|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. novembra 2007
Sprejazdnili úsek R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota
Nový dopravný úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota v dĺžke 6,442 kilometra v pondelok sprejazdnili pre motoristov. Jeho výstavba, ktorá začala v novembri 2004, ...
Zdieľať
ORAVSKÝ PODZÁMOK 26. novembra (WEBNOVINY) - Nový dopravný úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota v dĺžke 6,442 kilometra v pondelok sprejazdnili pre motoristov. Jeho výstavba, ktorá začala v novembri 2004, doteraz stála 1,889 mld. Sk. Celkovo má stáť okolo 2,1 mld. Sk. Projekt financuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), jej projektantom je Dopravoprojekt, a.s. Bratislava. Na výstavbe sa podieľa združenie firiem JV Skanska, Váhostav Sk a Max Boegl. Posledné práce plánujú na ňom ukončiť v júni na budúci rok. Motoristi ho začnú využívať už v pondelok v popoludňajších hodinách.
Ide o úsek, ktorý predstavuje jeden z najzaťaženejších dopravných úsekov európskeho ťahu E 77 z juhu na sever od štátnej hranice s Maďarskom po trase Šahy - Zvolen - Dolný Kubín - Trstená k štátnej hranici s Poľskom. Výstavba obchvatu zahŕňala vybudovanie úseku v polovičnom profile. Súčasťou stavby je deväť mostných objektov, z ktorých dominantný je most nad riekou Orava a traťou železníc v dĺžke 750 metrov, šesť oporných a štyri zárubné múry. Tretinu úseku tvoria mostné objekty. "Riešenie dopravy v tomto úseku nebolo ľahké, hlavne pre zložité geologické podmienky,“ uviedol projektový manažér spoločnosti Skanska BS Jozef Jasnický.
Súčasťou prác sa stala aj rozsiahla preložka inžinierskych sietí - telekomunikačných káblov, káblov vysokého a nízkeho napätia, kanalizácie, vodovodu, plynovodu a melioračných zariadení. "Do júna treba ešte dokončiť úseky súvisiace s príjazdom na túto cestu, ďalšie prístupové cesty, zlikvidovať zariadenie staveniska, dočasných premostení a ďalších dočasných komunikácie,“ uviedol pre agentúru SITA generálny riaditeľ NDS Igor Choma.
Vybudovaním obchvatu sa má výrazne zlepšiť osobná, nákladná a kamiónová doprava na slovensko-poľský hraničný priechod v Trstenej, znížiť hluk a emisie v obciach, cez ktoré doteraz viedla hlavná cesta. Zároveň sa takmer dve tretiny dopravnej záťaže z terajšej cesty I/59 presmeruje na jej preložku, čo sa má prejaviť na znížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti cestnej premávky. Priemerná denná intenzita na ceste I/59 Oravský Podzámok - Horná Lehota dosahuje okolo 6-tisíc vozidiel za 24 hodín.
NDS plánuje na Orave postaviť aj ďalší obchvat. Do 12. decembra môžu záujemcovia predkladať svoje ponuky na obchvat Trstenej na rýchlostnej ceste R3. Celkové náklady na výstavbu by mali byť vo výške 1,753 mld. Sk a celková dĺžka by mala predstavovať 7,2 kilometra. Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia ponúkaná cena. Ukončenie výstavby obchvatu Trstenej predpokladá NDS v marci 2010. Rýchlostná cesta R3 by mala byť súčasťou medzinárodného spojenia Budapešti a Krakova. Podľa plánu NDS by mala byť rýchlostná cesta R3 dostavaná najneskôr v roku 2018. Celková dĺžka R3 predstavuje viac ako 40 kilometrov. Trasa vedie z okresu Turčianske Teplice do okresu Dolný Kubín.
SITA