|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. júna 2010
Spor SkyToll-u a Q-Free kvôli mýtu je už na súde
Prevádzkovateľ slovenského mýta spoločnosť SkyToll, a.s. a dodávateľ centrálneho systému pre mýtny systém nórska firma Q-Free ASA chcú vyriešiť svoj spor ohľadom realizácie kontraktu za ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 8. júna (WEBNOVINY) - Prevádzkovateľ slovenského mýta spoločnosť SkyToll, a.s. a dodávateľ centrálneho systému pre mýtny systém nórska firma Q-Free ASA chcú vyriešiť svoj spor ohľadom realizácie kontraktu za 50 mil. eur súdnou cestou. SkyToll podal na Okresnom súde Bratislava 1 na partnerskú spoločnosť žalobu o náhradu škody. Túto informáciu pre agentúru SITA potvrdil hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak s tým, že o obsahu žaloby môže informovať len účastník konania. Spomínaná žaloba bola podľa neho podaná na súde ešte 11. mája. "Súd môže informovať len o tom, či sa žaloba identifikovaných účastníkov na súde nachádza, o termíne pojednávania, ak je vytýčený, a v akom štádiu je konanie," dodal Adamčiak.
Mediálna zástupkyňa SkyToll Lenka Lendacká neodpovedala na otázku agentúry SITA o podaní žaloby na súde ani dôvode, prečo spoločnosť žiada o náhradu škody. Firma Q-Free vo vyhlásení však už skôr informovala, že so SkyToll-om rokuje o zmenách v terajšej zmluve podpísanej 23. januára 2009. "Výsledkom s najväčšou pravdepodobnosťou bude zmena rozsahu a redukcia hodnoty zmluvy. Q-Free predpokladá, že bude schopná o výsledku rokovania informovať trh v priebehu niekoľkých týždňov," informoval Q-Free 28. mája na vlastnej webovej stránke. Kontrakt SkyToll a Q-Free za 50 mil. eur je zameraný na dodávku centrálneho systému, systému na kontrolu plnenia mýtnej povinnosti a trojročných servisných služieb pre komplexnú službu elektronického výberu mýta.
"Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Výber mýta pre štát prebieha bez akýchkoľvek obmedzení. Spoločnosť SkyToll a spoločnosť Q-Free ASA sú dve súkromné spoločnosti, ktoré spolupracujú a plnia si navzájom dohodnuté zmluvné povinnosti na základe uzatvorenej zmluvy, tvoriacej a predstavujúcej dôverné informácie, obchodné tajomstvo," uviedla Lendacká na otázku, či spor oboch firiem nemôže ohroziť funkčnosť mýtneho systému.
Podľa SkyToll-u nezodpovedá faktickému stavu tvrdenie Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), že centrálny systém, ktorý dodal Q-Free, je na vyššej technickej úrovni ako palubné jednotky dodávané od Siemensu, a preto sa vyskytujú chyby pri ich využívaní. "Ide o najmodernejšiu satelitnú palubnú jednotku na svete, ktorá implementuje všetky kľúčové technológie v súčasnosti používané pri výberoch mýta - satelitnú GPS na určenie polohy, mikrovlnnú DSRC na komunikáciu na krátke vzdialenosti a GSM/GPRS na komunikáciu v rámci mobilných sietí," zastáva sa SkyToll zariadenia pre výpočet mýta. Práve táto kombinácia, tvrdí ďalej prevádzkovateľ mýta, zabezpečuje potrebnú kompatibilitu do budúcnosti a podporu naplnenia ideí európskych autorít, aby cestní dopravcovia mali v rámci Európskej únie len jednu zmluvu a jednu palubnú jednotku.
Výber mýta pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony vyniesol pre štát k 7. júnu takmer 50,3 mil. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta za máj podľa SkyToll zaplatili okolo 41 % zahraniční dopravcovia. SkyToll zatiaľ nezverejnil podrobnejšie údaje o výbere mýta za päť mesiacov a v máji.
Výber mýta za štyri mesiace prevádzky dosiahol takmer 38 mil. eur, z toho v apríli okolo 12 mil. eur. Ku koncu apríla bolo do mýtneho systému zaregistrovaných 166 328 vozidiel, z nich 62 % je zahraničných. V apríli využilo vymedzené úseky ciest viac ako 800 tis. vozidiel, z toho menej ako 0,1 % podalo podnet na reklamáciu. Všetky reklamácie boli podľa SkyToll-u vybavene do piatich pracovných dní. Väčšina podnetov sa týkala prehodnotenia výšky úhrady mýta, žiadosti o prehodnotenie udelenej pokuty či žiadosti o zmenu identifikačných údajov.
SITA
Mediálna zástupkyňa SkyToll Lenka Lendacká neodpovedala na otázku agentúry SITA o podaní žaloby na súde ani dôvode, prečo spoločnosť žiada o náhradu škody. Firma Q-Free vo vyhlásení však už skôr informovala, že so SkyToll-om rokuje o zmenách v terajšej zmluve podpísanej 23. januára 2009. "Výsledkom s najväčšou pravdepodobnosťou bude zmena rozsahu a redukcia hodnoty zmluvy. Q-Free predpokladá, že bude schopná o výsledku rokovania informovať trh v priebehu niekoľkých týždňov," informoval Q-Free 28. mája na vlastnej webovej stránke. Kontrakt SkyToll a Q-Free za 50 mil. eur je zameraný na dodávku centrálneho systému, systému na kontrolu plnenia mýtnej povinnosti a trojročných servisných služieb pre komplexnú službu elektronického výberu mýta.
"Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Výber mýta pre štát prebieha bez akýchkoľvek obmedzení. Spoločnosť SkyToll a spoločnosť Q-Free ASA sú dve súkromné spoločnosti, ktoré spolupracujú a plnia si navzájom dohodnuté zmluvné povinnosti na základe uzatvorenej zmluvy, tvoriacej a predstavujúcej dôverné informácie, obchodné tajomstvo," uviedla Lendacká na otázku, či spor oboch firiem nemôže ohroziť funkčnosť mýtneho systému.
Podľa SkyToll-u nezodpovedá faktickému stavu tvrdenie Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), že centrálny systém, ktorý dodal Q-Free, je na vyššej technickej úrovni ako palubné jednotky dodávané od Siemensu, a preto sa vyskytujú chyby pri ich využívaní. "Ide o najmodernejšiu satelitnú palubnú jednotku na svete, ktorá implementuje všetky kľúčové technológie v súčasnosti používané pri výberoch mýta - satelitnú GPS na určenie polohy, mikrovlnnú DSRC na komunikáciu na krátke vzdialenosti a GSM/GPRS na komunikáciu v rámci mobilných sietí," zastáva sa SkyToll zariadenia pre výpočet mýta. Práve táto kombinácia, tvrdí ďalej prevádzkovateľ mýta, zabezpečuje potrebnú kompatibilitu do budúcnosti a podporu naplnenia ideí európskych autorít, aby cestní dopravcovia mali v rámci Európskej únie len jednu zmluvu a jednu palubnú jednotku.
Výber mýta pre nákladné automobily a autobusy nad 3,5 tony vyniesol pre štát k 7. júnu takmer 50,3 mil. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta za máj podľa SkyToll zaplatili okolo 41 % zahraniční dopravcovia. SkyToll zatiaľ nezverejnil podrobnejšie údaje o výbere mýta za päť mesiacov a v máji.
Výber mýta za štyri mesiace prevádzky dosiahol takmer 38 mil. eur, z toho v apríli okolo 12 mil. eur. Ku koncu apríla bolo do mýtneho systému zaregistrovaných 166 328 vozidiel, z nich 62 % je zahraničných. V apríli využilo vymedzené úseky ciest viac ako 800 tis. vozidiel, z toho menej ako 0,1 % podalo podnet na reklamáciu. Všetky reklamácie boli podľa SkyToll-u vybavene do piatich pracovných dní. Väčšina podnetov sa týkala prehodnotenia výšky úhrady mýta, žiadosti o prehodnotenie udelenej pokuty či žiadosti o zmenu identifikačných údajov.
SITA