom zastupiteľstve. Starostke náleží podľa zákona o právnom postavení a platových pomeroch starostov obcí a primátorov miest minimálny plat, čo je 3,21 násobok priemernej mesačnej mzdy za rok 2010 (769 eur). Poslanci schválili starostke úpravu platu tak, aby bolo zachované zvýšenie vo výške 50 percent. Plat schválili aj miestnemu kontrolórovi Oliverovi Paradeiserovi. Tomu náleží 2,24 násobok priemernej mesačnej mzdy za rok 2010, čo je 1 723 eur.
Vytvoria zoznam pamätihodností
Staré Mesto vytvorí zoznam pamätihodností na území mestskej častí. Cieľom zoznamu pamätihodností je zdokumentovať existenciu objektov, pojmov a udalostí, ktoré sa viažu ku kultúrnemu životu a histórii mesta a upozorniť na ich historické hodnoty. Potreba evidencie a prijatia zoznamu na lokálnej úrovni vyplynula zo snahy dať obciam nástroj na ich morálnu ochranu a týmto spôsobom verejne tlačiť na zachovanie pamätihodností v prípade ich ohrozenia.Ilustračné foto. Foto: SITA/AP
Podľa poslanca Štefana Holčíka sa zoznamom pamätihodností nedá nič zachrániť, pretože pamätihodnosti nie sú len objekty. Ako uviedol, pamätihodnosť je úplne všetko a je veľmi subjektívne, čo sa do zoznamu dostane a čo nie. „Okrem Slovenska nikde neexistuje výraz pamätihodnosť,“ uviedol Holčík.
Podľa neho je tvorba zoznamu zbytočná práca, pretože všetko je už niekde zapísané.
Podľa poslanca Ivana Haverlíka by sa do zoznamu pamätihodností malo zaraďovať iba to, čo nie je v iných záznamoch. Podľa neho by išlo o určitú predprípravu pre občanov, ktorí teraz ešte nevnímajú, aká je Bratislava. Zoznam pamätihodností by mal byť vypracovaný do konca roka a každoročne by sa mal aktualizovať.
V októbri 2009 mestské zastupiteľstvo zobralo na vedomie 1. etapu Zoznamu pamätihodností a uložilo Mestskému ústavu ochrany pamiatok v Bratislave zverejniť tento zoznam na svojej internetovej stránke. Staré Mesto ako jediná mestská časť vytvorenie a vedenie zoznamu pamätihodností odmietla, pamätihodnosti Starého Mesta preto uvedený zoznam neobsahuje.
117 dní zimnej služby
Zimná služba v tejto bratislavskej mestskej časti trvala 117 kalendárnych dní. Začala sa 15. novembra minulého roka a skončila sa 11. marca. Dispečing zimnej služby zabezpečovali štyria zamestnanci oddelenia správnych činností, ktorí mali na starosti kontrolu zjazdnosti komunikácií v 12 hodinových zmenách.
Za zimnú údržbu mestská časť dodávateľovi uhradila 422 551,02 eura, z toho 34 897,42 eura bolo použitých z rozpočtu na rok 2010. Z rozpočtu na rok 2011 zostalo na zimnú údržbu na nasledujúcu sezónu 42 346,4 eura. Za pohotovosť strojov a pracovníkov dodávateľa v období zimnej údržby bolo uhradených 310 265,66 eura. Počas zimnej služby bolo spotrebovaných 745,51 tony soli za 112 284,3 eura. Počas sezóny 2009/2010 bolo spotrebovaných 568 ton soli a v sezóne 2008/2009 sa spotrebovalo 887 ton soli.
Predávať chcú verejnou obchodnou súťažou
Bratislavské Staré Mesto chce predať niekoľko bytov, nebytových priestorov a pozemkov formou verejnej obchodnej súťaže. Spôsob prevodu dnes schválili poslanci na miestnom zastupiteľstve. Predmetom prevodu vlastníctva je desať bytov na Obchodnej ulici, 28 nebytových priestorov a sedem pozemkov. Byty a nebytové priestory sú voľné, bez nájomného vzťahu.
Predaj nehnuteľností formou verejnej obchodnej súťaže odporučila komisia pre nakladanie s majetkom a financiami miestneho zastupiteľstva. Verejnú obchodnú súťaž zabezpečí miestny úrad. Minimálna kúpna cena za nehnuteľnosti bude stanovená znaleckým posudkom.
V pôvodnom rozpočte schválenom pred voľbami bolo na chod miestneho úradu určených 3,143 mil. eur, po zmene rozpočtu je to 3,6 mil. eur.
Podľa poslanca Martina Borguľu sa miestny úrad dostáva na najvyšší rozpočet za posledné roky. Ako dodal, zvýšenie výdavkov na miestny úrad je v rozpore s predvolebným sľubom starostky Tatiany Rosovej. „Ja som bojoval za to, aby na miestny úrad išlo menej a menej peňazí, momentálne na samosprávu ide 20 percent všetkých peňazí,“ uviedol Borguľa.
Podľa Rosovej ide oproti predchádzajúcim obdobiam o zníženie výdavkov. Starostka povedala, že schválený rozpočet bol „predvolebný“ a ak by nedošlo k zvýšeniu výdavkov na chod miestneho úradu, znamenalo by to jeho znefunkčnenie. Dodala, že rozpočet schválený pred voľbami nebol reálny. K efektívnemu fungovaniu patria podľa Rosovej aj náklady. „Je našou snahou náklady znižovať, ale urobiť aj úrad efektívny, aby mohol slúžiť občanom, nie aby nemohol fungovať,“ uviedla Rosová. Podľa poslanca Slavomíra Freša má miestny úrad veľké problémy po technickej stránke.
Poslanec Martin Borguľa v diskusii uviedol, že má neoficiálne informácie o počte pracovníkov na miestnom úrade. Podľa jeho informácií je ich o 33 viac ako pred voľbami, pričom starostka pred voľbami sľubovala, že zamestnancov úradu bude menej. Počet pracovníkov je podľa Rosovej dnes už o šesť nižší, ako bol predtým. Personálne zmeny však budú podľa starostky citeľné až v poslednom štvrťroku a najmä v budúcom roku.
Rosovej plat je 3 704 eur
Starostka tejto bratislavskej mestskej časti Tatiana Rosová má od 1. apríla plat 3 704 eur. Poslanci to dnes schválili na miestnom zastupiteľstve. Starostke náleží podľa zákona o právnom postavení a platových pomeroch starostov obcí a primátorov miest minimálny plat, čo je 3,21 násobok priemernej mesačnej mzdy za rok 2010 (769 eur). Poslanci schválili starostke úpravu platu tak, aby bolo zachované zvýšenie vo výške 50 percent. Plat schválili aj miestnemu kontrolórovi Oliverovi Paradeiserovi. Tomu náleží 2,24 násobok priemernej mesačnej mzdy za rok 2010, čo je 1 723 eur.
Vytvoria zoznam pamätihodností
Staré Mesto vytvorí zoznam pamätihodností na území mestskej častí. Cieľom zoznamu pamätihodností je zdokumentovať existenciu objektov, pojmov a udalostí, ktoré sa viažu ku kultúrnemu životu a histórii mesta a upozorniť na ich historické hodnoty. Potreba evidencie a prijatia zoznamu na lokálnej úrovni vyplynula zo snahy dať obciam nástroj na ich morálnu ochranu a týmto spôsobom verejne tlačiť na zachovanie pamätihodností v prípade ich ohrozenia.Ilustračné foto. Foto: SITA/AP
Podľa poslanca Štefana Holčíka sa zoznamom pamätihodností nedá nič zachrániť, pretože pamätihodnosti nie sú len objekty. Ako uviedol, pamätihodnosť je úplne všetko a je veľmi subjektívne, čo sa do zoznamu dostane a čo nie. „Okrem Slovenska nikde neexistuje výraz pamätihodnosť,“ uviedol Holčík.
Podľa neho je tvorba zoznamu zbytočná práca, pretože všetko je už niekde zapísané.
Podľa poslanca Ivana Haverlíka by sa do zoznamu pamätihodností malo zaraďovať iba to, čo nie je v iných záznamoch. Podľa neho by išlo o určitú predprípravu pre občanov, ktorí teraz ešte nevnímajú, aká je Bratislava. Zoznam pamätihodností by mal byť vypracovaný do konca roka a každoročne by sa mal aktualizovať.
V októbri 2009 mestské zastupiteľstvo zobralo na vedomie 1. etapu Zoznamu pamätihodností a uložilo Mestskému ústavu ochrany pamiatok v Bratislave zverejniť tento zoznam na svojej internetovej stránke. Staré Mesto ako jediná mestská časť vytvorenie a vedenie zoznamu pamätihodností odmietla, pamätihodnosti Starého Mesta preto uvedený zoznam neobsahuje.
117 dní zimnej služby
Zimná služba v tejto bratislavskej mestskej časti trvala 117 kalendárnych dní. Začala sa 15. novembra minulého roka a skončila sa 11. marca. Dispečing zimnej služby zabezpečovali štyria zamestnanci oddelenia správnych činností, ktorí mali na starosti kontrolu zjazdnosti komunikácií v 12 hodinových zmenách.
Za zimnú údržbu mestská časť dodávateľovi uhradila 422 551,02 eura, z toho 34 897,42 eura bolo použitých z rozpočtu na rok 2010. Z rozpočtu na rok 2011 zostalo na zimnú údržbu na nasledujúcu sezónu 42 346,4 eura. Za pohotovosť strojov a pracovníkov dodávateľa v období zimnej údržby bolo uhradených 310 265,66 eura. Počas zimnej služby bolo spotrebovaných 745,51 tony soli za 112 284,3 eura. Počas sezóny 2009/2010 bolo spotrebovaných 568 ton soli a v sezóne 2008/2009 sa spotrebovalo 887 ton soli.
Predávať chcú verejnou obchodnou súťažou
Bratislavské Staré Mesto chce predať niekoľko bytov, nebytových priestorov a pozemkov formou verejnej obchodnej súťaže. Spôsob prevodu dnes schválili poslanci na miestnom zastupiteľstve. Predmetom prevodu vlastníctva je desať bytov na Obchodnej ulici, 28 nebytových priestorov a sedem pozemkov. Byty a nebytové priestory sú voľné, bez nájomného vzťahu.
Predaj nehnuteľností formou verejnej obchodnej súťaže odporučila komisia pre nakladanie s majetkom a financiami miestneho zastupiteľstva. Verejnú obchodnú súťaž zabezpečí miestny úrad. Minimálna kúpna cena za nehnuteľnosti bude stanovená znaleckým posudkom.