|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. októbra 2013
Spory s bankami bude riešiť Asociácia bankových klientov
So svojimi sťažnosťami voči bankám sa Slováci môžu oddnes obrátiť na novovzniknutú Asociáciu bankových klientov (ABK).
Zdieľať
Bratislava 15. októbra (TASR) - So svojimi sťažnosťami voči bankám sa Slováci môžu oddnes obrátiť na novovzniknutú Asociáciu bankových klientov (ABK).
Za jej vznikom stojí právnik Ľubomír Čigáš a snahou asociácie bude zbierať podnety od nespokojných klientov a následne ich bezplatne zastupovať v sporoch s finančnými domami na Slovensku.
"Byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je naozaj náročné. Takzvané kompetentné orgány obyčajne len skonštatujú nedostatok právomocí. Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti často nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť," zdôvodnil vznik ABK jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.
Podľa jeho slov množiace sa prípady sťažností klientov naznačujú, že banky začali svoju vierohodnosť zneužívať. Poukazuje pritom na štatistiky. V roku 2011 riešil bankový ombudsman približne 1400 podnetov, z toho iba okolo 10 % bolo vyriešených v prospech klienta banky. Minulý rok podľa Čigáša evidoval bankový ombudsman nárast podnetov o takmer 11 %, pričom klienti bánk uspeli so svojim podnetom len v necelých 3,5 %.
Klienti sa budú môcť na ABK obrátiť so svojimi sťažnosťami prostredníctvom jej internetovej stránky. Cieľom asociácie však nie je len "boj" proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov. "Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom pre všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby," povedala členka predsedníctva ABK Soňa Hajdúková z Brezovice, ktorá sa tiež v minulosti márne pokúšala mimosúdne domôcť svojich práv voči banke.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: Andrej Galica
Za jej vznikom stojí právnik Ľubomír Čigáš a snahou asociácie bude zbierať podnety od nespokojných klientov a následne ich bezplatne zastupovať v sporoch s finančnými domami na Slovensku.
"Byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je naozaj náročné. Takzvané kompetentné orgány obyčajne len skonštatujú nedostatok právomocí. Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti často nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť," zdôvodnil vznik ABK jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.
Podľa jeho slov množiace sa prípady sťažností klientov naznačujú, že banky začali svoju vierohodnosť zneužívať. Poukazuje pritom na štatistiky. V roku 2011 riešil bankový ombudsman približne 1400 podnetov, z toho iba okolo 10 % bolo vyriešených v prospech klienta banky. Minulý rok podľa Čigáša evidoval bankový ombudsman nárast podnetov o takmer 11 %, pričom klienti bánk uspeli so svojim podnetom len v necelých 3,5 %.
Klienti sa budú môcť na ABK obrátiť so svojimi sťažnosťami prostredníctvom jej internetovej stránky. Cieľom asociácie však nie je len "boj" proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov. "Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom pre všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby," povedala členka predsedníctva ABK Soňa Hajdúková z Brezovice, ktorá sa tiež v minulosti márne pokúšala mimosúdne domôcť svojich práv voči banke.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR