|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 31.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emil
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
28. augusta 2018
Spotrebitelia by nemali odpovedať na podozrivé maily, môže to byť scam
Ľudia by mali byť obozretní, ak dostanú e-mail alebo SMS správu, ktorá ich vyzýva, aby uviedli svoje citlivé bankové údaje. Napríklad číslo bankového účtu, PIN kód ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 28. augusta (TASR) - Ľudia by mali byť obozretní, ak dostanú e-mail alebo SMS správu, ktorá ich vyzýva, aby uviedli svoje citlivé bankové údaje. Napríklad číslo bankového účtu, PIN kód alebo heslo. Môže ísť totiž o podvodnú aktivitu známu ako scam. Upozorňuje na to Národná banka Slovenska (NBS).Ľudia by si mali dávať pozor na podvodné e-maily alebo SMS správy. Pri lepšom preskúmaní však môžu odhaliť podozrivé znaky, ako napríklad neznáme zvláštne meno, adresu odosielateľa alebo gramatické a štylistické chyby. "Cez e-mail môže byť spotrebiteľ požiadaný, aby klikol na odkaz na internetovú stránku. Môžete tak byť presmerovaný na podvodnú internetovú stránku, ktorá pod zámienkou napríklad aktualizácie on-line bankovníctva požaduje zadanie prihlasovacích údajov do internetbankingu," upozorňuje NBS. Hoci internetová stránka môže vyzerať hodnoverne, pozorný používateľ môže zistiť, že neobsahuje bezpečnostné znaky.
Avšak v prípade, že spotrebiteľ zadá požadované osobné údaje, môžu byť zneužité, a to tak, že mu budú odcudzené peňažné prostriedky z bankového účtu alebo platobnej karty.
V prípade, ak sa stane obeťou takéhoto podvodu, je potrebné to bezodkladne nahlásiť finančnej inštitúcii. "Potrebné je sa obrátiť aj na políciu, oznámiť to i NBS, ktorá preverí, či ide o podvod, a prípadne zverejní varovanie," uviedla NBS s tým, že týmto spôsobom môže pomôcť ostatným spotrebiteľom.
NBS preto spotrebiteľom radí, aby na podozrivé e-maily, SMS správy a telefonáty neodpovedali a neklikali na prílohy a odkazy. "Finančné inštitúcie nikdy aktívne nežiadajú overenie osobných údajov, teda spotrebiteľovi nikdy nebudú volať ani písať, aby si ich overili alebo získali," upozornila NBS.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR