|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2009
Šrotovné podporilo predovšetkým výrobcov zahraničných áut
Zavedenie šrotovného na Slovensku pomohlo v oveľa väčšej miere zahraničným výrobcom áut ako domácim. Vyplýva to z výsledkov analýzy UniCredit Bank, podľa ktorej dosiahol v marci podiel áut ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. apríla (WEBNOVINY) - Zavedenie šrotovného na Slovensku pomohlo v oveľa väčšej miere zahraničným výrobcom áut ako domácim. Vyplýva to z výsledkov analýzy UniCredit Bank, podľa ktorej dosiahol v marci podiel áut vyrobených na Slovensku a kúpených zákazníkmi zhruba 15 %. V minulom roku pritom tento podiel v rovnakom mesiaci predstavoval 13,2 %. "Zjednodušene sa dá povedať, že 85 % šrotovného podporilo hlavne výrobu v zahraničí," uvádza analytik banky Dávid Dereník. Zároveň predpokladá, že na rovnakej úrovni by mali byť aj výsledky predaja nových áut za apríl. Ak by sa naplnil tento predpoklad, z celkových výdavkov na šrotovné vo výške 1,67 mld. Sk (55,43 mil. eur) by sa tak slovenská výroba podporila sumou 248 mil. Sk (8,23 mil. eur), zatiaľ čo zahraniční producenti by dostali benefit na úrovni 1,4 mld. Sk (46,47 mil. eur).
Spomedzi áut vyrábaných na Slovensku si podľa UniCredit Bank najviac prilepšili modely automobiliek Peugeot a Kia. Nasledovali autá značky Citroën, pričom luxusné značky benefitovali najmenej. Štát podporil kúpu nového auta pri zošrotovaní starého dvoma vlnami šrotovného. Počas prvej vlny šrotovného, ktorá trvala od 9. do 25. marca tohto roku, dali ľudia na Slovensku zošrotovať celkovo 22,1 tis. vozidiel. Druhé kolo šrotovného sa ukončilo v utorok 14. apríla, keď šrotoviská prevzali na spracovanie ďalších 22 100 vozidiel. Tretie kolo šrotovného zatiaľ nebude, vláda o ňom bude možno uvažovať až v budúcnosti. "Treba urobiť najprv dôkladnú analýzu. Treba sa poučiť z toho, čo sa udialo v druhej vlne, a v prvom rade treba zlikvidovať tie vraky, ktoré zostali na šrotoviskách, čiže určite v najbližšej dobe nebudeme uvažovať s predĺžením šrotovného. O všetkom však rozhodne Rada pre hospodársku krízu," povedal prednedávnom minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek.
SITA
Spomedzi áut vyrábaných na Slovensku si podľa UniCredit Bank najviac prilepšili modely automobiliek Peugeot a Kia. Nasledovali autá značky Citroën, pričom luxusné značky benefitovali najmenej. Štát podporil kúpu nového auta pri zošrotovaní starého dvoma vlnami šrotovného. Počas prvej vlny šrotovného, ktorá trvala od 9. do 25. marca tohto roku, dali ľudia na Slovensku zošrotovať celkovo 22,1 tis. vozidiel. Druhé kolo šrotovného sa ukončilo v utorok 14. apríla, keď šrotoviská prevzali na spracovanie ďalších 22 100 vozidiel. Tretie kolo šrotovného zatiaľ nebude, vláda o ňom bude možno uvažovať až v budúcnosti. "Treba urobiť najprv dôkladnú analýzu. Treba sa poučiť z toho, čo sa udialo v druhej vlne, a v prvom rade treba zlikvidovať tie vraky, ktoré zostali na šrotoviskách, čiže určite v najbližšej dobe nebudeme uvažovať s predĺžením šrotovného. O všetkom však rozhodne Rada pre hospodársku krízu," povedal prednedávnom minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek.
SITA