|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. júla 2011
Staré Mesto je najtransparentnejšie na Slovensku
Bratislavské Staré Mesto je podľa Transparency International Slovensko (TIS) najtransparentnejšou samosprávou. Uviedla to na dnešnej tlačovej konferencii starosta mestskej časti Tatiana Rosová. Podľa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. júla (WEBNOVINY) – Bratislavské Staré Mesto je podľa Transparency International Slovensko (TIS) najtransparentnejšou samosprávou. Uviedla to na dnešnej tlačovej konferencii starosta mestskej časti Tatiana Rosová. Podľa nej získala mestská časť v hodnotení 99 bodov zo sto. Rosová skonštatovala, že hodnotenie TIS je výsledkom systematického úsilia mestskej časti v tejto oblasti.
Úloha zverejňovať objednávky, zmluvy a faktúry stála pred mestskou časťou podľa starostky ako celkom nová. „Fungovali sme s neuveriteľne pomalým a veľmi drahým internetom na dávno odpísaných počítačoch,“ uviedla Rosová. Jednou z úloh bolo podľa nej vybudovať projekt „Úrad 21. storočia“. Ako uviedol vedúci kancelárie starostky Jaroslav Ježek, úrad, tak ako bol vedený dovtedy, bol veľmi drahý. Celý systém elektronizácie úradu - teda zverejňovanie objednávok, zmlúv a faktúr, stoji mestskú časť podľa starostky 270 eur ročne.
Mestská časť v tomto roku spustila bezplatné wi-fi zóny, novú internetovú stránku, možnosť platby kartou v pokladni na miestnom úrade a nedávno aj elektronický obecný rozhlas. Mestská časť má ambíciu naplniť projekt do konca roka zavedením elektronických služieb pre občanov tak, aby prakticky celú svoju komunikáciu s úradom mohli viesť prostredníctvom internetu, od podania žiadosti až po zaplatenie poplatku. Systém podľa Rosovej umožní, aby občania sledovali vývoj svojich vecí na úrade. Mestská časť má tiež v pláne vybudovať elektronické zastupiteľstvo, čo by podľa starostky umožnilo flexibilnejšie narábanie s dátami a ušetriť desaťtisíce eur.
Mestská časť chce však aj rozvíjať priamu komunikáciu s ľuďmi, vyškoliť úradníkov a kontrolovať, ako sa k občanom správajú.
Úloha zverejňovať objednávky, zmluvy a faktúry stála pred mestskou časťou podľa starostky ako celkom nová. „Fungovali sme s neuveriteľne pomalým a veľmi drahým internetom na dávno odpísaných počítačoch,“ uviedla Rosová. Jednou z úloh bolo podľa nej vybudovať projekt „Úrad 21. storočia“. Ako uviedol vedúci kancelárie starostky Jaroslav Ježek, úrad, tak ako bol vedený dovtedy, bol veľmi drahý. Celý systém elektronizácie úradu - teda zverejňovanie objednávok, zmlúv a faktúr, stoji mestskú časť podľa starostky 270 eur ročne.
Mestská časť v tomto roku spustila bezplatné wi-fi zóny, novú internetovú stránku, možnosť platby kartou v pokladni na miestnom úrade a nedávno aj elektronický obecný rozhlas. Mestská časť má ambíciu naplniť projekt do konca roka zavedením elektronických služieb pre občanov tak, aby prakticky celú svoju komunikáciu s úradom mohli viesť prostredníctvom internetu, od podania žiadosti až po zaplatenie poplatku. Systém podľa Rosovej umožní, aby občania sledovali vývoj svojich vecí na úrade. Mestská časť má tiež v pláne vybudovať elektronické zastupiteľstvo, čo by podľa starostky umožnilo flexibilnejšie narábanie s dátami a ušetriť desaťtisíce eur.
Mestská časť chce však aj rozvíjať priamu komunikáciu s ľuďmi, vyškoliť úradníkov a kontrolovať, ako sa k občanom správajú.