|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. októbra 2016
Starbucks chce zdvojnásobiť počet kaviarní v Číne
Kaviareň Starbucks v Londýne
Zdieľať
Kaviareň Starbucks v Londýne Foto: TASR/AP
Seattle 20. októbra (TASR) - Americký kaviarenský reťazec Starbucks plánuje do piatich rokov zvýšiť počet kaviarní na čínskom trhu na dvojnásobok. Najväčšia sieť kaviarní na svete totiž očakáva, že Čína sa časom pre ňu stane významnejším trhom než Spojené štáty, keďže čínski zákazníci trávia v kaviarňach spoločnosti viac času a kupujú aj viac jedál než Američania. Informovali o tom agentúra AP a portál RTTNews.Spoločnosť uviedla, že plánovaná expanzia by jej mala zabezpečiť, že do roku 2021 bude mať na čínskom trhu okolo 5000 kaviarní. V súčasnosti ich v Číne prevádzkuje približne 2300. Na porovnanie, v USA má Starbucks okolo 13.000 kaviarní. Na celkovom objeme tržieb amerického reťazca sa ázijsko-tichomorský trh v súčasnosti podieľa približne 13 %.
Pri porovnaní kaviarenských reťazcov Starbucks v kontinentálnej Číne jednoznačne vedie. V roku 2015 kontroloval okolo 74 % tamojšieho trhu, zatiaľ čo konkurenti ako McCafé firmy McDonald's a Costa Coffee, ktorá patrí pod spoločnosť Whitbread, kontrolovali zhruba 9 % trhu každý.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR