|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Spoločnosti sprísňujú opatrenia pri poskytovaní úverov
Podľa Európskeho platobného indexu Intrum Justitia (EPI 2014) pomáhajú sprísňujúce opatrenia spoločností pri poskytovaní úverov spotrebiteľom urýchlenému splácaniu. Priemerná doba uhradenia platby spotrebiteľmi klesla z 36 ...
Zdieľať
Podľa Európskeho platobného indexu Intrum Justitia (EPI 2014) pomáhajú sprísňujúce opatrenia spoločností pri poskytovaní úverov spotrebiteľom urýchlenému splácaniu. Priemerná doba uhradenia platby spotrebiteľmi klesla z 36 na 34 dní, nakoľko spoločnosti v západnej Európe čoraz viac vyžadujú platbu vopred alebo vyššiu mieru zabezpečenia.
BRATISLAVA 6. júna (WBN/PR) - Spotrebitelia, podniky a verejný sektor čoraz viac uhrádzajú svoje faktúry načas. No hoci priemerná dĺžka úhrady B2B platieb klesla zo 49 na 47 dní, počet odpísaných nedobytných pohľadávok stúpol na svoju doteraz najvyššiu mieru. Rozdiel v platobných návykoch v rámci európskych regiónov je pritom značný a najviac trpia stratami z nedobytných pohľadávok krajiny juhovýchodnej a východnej Európy.
Najhoršia situácia je v Chorvátsku, Grécku a Srbsku, kde boli spoločnosti, ktoré sa do prieskumu EPI 2014 zapojili, nútené odpísať 10% svojich ročných výnosov. Počet nedobytných pohľadávok taktiež stúpol v stabilnejších a finančne disciplinovanejších severských krajinách, napr. Fínsko (1,6%) a Švédsko (2,1%) ako aj Švajčiarsko (1,9%), i keď ostávajú medzi krajinami vykazujúcimi najnižšiu stratu z nedobytných pohľadávok.
"Nárast strát z nedobytných pohľadávok je sprevádzaný poklesom priemernej dĺžky úhrady platieb, čo nasvedčuje tomu, že spoločnosti reagujú na zvýšené ohrozenie cash flow sprísnením správy pohľadávok pre všetkých dlžníkov, no zvlášť spotrebiteľov,” hovorí Lars Wollung, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Intrum Justitia.
Aby sa vyrovnali s problémami s likviditou, spoločnosti zlepšili svoju aktívnu správu peňažných prostriedkov, čo spôsobilo, že spotrebitelia dnes v priemere zaplatia do 34 dní, hoci v roku 2013 to bolo 36 dní. V oblasti dodávateľsko-spotrebiteľských pohľadávok klesla priemerná dĺžka úhrady platieb zo 49 na 47 dní. Vo verejnom sektore klesla priemerná dĺžka úhrady platieb zo 61 na 58 dní.
Pri pohľade do budúcnosti až 46% spoločností v Európe pesimisticky predpokladá zvýšené riziko, že ich zákazníci počas nasledujúcich 12 mesiacov svoje pohľadávky neuhradia a len 5% spoločností predpokladá nižšie riziko.
"Aj napriek pesimizmu však vidíme nádej. EPI 2014 jednoznačne zdôrazňuje kľúčovú úlohu nástrojov správy pohľadávok už v najskoršom stupni. Tento rok môžeme vidieť, že oveľa viac spoločností má zavedené procesy správy pohľadávok a to prispieva k zvýšenému sebavedomiu v podnikaní, investíciám v budúcnosti a v konečnom dôsledku k lepšiemu životnému štandardu obyvateľov Európy,” vyjadril sa Lars Wollung.
"Mnohí si myslia, že spoločnosti ako tá, ktorej som na čele, prosperujú vtedy, keď majú spotrebitelia problémy platiť načas. To však vôbec nie je pravda. Cash flow a likvidita sú pre úspešné podnikanie kľúčové. A sú nosným pilierom zdravej ekonomiky. Preto je naša práca pomáhať podnikom implementovať efektívnejšiu správu pohľadávok tak dôležitá pre celú spoločnosť,” vysvetľuje Lars Wollung.
Intrum Justitia uvádza vo svojej správe opatrenia, ktoré by mali podniky prijať na zlepšenie svojho cash flow a vyvarovanie sa strát z nedobytných pohľadávok:
1. Vytvorte, postupne rozvíjajte a implementujte vyvážené a konzistentné zásady vymáhania pohľadávok na riadenie rizík a zvýšenie príjmov
2. Vyhodnocujte a sledujte kapitál používaný pri správe pohľadávok za účelom zníženia kapitálových nákladov
3. Uistite sa, že poznáte zákazníka s ktorým obchodujete
4. So zákazníkom uzavrite zrozumiteľnú zmluvu, ktorá stanoví podmienky vášho podnikania
5. Aby ste sa vyhli omeškaniu, zapojte oddelenie predaja, marketingu a finančné oddelenie
6. Monitorujte hospodárske informácie a informácie z vášho odvetvia vrátane platobnej schopnosti kľúčových zákazníkov a pravidelne kontrolujte adresu zákazníkov
7. Znížte stratu zákazníkov a posilnite vzťahy so zákazníkmi tým, že váš proces správy pohľadávok prispôsobíte platobnému správaniu sa a schopnosti platiť
8. Zaveďte okamžité upomienky a ak je to možné, účtujte si úrok z omeškania
9. Vyvažujte štruktúru vašich zákazníkov na základe rizika a potenciálu rastu
10. Nečakajte, ak chcete získať dlhovanú platbu, konajte okamžite
Plnú verziu správy, podrobné štatistiky a video s komentármi prezidenta a generálneho riaditeľa Larsa Wollunga nájdete tu >>
O spoločnosti Intrum Justitia
Intrum Justitia je poprednou skupinou na európskom trhu správy pohľadávok (CMS) a ponúka služby na viditeľné zlepšenie cash flow a dlhodobej rentability klientov vrátane odkupu pohľadávok. Spoločnosť bola založená v roku 1923 a s 3600 zamestnancami pôsobí v 20 krajinách. V roku 2013 dosiahli konsolidované výnosy spoločnosti výšku približne 4,6 miliardy SEK (švédskych korún). Intrum Justitia AB je od roku 2002 kótovaná na burze NASDAQ OMX Štokholm. Ďalšie informácie nájdete na www.intrum.com
O Európskom platobnom indexe spoločnosti Intrum Justitia
Prieskum sa vykonával simultánne v 31 európskych krajinách v období od januára do marca 2014. Dotazník bol uskutočnený v písomnej forme a bol preložený do príslušných národných jazykov. Dotazníky boli odosielané a vracané decentralizovane prostredníctvom pobočiek spoločnosti v daných krajinách, kým analýza bola vykonaná centrálne v súlade s vopred stanovenými pravidlami. Všetky informácie boli overené a neurčité informácie do hodnotenia zahrnuté neboli. Okrem toho sa nebrali do úvahy ani dotazníky, ktoré boli doručené anonymne. Spoločnosti vo Veľkej Británii, Írsku, Grécku, na Cypre, v Litve, Lotyšsku, Srbsku, Bosne, Rusku a Turecku na prieskum odpovedali aj on-line prostredníctvom špecializovanej spoločnosti (BING Research).
BRATISLAVA 6. júna (WBN/PR) - Spotrebitelia, podniky a verejný sektor čoraz viac uhrádzajú svoje faktúry načas. No hoci priemerná dĺžka úhrady B2B platieb klesla zo 49 na 47 dní, počet odpísaných nedobytných pohľadávok stúpol na svoju doteraz najvyššiu mieru. Rozdiel v platobných návykoch v rámci európskych regiónov je pritom značný a najviac trpia stratami z nedobytných pohľadávok krajiny juhovýchodnej a východnej Európy.
Najhoršia situácia je v Chorvátsku, Grécku a Srbsku, kde boli spoločnosti, ktoré sa do prieskumu EPI 2014 zapojili, nútené odpísať 10% svojich ročných výnosov. Počet nedobytných pohľadávok taktiež stúpol v stabilnejších a finančne disciplinovanejších severských krajinách, napr. Fínsko (1,6%) a Švédsko (2,1%) ako aj Švajčiarsko (1,9%), i keď ostávajú medzi krajinami vykazujúcimi najnižšiu stratu z nedobytných pohľadávok.
"Nárast strát z nedobytných pohľadávok je sprevádzaný poklesom priemernej dĺžky úhrady platieb, čo nasvedčuje tomu, že spoločnosti reagujú na zvýšené ohrozenie cash flow sprísnením správy pohľadávok pre všetkých dlžníkov, no zvlášť spotrebiteľov,” hovorí Lars Wollung, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Intrum Justitia.
Aby sa vyrovnali s problémami s likviditou, spoločnosti zlepšili svoju aktívnu správu peňažných prostriedkov, čo spôsobilo, že spotrebitelia dnes v priemere zaplatia do 34 dní, hoci v roku 2013 to bolo 36 dní. V oblasti dodávateľsko-spotrebiteľských pohľadávok klesla priemerná dĺžka úhrady platieb zo 49 na 47 dní. Vo verejnom sektore klesla priemerná dĺžka úhrady platieb zo 61 na 58 dní.
Pri pohľade do budúcnosti až 46% spoločností v Európe pesimisticky predpokladá zvýšené riziko, že ich zákazníci počas nasledujúcich 12 mesiacov svoje pohľadávky neuhradia a len 5% spoločností predpokladá nižšie riziko.
"Aj napriek pesimizmu však vidíme nádej. EPI 2014 jednoznačne zdôrazňuje kľúčovú úlohu nástrojov správy pohľadávok už v najskoršom stupni. Tento rok môžeme vidieť, že oveľa viac spoločností má zavedené procesy správy pohľadávok a to prispieva k zvýšenému sebavedomiu v podnikaní, investíciám v budúcnosti a v konečnom dôsledku k lepšiemu životnému štandardu obyvateľov Európy,” vyjadril sa Lars Wollung.
"Mnohí si myslia, že spoločnosti ako tá, ktorej som na čele, prosperujú vtedy, keď majú spotrebitelia problémy platiť načas. To však vôbec nie je pravda. Cash flow a likvidita sú pre úspešné podnikanie kľúčové. A sú nosným pilierom zdravej ekonomiky. Preto je naša práca pomáhať podnikom implementovať efektívnejšiu správu pohľadávok tak dôležitá pre celú spoločnosť,” vysvetľuje Lars Wollung.
Intrum Justitia uvádza vo svojej správe opatrenia, ktoré by mali podniky prijať na zlepšenie svojho cash flow a vyvarovanie sa strát z nedobytných pohľadávok:
1. Vytvorte, postupne rozvíjajte a implementujte vyvážené a konzistentné zásady vymáhania pohľadávok na riadenie rizík a zvýšenie príjmov
2. Vyhodnocujte a sledujte kapitál používaný pri správe pohľadávok za účelom zníženia kapitálových nákladov
3. Uistite sa, že poznáte zákazníka s ktorým obchodujete
4. So zákazníkom uzavrite zrozumiteľnú zmluvu, ktorá stanoví podmienky vášho podnikania
5. Aby ste sa vyhli omeškaniu, zapojte oddelenie predaja, marketingu a finančné oddelenie
6. Monitorujte hospodárske informácie a informácie z vášho odvetvia vrátane platobnej schopnosti kľúčových zákazníkov a pravidelne kontrolujte adresu zákazníkov
7. Znížte stratu zákazníkov a posilnite vzťahy so zákazníkmi tým, že váš proces správy pohľadávok prispôsobíte platobnému správaniu sa a schopnosti platiť
8. Zaveďte okamžité upomienky a ak je to možné, účtujte si úrok z omeškania
9. Vyvažujte štruktúru vašich zákazníkov na základe rizika a potenciálu rastu
10. Nečakajte, ak chcete získať dlhovanú platbu, konajte okamžite
Plnú verziu správy, podrobné štatistiky a video s komentármi prezidenta a generálneho riaditeľa Larsa Wollunga nájdete tu >>
O spoločnosti Intrum Justitia
Intrum Justitia je poprednou skupinou na európskom trhu správy pohľadávok (CMS) a ponúka služby na viditeľné zlepšenie cash flow a dlhodobej rentability klientov vrátane odkupu pohľadávok. Spoločnosť bola založená v roku 1923 a s 3600 zamestnancami pôsobí v 20 krajinách. V roku 2013 dosiahli konsolidované výnosy spoločnosti výšku približne 4,6 miliardy SEK (švédskych korún). Intrum Justitia AB je od roku 2002 kótovaná na burze NASDAQ OMX Štokholm. Ďalšie informácie nájdete na www.intrum.com
O Európskom platobnom indexe spoločnosti Intrum Justitia
Prieskum sa vykonával simultánne v 31 európskych krajinách v období od januára do marca 2014. Dotazník bol uskutočnený v písomnej forme a bol preložený do príslušných národných jazykov. Dotazníky boli odosielané a vracané decentralizovane prostredníctvom pobočiek spoločnosti v daných krajinách, kým analýza bola vykonaná centrálne v súlade s vopred stanovenými pravidlami. Všetky informácie boli overené a neurčité informácie do hodnotenia zahrnuté neboli. Okrem toho sa nebrali do úvahy ani dotazníky, ktoré boli doručené anonymne. Spoločnosti vo Veľkej Británii, Írsku, Grécku, na Cypre, v Litve, Lotyšsku, Srbsku, Bosne, Rusku a Turecku na prieskum odpovedali aj on-line prostredníctvom špecializovanej spoločnosti (BING Research).