![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
12. novembra 2015
Spotrebiteľské spory sa budú riešiť aj pomocou mediácie
Na snímke rokovanie parlamentu
Zdieľať

V slovenskej legislatíve tak pribudne definícia spotrebiteľského sporu na účely mediácie, precizujú sa povinnosti mediátora a mediačného centra a upravuje sa trvanie a zánik dohody o začatí mediácie pre prípad spotrebiteľského sporu.
Upraví sa tiež odmeňovanie mediátora v súvislosti s riešením spotrebiteľských sporov. Spotrebiteľ môže znášať odmenu mediátora vo výške neprevyšujúcej desať percent odmeny, najviac však vo výške 20 eur. Zvyšok bude vždy hradiť osoba zúčastnená na mediácii, ktorá je dodávateľom alebo jeho právnym nástupcom.
Rovnako sa zavádza transparentnosť zverejňovania a poskytovania informácií mediátorom a mediačným centrom, precizujú sa požiadavky odbornej prípravy a odbornej skúšky mediátora a jeho ďalšieho vzdelávania, požiadavky na činnosť mediačného centra a tiež okamih skončenia mediácie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR