|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. augusta 2013
Sprievodca z vlaku smrti nebude čeliť obvineniam
Španielsky sprievodca, ktorého telefonát zrejme minulý týždeň odpútal pozornosť rušňovodiča vlaku havarovaného pri pútnickom meste Santiago de Compostela, nebude čeliť obvineniam z trestného činu. ...
Zdieľať
Madrid 1. augusta (TASR) - Španielsky sprievodca, ktorého telefonát zrejme minulý týždeň odpútal pozornosť rušňovodiča vlaku havarovaného pri pútnickom meste Santiago de Compostela, nebude čeliť obvineniam z trestného činu. Oznámil to dnes vyšetrujúci sudca, ktorého citovala tlačová agentúra DPA.
Sprievodca Antonio Martín Marugán bude iba vypočúvaný ako svedok, spresnil sudca Luis Alaez.
Vysokorýchlostný vlak Alvia sa 24. júla vykoľajil v ostrej zákrute a rozpadol sa v blízkosti severozápadného španielskeho mesta Santiago de Compostela. Pri nehode zahynulo 79 ľudí a zranenia utrpelo vyše 150 ľudí. V nemocnici stále zostáva 57 zranených, 11 z nich sa nachádza v kritickom stave.
Rušňovodič vlaku Francisco José Garzón priznal, že išiel rýchlosťou 190 kilometrov za hodinu na úseku trasy so zákrutou, kde je povolená najvyššia rýchlosť 80 kilometrov za hodinu.
Marugán sa v čase telefonátu nachádzal v jednom z vozňov, kde kontroloval cestovné lístky.
Ani jeden z oboch mužov sa najprv polícii vôbec nezmienil, že Marugán telefonoval Garzónovi dve minúty pred haváriou a dával mu inštrukcie, na ktoré nástupište má prísť s vlakom v nasledujúcej stanici, aby tak uľahčil rodine s deťmi odchod z priestorov stanice.
Telefonát odhalila až čierna skrinka vlaku. Marugán poprel, že by hovor chceli s Garzónom zatajiť, a uviedol, že boli nehodou príliš šokovaní, aby dokázali hovoriť o všetkých detailoch.
Garzón bol obvinený zo zabitia 79 ľudí z nedbalosti.
Marugán však nemôže byť braný na zodpovednosť za nehodu, dokonca ani preto nie, že telefonát bol "nešťastný," uviedol sudca Alaez.
Zástupcovia odborov železničiarov povedali, že takéto telefonáty nie sú neobvyklé, hoci železničná spoločnosť Renfe nariadila zamestnancom vo vlakoch, aby telefóny použili iba v núdzových situáciách.
Tlačová agentúra AP dnes priniesla správu o videu, ktoré obsahuje priznanie rušňovodiča. Video bolo urobené v súdnej sieni. Zachytáva, ako rušňovodič v nedeľu večer súdu v Santiagu de Compostela priznáva, že išiel v zákrute dvojnásobne vyššou rýchlosťou, než je povolené - ale tvrdí tiež, že si nevie vysvetliť, prečo.
Na videu Garzón hovorí, že všetko "išlo hladko" až do chvíle, keď sa pred ním vynorila zákruta. Pomyslel si: "Ó, Bože môj, zákruta, zákruta, zákruta, nezvládnem ju."
Pri otázke súdu, prečo neznížil rýchlosť, sa Garzón zdá zmätený a povie: "Neviem to vysvetliť."
Zostrihané video z nedeľného súdneho vypočúvania dnes zverejnil španielsky denník ABC.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Na kombosnímke z bezpečnostnej kamery vlak vo veľkej rýchlosti vošiel do ostrej zákruty, vykoľajil sa a narazil do múru pozdĺž koľajníc 24. júla 2013 pri španielskom meste Santiago de Compostela. Foto: TASR/AP
Sprievodca Antonio Martín Marugán bude iba vypočúvaný ako svedok, spresnil sudca Luis Alaez.
Vysokorýchlostný vlak Alvia sa 24. júla vykoľajil v ostrej zákrute a rozpadol sa v blízkosti severozápadného španielskeho mesta Santiago de Compostela. Pri nehode zahynulo 79 ľudí a zranenia utrpelo vyše 150 ľudí. V nemocnici stále zostáva 57 zranených, 11 z nich sa nachádza v kritickom stave.
Rušňovodič vlaku Francisco José Garzón priznal, že išiel rýchlosťou 190 kilometrov za hodinu na úseku trasy so zákrutou, kde je povolená najvyššia rýchlosť 80 kilometrov za hodinu.
Marugán sa v čase telefonátu nachádzal v jednom z vozňov, kde kontroloval cestovné lístky.
Ani jeden z oboch mužov sa najprv polícii vôbec nezmienil, že Marugán telefonoval Garzónovi dve minúty pred haváriou a dával mu inštrukcie, na ktoré nástupište má prísť s vlakom v nasledujúcej stanici, aby tak uľahčil rodine s deťmi odchod z priestorov stanice.
Telefonát odhalila až čierna skrinka vlaku. Marugán poprel, že by hovor chceli s Garzónom zatajiť, a uviedol, že boli nehodou príliš šokovaní, aby dokázali hovoriť o všetkých detailoch.
Garzón bol obvinený zo zabitia 79 ľudí z nedbalosti.
Marugán však nemôže byť braný na zodpovednosť za nehodu, dokonca ani preto nie, že telefonát bol "nešťastný," uviedol sudca Alaez.
Zástupcovia odborov železničiarov povedali, že takéto telefonáty nie sú neobvyklé, hoci železničná spoločnosť Renfe nariadila zamestnancom vo vlakoch, aby telefóny použili iba v núdzových situáciách.
Tlačová agentúra AP dnes priniesla správu o videu, ktoré obsahuje priznanie rušňovodiča. Video bolo urobené v súdnej sieni. Zachytáva, ako rušňovodič v nedeľu večer súdu v Santiagu de Compostela priznáva, že išiel v zákrute dvojnásobne vyššou rýchlosťou, než je povolené - ale tvrdí tiež, že si nevie vysvetliť, prečo.
Na videu Garzón hovorí, že všetko "išlo hladko" až do chvíle, keď sa pred ním vynorila zákruta. Pomyslel si: "Ó, Bože môj, zákruta, zákruta, zákruta, nezvládnem ju."
Pri otázke súdu, prečo neznížil rýchlosť, sa Garzón zdá zmätený a povie: "Neviem to vysvetliť."
Zostrihané video z nedeľného súdneho vypočúvania dnes zverejnil španielsky denník ABC.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR