|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. januára 2009
Spoločnosť Panasonic vyvíja vysoko úsporné a efektívne plazmové panely a LCD
Na Medzinárodnom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2009 boli predstavené prototypy
Zdieľať
Novo vyvinutá technológia NeoPDP je použitá v dvoch typoch PDP. Prvým je vysoko energeticky efektívny 42placový (106 cm) PDP, ktorý sa môže pochváliť trojnásobnou svietivosťou pri súčasnom znížení spotreby, a to na plnú 1/3 spotreby modelov uvedených na trh v roku 2007 a pri zachovaní rovnakého jasu. Druhým modelom je ultratenký 50palcový (127 cm) plazmový panel s hrúbkou iba 8,8 mm. Tento ultratenký panel ponúka najvyššie rozlíšenie pohyblivého obrazu, a to plných 1080 riadkov.
Technológia NeoLCD bola začlenená aj do energeticky vysoko úsporného 37palcového LCD panela, ktorý sa pýši spotrebou iba 90kWh za rok prevádzky a rozlíšením pohyblivého obrazu až 1 000 riadkov, čo je zhruba rovnaké rozlíšenie ako u plazmových panelov. Televízor má najnižšiu spotrebu zo všetkých LCD HDTV na svete, v porovnaní s predchádzajúcim modelom je spotreba približne polovičná.
S rozširovaním digitálneho vysielania dopyt po plochých televízoroch rapídne rastie a očakáva sa, že sa fiškálny rok 2008 bude predstavovať viac než polovicu celosvetového dopytu po televízoroch. Stále viac zákazníkov si uvedomuje potrebu chrániť životné prostredie, preto musia byť novo vyvíjané televízory zlúčiteľné s ekologickými požiadavkami spotrebiteľov. S novými technológiami sa spoločnosti Panasonic podarilo tiež dosiahnuť najvyššiu kvalitu obrazu a zároveň vysokú energetickú úspornosť tak u plazmových obrazoviek ako aj u LCD. Panasonic nazval nové technológie „NeoPDPeco“ a „NeoLCDeco“.
O NeoPDP
Televízory s plazmovými panelmi ponúkajú vysoký dynamický kontrast, veľké rozlíšenie pohybujúceho sa obrazu, vernú reprodukciu farieb, široký zorný uhol a sú zároveň veľmi úsporné z energetického hľadiska. V roku 2006 sa Panasonic stal prvým výrobcom na svete, ktorý zo svojich PDP panelov odstránil olovo. Spoločnosť vtedy previedla dôkladnú revíziu svojich základných technológií a na CES 2008 predstavila revolučný koncept NeoPDP, a to vrátane panelov s dvojnásobnou energetickou efektívnosťou, 24,7 mm supertenkého plazmového displeja a veľkého 150palcového (381 cm) PDP.
Spoločnosť Panasonic svoje kľúčové technológie naďalej zlepšuje. Používa nové materiály, akými sú výbojový plyn a fosfor ako zdroje na generovanie neutrónov, ktorými výrazne zvýšila výbojovú efektívnosť a štruktúru buniek. Zavedenie novej metódy napájania elektrických obvodov zaistilo zníženie straty elektriny na jednu tretinu a tiež umožnilo nízkonapäťové napájanie. Vysoko efektívna technológia trojnásobnej svietivosti znížila počet komponentov a umožnila ich vyššiu integráciu. V dôsledku toho bolo možné novú technológiu zabudovať do 42palcového (106 cm) plazmového displeja s plným vysokým rozlíšením.
Ďalšie zdokonalenie štruktrúry panelov a rozloženia okruhov umožnili ešte užší profil. PDP s Full HD má teraz rozlíšenie pohyblivého obrazu cez 900 riadkov. Nová technológia a materiály skracujú dosvit, vďaka ktorému sa podarilo dosiahnuť svetovo najvyššie rozlíšenie pohyblivého obrazu 1080 riadkov a reprodukciu Full HD programov v akejkoľvek rýchlosti bez najmenšej straty detailu. Nová 50palcová (127 cm) PDP televízia Panasonic je hlboká iba 8,8 mm a svojmu používateľovi ponúka predovšetkým skvelý obraz.
O NeoLCD
LCD panely IPS alfa ponúkajú vysoký pomer prenosu svetla a nízkej spotreby elektrickej energie. Tieto výhody zaisťuje špecifická štruktúra panelov. Môžu sa pochváliť vysokým rozlíšením pohybujúceho sa obrazu a širokým uhlom pre jeho zobrazenie, ktorý bude pôsobiť prirodzene z akéhokoľvek uhla pohľadu.
Použitie nového alfa panela IPS s lepším prenosom svetla a LED podsvietením umožňuje lokálne ovládanie svetla podľa jasu jednotlivých scén. Nový panel ponúka podstatne vyšší kontrast, a to najmä vďaka neobyčajne úspornej prevádzke – oproti modelu z roku 2008 sú energetické nároky polovičné a televízor spotrebuje iba 90kWh za rok, čo je najmenej zo všetkých televízorov na trhu.
O televízoroch Panasonic
Spoločnosť Panasonic začala s vývojom televízorov v roku 1935. V roku 1952 potom začala vyrábať 17palcové čiernobiele televízory – v tej dobe najväčšie na svete. V októbri 2008 dosiahol Panasonic míľnik 300 miliónov vyrobených televízorov, a to presne po 56 rokoch od zahájenia výroby v roku 1952. Spoločnosť Panasonic sa stala prvým výrobcom na svete, ktorému sa tento míľnik podarilo dosiahnuť.
Návštevníci CES 2009 mali možnosť v stánku Panasonic nahliadnuť do budúcnosti spotrebnej elektroniky
V kine s režimom 3D Full HD sa návštevníci na vlastné oči presvedčili,
ako vyzerá video v 3D
Na Medzinárodnom veľtrhu spotrebnej elektroniky (CES 2009), ktorý sa konal v dňoch 8. – 11. januára v Las Vegas, predstavila spoločnosť Panasonic svoje najnovšie audiovizuálne technológie, vrátane plochých televízorov s plným vysokým rozlíšením (Full HD), prehrávačov Blu-ray diskov a Full HD videokamier. Tieto novinky umožňujú užívateľom vychutnať si v pohodlí svojho domova ostrejší a živší obraz ako aj skvelý zvuk, ktoré sú neporovnateľné so staršími štandardmi. Panasonic tiež predstavil aj riešenia v oblasti prepojenia domácej elektroniky, napríklad bezdrôtového spojenia, rozšírenia konektivity s množstvom audiovizuálnych prístrojov a to pre použitie ako v domácnosti, tak aj v otvorenom priestore.
Jednou z najhorúcejších noviniek, ktorú si návštevníci veľtrhu CES vyskúšali v stánku Panasonic, bol trojrozmerný systém domáceho kina v plnom vysokom rozlíšení. Okrem toho Panasonic na veľtrhu pripomenul tiež svoj dlhotrvajúci záujem o stav a vývoj životného prostredia. Vôbec po prvýkrát tu návštevníci mali možnosť nájsť Panasonic Eco kútik, kde boli predstavené ekologicky úsporné riešenia jednotlivých produktov a technológií.
Firemné kino
Nový systém firemného kina využíva 16 plazmových displejov vrátane najväčšej plazmovej obrazovky na svete s uhlopriečkou 150 palcov (381 cm). Tento systém je dokonalou ukážkou toho, ako sa spoločnosť Panasonic snaží o zlepšenie života užívateľov prostredníctvom technologicky vynikajúcich, užívateľsky prívetivých HD prístrojov a technológií.
VIERA Zone
Novinkou z radu televízorov VIERA je model TC-P54Z1, ktorý sa vyznačuje ultra-tenkým panelom s hĺbkou necelé 3 cm. Tento model je vybavený najnovšími technológiami, ako je „NeoPDP“ (super-tenký PDP displej, PDP s vysokou svietivosťou), technológia WirelessHD™ a jedinečná technológia IPTV, „Viera Cast“ a G Series Plasma, ktorá sa môže pochváliť rozšírenou sieťovou funkčnosťou a posilnenou funkciou „VIERA Image Viewer“ pre spojenie cez SD pamäťovú kartu. Okrem ponuky televízorov HDTV tu bol taktiež predstavený rozšírený a obohatený „VIERA World“, ktorého súčasťou sú okrem iného aj funkcie „VIERA Link“, VIERA HDTV a integrovaný set-top box Comcast. Funkcia VIERA Link umožňuje jednoduché ovládanie všetkých pripojených audiovizuálnych komponentov prostredníctvom jedného diaľkového ovládača od televízoru VIERA. Úplnou novinkou je prepojenie s IP kamerou, kedy môže televízor fungovať ako súčasť veľmi originálneho zabezpečovacieho systému pre domácnosť.
VIERA Future Zone
Sekcia VIERA Future Zone predstavila nové technológie PDP a LCD panelov. Návštevníci sa tu mohli zoznámiť s vysoko efektívnym 42-palcovým (106 cm) PDP s trojnásobnou efektivitou svietivosti a s ultra-tenkým 50-palcovým (127 cm) PDP s hrúbkou len jeden centimeter. Ďalej tu boli vystavené super energeticky efektívne 37-palcové (94 cm) LCD s rozlíšením pohyblivého obrazu na 1000 riadkoch. V dvoch 3D Full HD kinách sa potom návštevníci na vlastné oči presvedčili, ako vypadá obraz v 3D – k dispozícii tu boli trojrozmerné systémy v plnom vysokom rozlíšení pozostávajúce z 103-palcovej (262 cm) plazmovej obrazovky a prehrávača Blu-ray diskov.
Zábavná a kreatívna zóna
V Entertain Zone si návštevníci mohli vyskúšať prehrávače Blu-ray diskov alebo systémy domáceho kina fungujúce na báze technológie Blu-ray. Všetky modely prehrávačov Blu-ray diskov pre rok 2009 sú vybavené funkciou VIERA Cast, vďaka ktorej je možné z televízora urobiť IPTV. V Create Zone boli predstavené najnovšie optické produkty, ktoré ponúkajú v porovnaní so svojimi predchodcami podstatne vyššiu kvalitu. Medzi tieto produkty patria videokamery podporujúce plné vysoké rozlíšenie (rozlíšenie 9,15 Mpx, čo je svetový rekord), videokamery so 70x optickým zoomom a tiež revolučný LUMIX G Micro System s možnosťou natáčania videoklipov v HD kvalite.
Panasonic Eko kútik
Ohľaduplnosť k životnému prostrediu a trvalo udržateľný rozvoj patria k dlhodobým kľúčovým aspektom pôsobenia spoločnosti Panasonic. Nedávno prijala spoločnosť množstvo ráznych krokov a opatrení, ktorých cieľom je znížiť ekologický dopad naprieč všetkými svojimi aktivitami. Corporate Eco Corner na CES 2009 predstavil ekologickú víziu spoločnosti ako aj jej celosvetové aktivity v boji proti znečisťovaniu životného prostredia.
Ďalšie informácie o prezentácii spoločnosti Panasonic na CES 2009 a predstavených novinkách nájdete na adrese www.panasonic.com/ces.
Súvisiace články:
Panasonic vyrobil 300 miliónov televízorov a dosiahol tak svetový rekord (28. 10. 2008)
Menšia, ľahšia a výkonnejšia zrkadlovka Panasonic LUMIX G1 bez zrkadla – konečne (25. 9. 2008)
Nové objektívy pre revolučný prístroj štandardu Micro 4-3 (25. 9. 2008)
Nové modely HD kamier Panasonic HDC-SD100 a HDC-HS100 pre náročných užívateľov. (31. 7. 2008)
Panasonic predstavil štyri nové fotoaparáty Lumix 1.časť (22. 7. 2008)
High-End LUMIX DMC-LX3 s najvyššou obrazovou kvalitou v histórii kompaktov Panasonic. (22. 7. 2008)
Dokonale vyvážený pomer krásy a profesionality (22. 7. 2008)
Lumix DMC-FX 500 a HDC-SD9 získavajú prestížne ocenenia TIPA 2008 (2. 5. 2008)