Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. septembra 2013

Spotrebitelia sledujú krajinu pôvodu



Skúsenosti a kontinuálne vzdelávanie vedú spotrebiteľov k tomu, že stále častejšie a intenzívnejšie sledujú pôvod krajiny produktov pri každodenných nákupoch.



Zdieľať
Bratislava 11. septembra (OTS) - Skúsenosti a kontinuálne vzdelávanie vedú spotrebiteľov k tomu, že stále častejšie a intenzívnejšie sledujú pôvod krajiny produktov pri každodenných nákupoch.

Foto: kvalitaznasichregionov.sk

Partneri projektu Kvalita z našich regiónov sú hrdí na to, že sa im podarilo naštartovať celospoločenský záujem o tému sledovania krajiny pôvodu tovarov.

Kampaň Kvalita z našich regiónov patrí medzi spontánne najznámejšie kampane zamerané na podporu nákupu slovenských výrobkov. Kampaň najmohutnejšie zaujala v Trnavskom a Žilinskom kraji, najmenej v Bratislavskom. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý zrealizovala po ukončení jarnej časti komunikačnej kampane na reprezentatívnej vzorke populácie SR. Prieskum ďalej preukázal, že slovenský spotrebiteľ si uvedomuje dôležitosť krajiny pôvodu a 35,9 % opýtaných sleduje tento ukazovateľ pri väčšine výrobkov, ktoré nakupuje. Pôvod krajiny iba pri vybraných druhoch produktov skúma 27,1 % vybranej vzorky slovenskej populácie. Ako rozpoznať kvalitné slovenské potraviny?

V prieskume zaznela i otázka, ako by mali byť označované kvalitné slovenské výrobky. Nadpolovičná väčšina respondentov preferuje rovnaké logo pre potravinové i nepotravinové výrobky. S logom Kvalita z našich regiónov je spokojných viac ako 90 % respondentov a ak by mali vybrať logo pre jednotné označovanie kvality, považujú respondenti toto logo za najvhodnejšie z ponúknutých označení.

Motivuje reklama ku kúpe?

Fakt, že reklama motivuje spotrebiteľov ku kúpe, je všeobecne známy a platí. V prieskume spoločnosti GfK Slovakia kládli anketári respondentom otázku, či si myslia, že reklama ku kampani Kvalita z našich regiónov motivuje ľudí ku kúpe slovenských výrobkov. Odpovede respondentov boli jednoznačne za. Až 82,9 % opýtaných sa vyjadrilo kladne.

Zdroj: Prieskum GfK Slovakia, júl 2013 www.kvalitaznasichregionov.sk


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Obvodné pozemkové úrady sa rušia 30. septembra 2013
<< predchádzajúci článok
Pri dopravnej nehode v Košiciach prišiel o život 19-ročný vodič