|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júna 2012
Stacionárne radary tento rok nebudú, chýbajú peniaze
Zavedenie objektívnej zodpovednosti držiteľa auta za všetky dopravné priestupky, ktoré sa ním spáchajú, nebude od 1. júla sprevádzať spustenie siete stacionárnych radarov. Tie by na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. júna (WEBNOVINY) – Zavedenie objektívnej zodpovednosti držiteľa auta za všetky dopravné priestupky, ktoré sa ním spáchajú, nebude od 1. júla sprevádzať spustenie siete stacionárnych radarov.
Tie by na vybraných úsekoch ciest fotili všetky prekročenia rýchlosti a držitelia by poštou dostávali už len verdikt, že majú zaplatiť pokutu. Na spustenie systému chýbajú tento rok peniaze.
„Tá vec nie je nejako hlboko rozpracovaná na vnútre a ani neboli k tomu zabezpečené finančné prostriedky, takže dnes nie sú k dispozícii v rozpočte,“ uviedol minister vnútra Robert Kaliňák. Objektívna zodpovednosť však podľa neho aj zo súčasnou technikou umožní policajtom zlepšiť boj s cestnými pirátmi.
Policajti dnes najčastejšie používajú mobilné radary, ktoré majú v autách, alebo ich držia v ruke.
Pri kontrole dodržiavania predpísanej rýchlosti sa však neraz stáva, že za sebou ide kolóna napríklad troch, štyroch áut a všetky porušujú pravidlá. Po zavedení objektívnej zodpovednosti sa môže stať, že niektoré priestupky si policajt len odfotí a auto nezastaví – pokuta príde držiteľovi auta poštou.
„Je dôležité, aby sme sa venovali práve tým, ktorí priamo bezprostredne ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky – samotná nepovolená rýchlosť ešte nie vždy je ohrozením,“ vysvetlil minister. Podľa jeho slov sa musia najviac zamerať na tých, ktorí jazdia neprimerane a ohrozujú bezpečnosť a ostatných účastníkov cestnej premávky.
„Preto je dôležité, aby nám pre menšiu rybu neušla tá väčšia,“ dodal. Ak teda nepôjde o dramatické porušenie predpisov, tak dané auto policajt nezastaví, aby mu neušiel skutočný cestný pirát. Polícia má aj niekoľko stacionárnych radarov, ktoré sa do odhaľovania dopravných priestupkov budú určite zapájať.
Podľa Kaliňáka je najdôležitejšie ich softvérové dovybavenie, aby mohli priestupky vyhodnocovať a posielať – teda automatizácia celého procesu. Keď sa pred niekoľkými rokmi na Slovensku spúšťal prvý stacionárny radar, tak za deň urobil po prvom takom nastavení asi dvetisíc fotiek áut, takže museli postupne zvyšovať rýchlostný limit, od ktorého fotenie spúšťal.
Stále to však boli stovky fotiek denne, čo bolo problematické spracovať. Sieť stacionárnych radarov by chcel Kaliňák začať budovať na budúci rok. „Ten projekt ešte trochu rozpracujeme, pozrieme sa na neho, na jeho efektivitu a na budúci rok by sme v tom, v čom začali naši predchodcovia, mohli pokračovať,“ uviedol.
Tie by na vybraných úsekoch ciest fotili všetky prekročenia rýchlosti a držitelia by poštou dostávali už len verdikt, že majú zaplatiť pokutu. Na spustenie systému chýbajú tento rok peniaze.
„Tá vec nie je nejako hlboko rozpracovaná na vnútre a ani neboli k tomu zabezpečené finančné prostriedky, takže dnes nie sú k dispozícii v rozpočte,“ uviedol minister vnútra Robert Kaliňák. Objektívna zodpovednosť však podľa neho aj zo súčasnou technikou umožní policajtom zlepšiť boj s cestnými pirátmi.
Policajti dnes najčastejšie používajú mobilné radary, ktoré majú v autách, alebo ich držia v ruke.
Pri kontrole dodržiavania predpísanej rýchlosti sa však neraz stáva, že za sebou ide kolóna napríklad troch, štyroch áut a všetky porušujú pravidlá. Po zavedení objektívnej zodpovednosti sa môže stať, že niektoré priestupky si policajt len odfotí a auto nezastaví – pokuta príde držiteľovi auta poštou.
„Je dôležité, aby sme sa venovali práve tým, ktorí priamo bezprostredne ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky – samotná nepovolená rýchlosť ešte nie vždy je ohrozením,“ vysvetlil minister. Podľa jeho slov sa musia najviac zamerať na tých, ktorí jazdia neprimerane a ohrozujú bezpečnosť a ostatných účastníkov cestnej premávky.
„Preto je dôležité, aby nám pre menšiu rybu neušla tá väčšia,“ dodal. Ak teda nepôjde o dramatické porušenie predpisov, tak dané auto policajt nezastaví, aby mu neušiel skutočný cestný pirát. Polícia má aj niekoľko stacionárnych radarov, ktoré sa do odhaľovania dopravných priestupkov budú určite zapájať.
Podľa Kaliňáka je najdôležitejšie ich softvérové dovybavenie, aby mohli priestupky vyhodnocovať a posielať – teda automatizácia celého procesu. Keď sa pred niekoľkými rokmi na Slovensku spúšťal prvý stacionárny radar, tak za deň urobil po prvom takom nastavení asi dvetisíc fotiek áut, takže museli postupne zvyšovať rýchlostný limit, od ktorého fotenie spúšťal.
Stále to však boli stovky fotiek denne, čo bolo problematické spracovať. Sieť stacionárnych radarov by chcel Kaliňák začať budovať na budúci rok. „Ten projekt ešte trochu rozpracujeme, pozrieme sa na neho, na jeho efektivitu a na budúci rok by sme v tom, v čom začali naši predchodcovia, mohli pokračovať,“ uviedol.