|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Spoločnosť Lidl významne podporuje slovenských dodávateľov
Spoločnosť Lidl významne podporuje slovenských dodávateľov, v obchodnom roku 2017 od nich nakúpila tovar v hodnote 250 000 000 €. Viac ako štyri pätiny z tejto sumy ...
Zdieľať
Foto: Lidl Slovenská republika
Bratislava 21. júna (OTS) - Spoločnosť Lidl významne podporuje slovenských dodávateľov, v obchodnom roku 2017 od nich nakúpila tovar v hodnote 250 000 000 €. Viac ako štyri pätiny z tejto sumy predstavovali výrobky určené pre domáci trh, zvyšok bol export slovenských firiem do zahraničia. Na pultoch predajní Lidl Slovenská republika sa v období marec 2017 až február 2018 objavili výrobky, ktorých nákupná cena spolu prevyšovala 200 miliónov eur. V porovnaní dvoch rokov ide o nárast viac ako 23%, alebo v absolútnom vyjadrení bezmála štyridsať miliónov.
„Dodávateľov do našej siete vyberáme na základe troch kritérií: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými pritom spolupracujeme dlhodobo. Platí u nás zásada, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostníme slovenskú firmu. Teší nás, že čoraz viac slovenských výrobcov dokáže splniť naše požiadavky, ktoré sú prísne predovšetkým v oblasti kvality,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Diskontný reťazec v spomenutom období predstavil viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 132 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Na jeseň rozšíril Lidl svoju ponuku o tematických týždeň „Vyrobené na Slovensku“ a každý týždeň zároveň ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“. Obchodný reťazec taktiež na jeseň oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“.
V obchodnom roku 2017 využilo celkovo 48 slovenských producentov Lidlom ponúknutú možnosť exportovať svoje výrobky. Na pulty predajní Lidl v celkovo dvanástich zahraničných krajinách putovalo viac ako 200 druhov výrobkov v nákupnej hodnote bezmála 45 miliónov eur. Oproti predošlému roku ide o dvadsaťpercentný nárast. Najviac tovaru smerovalo na pulty predajní v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Litve a Poľsku. Slovenské výrobky sa však v obchodnom roku 2017 predávali aj v Lidloch v Rakúsku, Belgicku, Nemecku či Švajčiarsku. Medzi najväčších vývozcov patria spoločnosti AGRO TAMI, MECOM, RAJO, SHP Harmanec, Stepanow či Metsa Tissue.
Počet slovenských dodávateľov v Lidli narástol oproti predošlému obdobiu o viac ako 10% a momentálne ich je približne 150.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR