Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

30. septembra 2014

Štandardy kvality zvýšia atraktivitu životného poistenia na Slovensku



Medzi hlavné problémy slovenského trhu so životným poistením patrí krátka životnosť poistky, časté prestupovanie klientov do iných poisťovní vyvolané ...



Zdieľať
Vladimír Masár Foto: TASR/Miroslava Cibulková
Bratislava 30. septembra (TASR) - Medzi hlavné problémy slovenského trhu so životným poistením patrí krátka životnosť poistky, časté prestupovanie klientov do iných poisťovní vyvolané finančnými poradcami, ktorí z toho majú finančné výhody v podobe provízií.


Deloitte, ktorý poskytuje služby aj v oblasti auditu v spolupráci so svojím klientom, poisťovňou AXA, navrhuje preto zaviesť štandardy kvality do poisťovníctva, pre zamestnancov poisťovní, ako aj pre podnikateľov v oblasti poisťovníctva zaviesť určitý etický kódex.

"Hlavný problém vidíme v konflikte predajcu, ktorý je motivovaný čo najväčším predajom z hľadiska objemu, za čo je potom aj náležite finančne odmeňovaný. Keďže nie sú tu tieto štandardy kvality, tak máme pocit, že tých sprostredkovateľov je veľké množstvo. Nájdete medzi nimi vysoko profesionálnych, ale aj menej profesionálnych ľudí. Takže naozaj je pre nás veľmi dôležité, aby sme si boli istí, že všetci sprostredkovatelia týchto produktov dodržiavajú kvalitatívne normy, ktoré zabezpečia, že klient je dostatočne informovaný," povedal dnes na pôde spoločnosti Deloitte Slovensko jej prezident Vladimír Masár.

Za najväčší problém označil nedostatočnú informovanosť klienta v čase plnenia alebo po ukončení poistnej zmluvy, čo môže celý proces spochybniť a životné poistenie na Slovensku urobiť tak menej dôveryhodné.

Generálny riaditeľ poisťovne AXA v ČR a SR Martin Vogl upozornil na negatívne trendy v západnej Európe, ktoré môžu mať dosah aj na slovenský poistný trh. "Chceme, aby kvalita služieb, ktoré poskytujeme, bola na slovenskom a českom trhu, za ktorý zodpovedáme, zabezpečená. Máme schopných predajcov, ale nevyhneme sa ani sťažnostiam na tých, ktorí naše produkty nesprávne predávali, alebo klientom nesprávne radili," poznamenal.

Životné poistenie na Slovensku má podľa Karla Veselého, riaditeľa poradenských služieb pre poisťovníctvo v spoločnosti Deloitte, rezervy. "Veríme, že životné poistenie má na Slovensku veľký potenciál. Keď ho porovnáme s takými krajinami ako Nemecko alebo Rakúsko, do tohto poistenia sa na Slovensku investuje zhruba päťnásobne menej," skonštatoval.

Ďalším alarmujúcim problémom sú príliš zložité produkty s neprijateľnými poplatkami a nesúlad medzi ponúkanými životnými poistkami a potrebami klienta. Cieľom je preto zmluvné podmienky, ktoré sú obsiahnuté v niekoľkostranových poistných zmluvách, pretlmočiť a zostručniť tak, aby boli klientom jasné.

"Deloitte, v snahe zvýšiť kvalitu, sa pozerá vždy na spokojnosť konečného užívateľa, čiže aj z tohto pohľadu sme sa snažili vypracovať také štandardy, aby zvýšili spokojnosť konečného užívateľa, a tak zvýšili aj atraktívnosť tohto produktu z dlhodobého pohľadu. Uvedomujeme si, že táto snaha o zvýšenie kvality môže čiastkovo alebo krátkodobo znížiť ekonomické výsledky poisťovne, avšak sme presvedčení, že vyššia kvalita, ktorú bude reprezentovať tento štandard, sa pozitívne odrazí aj v kredibilite tých produktov vo vnímaní klientov a nakoniec potom aj v ekonomických efektoch v nasledujúcich obdobiach," skonštatoval Masár.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slovenská ekonomika by mala v tomto roku vzrásť o 2,3 %, predikuje NBS
<< predchádzajúci článok
Slovenská Lienka pomoci je svetová