|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. decembra 2013
SR neprepásla šancu byť súčasťou vysokorýchlostných koridorov v EÚ
Dnešné rokovania ministrov na Rade EÚ pre dopravu, telekomunikácie a energetiku v Bruseli sa týkali vytvárania jednotného digitálneho trhu a jednotného ...
Zdieľať
František Palko Foto: FOTO TASR/Oliver Ondráš
Brusel 5. decembra (TASR) - Dnešné rokovania ministrov na Rade EÚ pre dopravu, telekomunikácie a energetiku v Bruseli sa týkali vytvárania jednotného digitálneho trhu a jednotného železničného trhu EÚ. Uviedol to štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR František Palko, ktorý zdôraznil, že Slovensko nevypadlo z mapy vysokorýchlostných dopravných koridorov.Palko upozornil, že železnice sú ešte stále dôležitou súčasťou dopravnej siete v Európe, a preto sa v rámci nového programového obdobia únie (2014-2020) budú poskytovať zdroje z eurofondov na tie dopravné koridory, ktoré majú charakter paneurópskych, čiže na takzvanú sieť TEN-T.
Rada ministrov sa dnes zaoberala predovšetkým otázkou zvýšenia harmonizácie železničných trhov v rámci EÚ tak, aby niektoré činnosti mohla vykonávať Európska železničná agentúra. Tá má v súčasnosti skôr monitorovaciu úlohu a diskusie vedú k tomu, aby dostala právomoci napríklad v oblasti vydávania povolení pre železničné vozidlá na trať. Prínosom tohto opatrenia by bolo uľahčenie riadenia železničnej dopravy v rámci EÚ aj odbúranie časti administratívnych nákladov v železničnej doprave na národnej úrovni, pričom by členské štáty vzniknuté úspory vedeli využiť iným spôsobom.
V odpovedi na otázku TASR, či je Bratislava stále súčasťou vysokorýchlostného železničného prepojenia, Palko zdôraznil, že k žiadnym zmenám nedošlo a Slovensko táto trasa neobíde.
"V rámci nového programového obdobia budeme mať v našom Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra samostatnú prioritnú os, ktorá sa bude venovať železničnej doprave, a gro týchto prostriedkov pôjde práve na budovanie európskych koridorov a do oblasti železničnej dopravy," opísal situáciu Palko.
Štátny tajomník spresnil, že v súčasnosti sa hľadajú správne miesta a správne trasovanie železničnej trate, zdôraznil tiež, že rozhodnutie o tom, že SR bude súčasťou dôležitých európskych koridorov, už dávno padlo.
Na druhej strane konštatoval, že niektoré scenáre z minulosti, napríklad tunel popod Bratislavu, boli skôr idealistickou utópiou, pričom dnes možno hovoriť o pragmatizme a realizme, keď sa hľadá také trasovanie, ktoré bude realizovateľné a ktoré umožní, aby sa Slovensko veľmi rýchlo stalo súčasťou európskeho vysokorýchlostného koridoru.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR