|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2013
Spotrebitelia dostanú informáciu o zvýšených cenách hovoru a sms
Predávajúci bude musieť od februára 2014 upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať či posielať sms správy na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako bežný ...
Zdieľať
Bratislava 13. decembra (TASR) - Predávajúci bude musieť od februára 2014 upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať či posielať sms správy na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako bežný hovor či sms. Túto novinku prináša novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorú dnes podpísal prezident Ivan Gašparovič. Poslanci túto novelu schválili 5. decembra.
Pôvodný návrh právnej normy Antona Martvoňa a Otta Brixiho počítal s upozorňovaním len na cenu hovoru. Pre rozšírenie povinnosti sa poslanci Smeru-SD rozhodli preto, že nielen volania, ale aj sms sa často využívajú ako prostriedok, ktorým má spotrebiteľ kontaktovať predávajúceho, ak chce získať tovar alebo službu. Predkladatelia tvrdia, že novelou chcú pomôcť spotrebiteľom.
Právnou normou reagujú podľa Martvoňa aj na sťažnosti spotrebiteľov na príliš vysoké telefónne účty. V súčasnosti, ak sa spotrebiteľ sťažuje, že "neprevolal" ani "nepreesemeskoval" toľko, ako sa píše na faktúre, musí to dokázať on. Po novom bude musieť dokazovať výšku účtu ten, kto tovar alebo službu predáva, teda napríklad aj mobilný operátor.
Opozičná poslankyňa Helena Mezenská (OĽaNO) považuje novelu za tendenčnú, účelovú a tvrdí, že nič nerieši. Chcela by skutočne účinné zákony, ktoré by pomáhali spotrebiteľom. K novele predložila vlastný pozmeňujúci návrh, ktorým chcela rozšíriť definíciu spotrebiteľa o pojmy zraniteľný a priemerný spotrebiteľ, riešila tiež reklamácie. Ten však v pléne neprešiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Pôvodný návrh právnej normy Antona Martvoňa a Otta Brixiho počítal s upozorňovaním len na cenu hovoru. Pre rozšírenie povinnosti sa poslanci Smeru-SD rozhodli preto, že nielen volania, ale aj sms sa často využívajú ako prostriedok, ktorým má spotrebiteľ kontaktovať predávajúceho, ak chce získať tovar alebo službu. Predkladatelia tvrdia, že novelou chcú pomôcť spotrebiteľom.
Právnou normou reagujú podľa Martvoňa aj na sťažnosti spotrebiteľov na príliš vysoké telefónne účty. V súčasnosti, ak sa spotrebiteľ sťažuje, že "neprevolal" ani "nepreesemeskoval" toľko, ako sa píše na faktúre, musí to dokázať on. Po novom bude musieť dokazovať výšku účtu ten, kto tovar alebo službu predáva, teda napríklad aj mobilný operátor.
Opozičná poslankyňa Helena Mezenská (OĽaNO) považuje novelu za tendenčnú, účelovú a tvrdí, že nič nerieši. Chcela by skutočne účinné zákony, ktoré by pomáhali spotrebiteľom. K novele predložila vlastný pozmeňujúci návrh, ktorým chcela rozšíriť definíciu spotrebiteľa o pojmy zraniteľný a priemerný spotrebiteľ, riešila tiež reklamácie. Ten však v pléne neprešiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR