|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. septembra 2005
Stačí mu šesť bodov
Na to, aby si Fernando Alonso takto odpil z majstrovského šampusu, potrebuje zajtra v Brazílii získať 6 bodov.
Zdieľať
Pokiaľ dokončí Fernando Alonso nedeľňajšiu Veľkú cenu Brazílie F1 na stupňoch víťazov, stane sa vo svojich 24 rokoch najmladším majstrom sveta. Celkovým víťazom seriálu však bude aj v prípade, keď jeho najväčší rival Fin Kimi Räikkönen na McLarene príde do cieľa piaty alebo horší. Tri kolá pred koncom tohtoročných MS sa zdá, že o titule je rozhodnuté.
Proti hodinovým ručičkám
Zvláštnosťou Interlagosu je, že je jedným z troch okruhov, na ktorých sa preteká v protismere hodinových ručičiek. To si vyžaduje špeciálnu prípravu krčných svalov pilotov. Názov okruhu „Interlagos“ znamená v preklade „medzi jazerami“. Predchodca súčasnej trate bol totiž v 30 rokoch postavený mimo mesta medzi viacerými jazerami. Odvtedy sa Sao Paulo zväčšilo a rozšírilo sa až k tomuto okruhu. Na 4 309 metroch sa pilotom ponúka hneď niekoľko vhodných miest na predbiehanie, najväčšie šance pritom dáva hneď prvé „esíčko“ po štarte. Zákruta nesie meno po tragicky zosnulom národnom hrdinovi Ayrtonovi Sennovi. Preteky sa idú na 71 kôl a ich dĺžka je 305,909 km.
Jazdci
1. Alonso (Šp./Renault) 111
2. Räikkönen (Fin./McLaren) 86
3. M. Schumacher (Nem./Ferrari) 55
4. Montoya (Kol./McLaren) 50
5. Trulli (Tal./Toyota) 43
6. Fisichella (Tal./Renault) 4
7. R. Schumacher (Nem./Toyota) 37
8. Barrichello (Braz./Ferrari) 35
9. Button (Brit./BAR) 30
Pohár konštruktérov:
1. Renault 152
2. McLaren-Mercedes 146
3. Ferrari 90
4. Toyota 80
5. Williams-BMW 59
6. BAR-Honda 31
7.Red Bull- Cosworth 27
8. Sauber-Petronas 17
9. Jordan-Toyota 12
Pred štartom
Fernando Alonso (Renault)
„Aký význam má ísť do pretekov a sústrediť sa len na pódium? To nemôžete spraviť, musíte chcieť byť najlepší, neustále atakovať. Takže práve o to sa chcem v Brazílii pokúsiť. Potrebujeme bezproblémový víkend a hádam dosiahneme výsledok, ktorý potrebujeme.“
Kimi Räikkönen (McLaren)
„Do konca sezóny ostávajú len troje preteky a mne v Brazílii nepomôže nič iné ako víťazstvo. V Interlagose je viacero príležitostí na predbiehanie, takže tu často vidíme vzrušujúce pretekanie. Najlepšia možnosť sa ponúka pri brzdení do prvej zákruty“
Rubens Barrichello (Ferrari)
„Teraz tu prichádzam prvýkrát za éry Ferrari, keď nepatrím ku favoritom. A je to celkom iný pocit, necítim žiaden tlak. Pre mňa je to tu veľmi príjemné, pretože môžem zájsť aj domov za synom a vymeniť mu dupačky.“
McLaren najúspešnejší
Historicky najúspešnejším tímom GP Brazílie, ktorá sa jazdí od roku 1973, je McLaren s desiatimi víťazstvami a najúspešnejším jazdcom je Francúz Alain Prost, ktorý na najvyšší stupeň vystúpil šesťkrát. Zo súčasných jazdcov je na tom najlepšie Michael Schumacher so štyrmi víťazstvami. Okrem neho ešte vyhal Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella
a vlani Juan Pablo Montoya. Posledným domácim víťazom sa stal v roku 1993 Ayrton Senna.
Peniaze sa sypú
Najlepšie plateným jazdcom zostáva aj pre budúcu sezónu Michael Schumacher s platom 35 miliónov eur. Na druhé miesto sa po výraznom prilepšení v priebehu sezóny posunul Kimi Räikkönen. Jemu McLaren dáva na účet 20 miliónov eur. Predstihol tak Ralfa Schumachera, ktorý so zmluvou na 17 miliónov eur trónil na druhom najlepšie platenom mieste.
V Toyote zarába takmer trikrát toľko ako jeho tímový kolega Jarno Trulli so 6 miliónmi eur. Na štvrtom mieste sa usadil Juan Pablo Montoya, ktorému McLaren dáva 10 miliónov eur. Povyskočil Nick Heidfeld, ktorý si s novom zmluvou v BMW polepšil na 7,5 milióna eur. Iba o pol milióna menej sa od nového zamestnávateľa BAR-Honda dočká Rubens Barrichello. Tohtoročný líder majstrovstiev sveta Fernando Alonso dostane podľa zmluvy „iba“ 5,5 milióna eur, hneď za neho sa zaradí Jenson Buton s 5 miliónmi, ale s jeho platom ešte zamáva dohoda s Williamsom.
Lauda o Alonsovi
„Je to absolútne perfektný pretekár novej generácie,“ chváli Španiela Fernanda Alonsa bývalý majster sveta Rakúšan Niki Lauda. „Robí všetko správne a veľmi dobre pozná ten správny moment potrebný k zloženiu nohy
z plynového pedála. Fernando jazdí hlavou. Vie, že niekedy je risk zbytočný. Tento rok jazdí jednoducho perfektne. Ak teda bude majstrom sveta, tak jednoznačne zaslúženým.“
Investoval do svojej budúcnosti
Rozhovor s Jensonom Buttonom, pilotom BAR
Anglického pilota Jensona Buttona stálo vykúpenie sa zo zmluvy s Williamsom pekné pe-niaze. Hovorí sa o sume 10 miliónov libier. Jenson pochopil, že F1 nie je iba o jazde v monoposte.
- Nebolo to vôbec lacné, ale určite sa mi to oplatí. Ja som sa nielen vykúpil zo zmluvy, ale dohovorili sme sa, že takto to bude najlepšie pre všetkých. Formula jeden je veľký obchod, na to sa nesmie zabúdať.
Možno povedať, že vyriešením problému
s Williamsom a podpísaním kontraktu s BAR prišlo
v sezóne vaše šťastné obdobie?
- V tomto roku som mal niekoľko zlých momentov, našťastie počas posledných dní sa všetko obrátilo správnym smerom. Spadla zo mňa ťarcha neistoty a veľmi sa im uľavilo. Ako vravím, najhoršie to bolo na začiatku sezóny, teraz je to skvelé.
Ako sa pozeráte na vaše postavenie v tíme s Barrichellom?
- Teším sa na neho. Má veľké skúsenosti a ja dúfam, že budeme spolu dobre vychádzať. Najmä na trati by sme mali byť rovnocennými a férovými súpermi.
Aké to bude na Veľkej cene Brazílie?
- Na preteky v Brazílii sa skutočne teším, pretože vždy som tu rád jazdil, hoci v posledných rokoch som tu viac nedošiel do cieľa. Vždy som bol pred odstúpením na dobrej pozícii. Okruh je náročný, tak pre auto ako aj pre pilota - fyzická kondícia je dôležitá hlavne pri vyberaní ľavotočivých zákrut. Je to jeden
z najhrboľatejších okruhov a dôležitá je teda stabilita auta. (F1-live.com)