|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. marca 2011
SR bola vlani svetová jednotka vo výrobe áut na obyvateľa
K najväčším producentom áut vo svete vzhľadom na počet obyvateľov patria krajiny stredoeurópskeho regiónu. Najviac áut na obyvateľa sa pritom v minulom roku ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 25. marca (WEBNOVINY) - K najväčším producentom áut vo svete vzhľadom na počet obyvateľov patria krajiny stredoeurópskeho regiónu. Najviac áut na obyvateľa sa pritom v minulom roku vyrobilo práve na Slovensku. Ako ďalej vyplýva z analýzy UniCredit Bank, Slovensko sa usadilo na čele tohto rebríčka po ročnej pauze, tesne pred Českou republikou a Slovinskom. V týchto krajinách sa vyrobí ročne približne 100 osobných áut na 1 000 obyvateľov. Celosvetovo patrí Slovensku s produkciou 557 tis. osobných áut 19. priečka. V roku 2009 to bolo 20. miesto. V minulom roku sa pritom Slovensko na celkovej celosvetovej produkcii podieľalo 1,0 %.
Z hľadiska automobilového priemyslu ostáva región strednej Európy podľa zverejnenej analýzy stále atraktívny. Okrem nízkej ceny práce, v porovnaní so západnou Európou, aj vďaka svojej geografickej polohe, či hustej sieti dodávateľov. "Aj vzhľadom na už ohlásené zvýšenie produkčných kapacít v regióne očakávame, že význam regiónu na produkcii osobných áut v Európe by sa mal v nasledujúcich rokoch opäť zvyšovať," očakávajú analytici UniCredit Bank. Produkcia áut v krajinách Európskej únie v roku 2010 medziročne vzrástla o 11 %, pričom tento rast bol ťahaný rastúcim dopytom mimo únie. Podiel nových členských krajín strednej a východnej Európy na európskej produkcii mierne klesol, po prvýkrát od roku 2001.
Na Slovensku fungujú tri automobilky. Volkswagen Slovakia vyrába v bratislavskom závode Volkswagen Touareg, Audi Q7, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky. V Martine má závod na výrobu komponentov a v Košiciach sa pripravujú autá na export do Ruska. PSA Peugeot Citroën Slovakia v Trnave produkuje model Peugeot 207 a Citroën C3 Picasso a Kia Motors Slovakia zase blízko Žiliny automobil Kia cee’d v troch karosárskych úpravách, ako aj športovo-úžitkové modely Kia Sportage a Hyundai ix35.
Z hľadiska automobilového priemyslu ostáva región strednej Európy podľa zverejnenej analýzy stále atraktívny. Okrem nízkej ceny práce, v porovnaní so západnou Európou, aj vďaka svojej geografickej polohe, či hustej sieti dodávateľov. "Aj vzhľadom na už ohlásené zvýšenie produkčných kapacít v regióne očakávame, že význam regiónu na produkcii osobných áut v Európe by sa mal v nasledujúcich rokoch opäť zvyšovať," očakávajú analytici UniCredit Bank. Produkcia áut v krajinách Európskej únie v roku 2010 medziročne vzrástla o 11 %, pričom tento rast bol ťahaný rastúcim dopytom mimo únie. Podiel nových členských krajín strednej a východnej Európy na európskej produkcii mierne klesol, po prvýkrát od roku 2001.
Na Slovensku fungujú tri automobilky. Volkswagen Slovakia vyrába v bratislavskom závode Volkswagen Touareg, Audi Q7, karosérie Porsche Cayenne a prevodovky. V Martine má závod na výrobu komponentov a v Košiciach sa pripravujú autá na export do Ruska. PSA Peugeot Citroën Slovakia v Trnave produkuje model Peugeot 207 a Citroën C3 Picasso a Kia Motors Slovakia zase blízko Žiliny automobil Kia cee’d v troch karosárskych úpravách, ako aj športovo-úžitkové modely Kia Sportage a Hyundai ix35.