|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. apríla 2015
Sporná otázka z Monitora 9 sa do výsledku započítavať nebude
Sporná otázka o synonymách z tohtoročného deviatackého monitora sa nebude započítavať do celkového hodnotenia. Rozhodol o tom minister školstva Juraj Draxler. V ...
Zdieľať
Juraj Draxler. Foto: TASR/Štefan Puškáš.
Bratislava 28. apríla (TASR) - Sporná otázka o synonymách z tohtoročného deviatackého monitora sa nebude započítavať do celkového hodnotenia. Rozhodol o tom minister školstva Juraj Draxler. V teste mali žiaci určiť, ktoré zo slov predpoklad, vyhliadka, príležitosť a možnosť nie je synonymom k slovu šanca.Učitelia napríklad poukazovali na to, že podľa niektorých synonymických slovníkov otázka nemá správnu odpoveď. "Úprimne povedané, aj ja som mal po tom, ako som sa na otázku pozrel, nejednoznačný pocit," uviedol Draxler. Rezort školstva po porade s odborníkmi aj s Jazykovedným ústavom Ľudovíta Štúra dospel k názoru, že otázka nemala jednoznačnú odpoveď.
Sporná otázka sa tak do výsledkov testu nezapočíta. Namiesto 25 sa bude hodnotiť len výsledok z 24 otázok testu zo slovenčiny. Z tohto počtu sa potom vypočíta aj hranica 90-percentnej úspešnosti, ktorú potrebujú žiaci na to, aby mohli ísť na gymnáziá bez prijímacích pohovorov.
Minister zároveň dodal, že hoci kontroverzie ohľadom otázok v testoch sa objavujú aj v iných krajinách, zvyšovanie kvality práce Národného ústavu certifikovaných meraní vo vzdelávaní (NÚCEM) je preňho prioritou. "V období, keď pripravujeme nový systém prijímacích pohovorov založený na dominantnej úlohe štandardizovaných testov, musí ísť kvalita práce ústavu rýchlo hore," zdôraznil minister.
Ako dodal, NÚCEM zvládol úlohy súvisiace s projektmi ako elektronické testovanie. "Nábeh na širšie a obsahovo podrobnejšie testovanie žiakov si však bude vyžadovať razantnejšiu manažérsku prácu," vysvetlil Draxler.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR