|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. apríla 2011
Spotrebitelia sú opatrnejší, dôležitým kritériom je cena
Európski spotrebitelia sú čoraz opatrnejší a ceny pre nich zohrávajú významnú úlohu. Vyplýva to z prieskumu Barometer spoločnosti Cetelem, ktorý uskutočnila v rámci 13 ...
Zdieľať
Ilustračné fotoFoto: BRATISLAVA 5. apríla (WEBNOVINY) - Európski spotrebitelia sú čoraz opatrnejší a ceny pre nich zohrávajú významnú úlohu. Vyplýva to z prieskumu Barometer spoločnosti Cetelem, ktorý uskutočnila v rámci 13 krajín svojej pôsobnosti vrátane Slovenska. Na Slovensku pritom ceny pri rozhodovaní spotrebiteľov zohrávajú jednu z najvýznamnejších úloh v porovnaní s ostatnými krajinami. Ceny pozorne porovnávajú totiž až dve tretiny Slovákov, pričom priemer trinástich monitorovaných krajín sa pohybuje okolo 55 %.
Ako ďalej informovali predstavitelia Cetelemu na utorňajšej tlačovej konferencii, podobnú dôležitosť Európania prikladajú aj akciovým predajom. Zľavy a akcie totiž vyhľadáva viac ako polovica oslovených spotrebiteľov. Na Slovensku bol tento pomer ešte mierne vyšší, keď dosahoval 57 % pri mladších a 58 % pri starších respondentoch.
Slováci si pritom podľa výsledkov prieskumu zvykli pri rozhodovaní o nákupoch výrazne pomáhať informáciami z internetu. V rámci trinástich sledovaných krajín sú dokonca v tejto oblasti na popredných priečkach. Vyše 60 % mladých Slovákov považuje stránky predajcov alebo výrobcov za jeden z hlavných zdrojov informácií, kým v ostatných štátoch je to v priemere len niečo vyše polovica opýtaných. Internetové stránky na porovnávanie cien využíva na Slovensku dokonca až 67 % mladých, čo je vôbec najviac spomedzi všetkých krajín zaradených v prieskume.
Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje európskych spotrebiteľov. Realizuje sa vyše 20 rokov. Na otázky odpovedalo vyše 8 tis. ľudí z trinástich štátov Európy a to Nemecka, Belgicka, Španielska, Francúzska, Talianska, Portugalska, Veľkej Británie, Poľska, Maďarska, Českej republiky, Slovenska, Rumunska a Ruska. Spoločnosť Cetelem, ktorá sa zaoberá spotrebiteľským financovaním, je súčasťou finančnej skupiny BNP Paribas.
Ako ďalej informovali predstavitelia Cetelemu na utorňajšej tlačovej konferencii, podobnú dôležitosť Európania prikladajú aj akciovým predajom. Zľavy a akcie totiž vyhľadáva viac ako polovica oslovených spotrebiteľov. Na Slovensku bol tento pomer ešte mierne vyšší, keď dosahoval 57 % pri mladších a 58 % pri starších respondentoch.
Slováci si pritom podľa výsledkov prieskumu zvykli pri rozhodovaní o nákupoch výrazne pomáhať informáciami z internetu. V rámci trinástich sledovaných krajín sú dokonca v tejto oblasti na popredných priečkach. Vyše 60 % mladých Slovákov považuje stránky predajcov alebo výrobcov za jeden z hlavných zdrojov informácií, kým v ostatných štátoch je to v priemere len niečo vyše polovica opýtaných. Internetové stránky na porovnávanie cien využíva na Slovensku dokonca až 67 % mladých, čo je vôbec najviac spomedzi všetkých krajín zaradených v prieskume.
Štúdia Cetelem Barometer vychádza z prieskumu európskeho trhu, ktorý zisťuje náladu a postoje európskych spotrebiteľov. Realizuje sa vyše 20 rokov. Na otázky odpovedalo vyše 8 tis. ľudí z trinástich štátov Európy a to Nemecka, Belgicka, Španielska, Francúzska, Talianska, Portugalska, Veľkej Británie, Poľska, Maďarska, Českej republiky, Slovenska, Rumunska a Ruska. Spoločnosť Cetelem, ktorá sa zaoberá spotrebiteľským financovaním, je súčasťou finančnej skupiny BNP Paribas.